ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 11 شهريور 1403
يکشنبه 11 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 18 خرداد 1390     |     کد : 20680

رئيس‌جمهور: پاسخ ما به اتهامات، سكوت است

دومين نشست مطبوعاتي محمود احمدي‌نژاد در سال جاري، در حالي روز گذشته برگزار شد كه جريان انحرافي و مسائلي كه در اين خصوص درباره نزديكان دولت گفته مي‌شود...

دومين نشست مطبوعاتي محمود احمدي‌نژاد در سال جاري، در حالي روز گذشته برگزار شد كه جريان انحرافي و مسائلي كه در اين خصوص درباره نزديكان دولت گفته مي‌شود، بخش عمده سوال از رئيس‌جمهور را تشكيل مي‌داد. البته رئيس دولت دهم ترجيح داد با مطايبه و پاسخ‌هاي كوتاه چندكلمه‌اي از كنار اين نوع سوالات بگذرد و تنها به گفتن «موضع ما سكوت الهام‌بخش وحدت است» اكتفا كند؛ ‌هرچند كه در برخي موارد هم تلويحا از اتهاماتي كه در اين زمينه به دولت و نزديكان وي وارد مي‌شود انتقاد كرد و گفت اگر اسنادي درباره ارتباط اعضاي دولت با جن و رمال وجود داشت، نياز به اين همه سرو صدا نبود.
رئيس جمهور در اين نشست تاكيد كرد رابطه دولت و رهبري مستحكم و سستي ناپذير است.

اما نشست مطبوعاتي احمدي‌نژاد با يك خبر مهم هم همراه شد و آن معرفي وزير ورزش و جوانان بعد از تعطيلات مجلس است. رئيس‌جمهور با بيان اين‌كه دولت ابهاماتي درباره اين مصوبه مجلس داشت، در نهايت اعلام كرد كه رايزني‌‌هايش براي حل اين مسائل به جايي نرسيده و وي اينك ناگزير از معرفي وزير براي اين وزارتخانه تازه‌تاسيس است. البته احمدي‌نژاد حاضر نشد در مقابل اصرار خبرنگاران اشاره‌اي به نام گزينه پيشنهادي‌اش براي تصدي وزارت ورزش بكند براي همين با لبخند گفت كه اعلام نام وزير نيز بعد از پايان تعطيلات مجلس انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار جام‌جم، رئيس‌جمهور در ابتداي اين نشست در سخناني به تحولات منطقه اشاره كرد و گفت: در موضوع تحولات جهاني ما شاهد اتفاقات مهمي در منطقه خود و شمال آفريقا و آرام‌آرام در آمريكاي لاتين و همچنين در بخش‌هايي از آسيا و آفريقا خواهيم بود.احمدي‌نژاد اضافه كرد: جريان سلطه 10، 12 سال قبل با شعار مبارزه با تروريسم و به بهانه حادثه 11 سپتامبر هجوم نظامي گسترده‌تري را به منطقه ما انجام داد تا اقتصاد نابسامان خود را نجات دهد و رژيم صهيونيستي را به عنوان كارگاه اصلي استعمار فرانو از‌امحا و اضمحلال نجات دهد.

وي با بيان اين‌كه نظام سلطه پس از شكست در برابر ملت‌ها امروز رنگ عوض كرده است، گفت: اين موضوع درست مانند همان موضوع برده‌داراني است كه امروز رنگ عوض كرده‌اند و با شعار طرفداري از دموكراسي به دنبال بسط سلطه و نجات اقتصاد سرمايه‌داري و حمايت از رژيم صهيونيستي هستند.

رئيس‌جمهور با اشاره به اين‌كه امروز ماسك دولت آمريكا حمايت از حقوق ملت‌هاست، گفت: دولت فعلي آمريكا يك جريان اسلام خشن و آدمكش را به راه‌انداخت براي اين‌كه تسلط بيشتري را در كل دنيا بويژه منطقه خاورميانه فراهم كند كه اين اسلام صددرصد اسلام آمريكايي بود.

احمدي‌نژاد تصريح كرد: دولت جديد آمريكا به‌دنبال اسلام آمريكايي از نوع ديگري است به طوري كه وجود رژيم صهيونيستي را به رسميت مي‌شناسد و آمادگي دارد در چارچوبي كه آمريكا تعيين مي‌كند نقش‌آفريني كند.

چرا بن‌لادن را به دريا انداختند؟

احمدي‌نژاد در ادامه به ماجراي مرگ بن‌لادن اشاره كرد و گفت: در ماجراي اخير يك كسي را كشتند و جنازه او را به دريا انداختند اگر به تاريخ برگرديم متوجه خواهيم شد كه اين آقا (بن‌لادن) شريك نفتي خانواده رئيس‌جمهور قبلي آمريكا بود سپس اين فرد را در اختيار نظاميان آمريكايي قرار دادند و طبق اطلاعات موثق مريض كردند سپس او را كشتند و جنازه‌اش را به دريا انداختند.

وي خاطرنشان كرد: البته هدف آنها روشن است چون انتخاباتي را در پيش رو دارند با اين بهانه براي راي‌آوري و جلب آراي مردم مي‌خواستند به مردم بگويند كه سركرده تروريست‌ها را كشتيم و يك پيروزي عظيم به دست آورديم.

رئيس‌جمهور با طرح اين سوال كه آمريكايي‌ها چرا جنازه بن‌لادن را به دريا انداختند، گفت: پاسخ اين سوال روشن است زيرا اگر با آزمايش‌هاي تخصصي كه بر روي جنازه او انجام مي‌دادند مشخص مي‌شد كه او را مريض كردند و همچنين مشخص مي‌شد كه با چه وسايلي مريض شده است، دست كساني كه مي‌خواستند فريبكاري كنند ، رو مي‌شد.

خبرهاي احمدي‌نژاد درباره پاكستان و بحرين

احمدي‌نژاد در بخش ديگري از سخنانش به موضوع حضور آمريكايي‌ها در پاكستان اشاره كرد و افزود: در پاكستان هر روز انفجارها، بمباران‌ها و كشتار مردم ادامه دارد كه اينها به دليل دخالت آمريكا در امور اين كشور است و ما خبر دقيق داريم كه آمريكايي‌ها مي‌خواهند براي تسلط بر پاكستان و تضعيف دولت و ملت اين كشور تاسيسات اتمي پاكستان را هدف قرار بدهند تا بعد با استفاده از برخي اهرم‌ها مانند سازمان‌هاي بين‌المللي زمينه تضعيف حاكميت ملي مردم پاكستان را فراهم كنند.

وي در ادامه به مشكل بحرين در منطقه اشاره كرد و افزود: مشكل مردم بحرين مشكل دولت و مردم اين كشور نيست بلكه استقرار پايگاه نظامي آمريكا در اين كشور است و موضوع آمريكا و منافع نامشروع آن است.

وي خاطرنشان كرد: در بحرين حاكمان اين كشور بنشينند و با مردم خود گفت‌وگو كنند .نمي‌شود كه حاكم يك كشور اختيارات نامحدود داشته باشد، زيرا اين اصل در هيچ جا پذيرفته نيست. رئيس‌جمهور گفت: خبر داريم در بحرين كه آمريكايي‌ها خودشان دست‌ها را براي برخورد با مردم بازگذاشتند، اكنون مي‌خواهند به عنوان مدعي و طرفدار مردم وارد شوند و به حاكم اين كشور فشار بياورند تا شرايطي را بپذيرد و بخشي از حقوق مردم را اعاده كرده و قضيه را فيصله دهد.

وي خاطرنشان كرد: من با افتخار اعلام مي‌كنم ملت عزيز ما، دولت و رهبري ايران در كنار همه ملت‌هاي عدالتخواه، آزاديخواه، عزت‌طلب و دولت‌هاي مستقل خواهد ايستاد و ما مطمئنيم كه آينده از آن ماست و دشمنان در آينده جايي نخواهند داشت.

براي حفظ وحدت سكوت مي‌كنم

احمدي‌نژاد در ادامه اين نشست خبري در پاسخ به سوالي مبني بر اين‌كه سكوت رئيس‌جمهور در برابر تخريب‌ها و خبرسازي‌هاي سازمان‌يافته و بدون سند و مدرك تا چه زماني ادامه پيدا خواهد كرد، گفت: موضع ما همچنان سكوت است، سكوتِ الهام‌بخش وحدت. رئيس‌جمهور همچنين در پاسخ به سوال ديگري درباره جريان انحرافي و بحث جن‌گيري گفت: آن افرادي كه گفتند را دستگير كردند، ديگر بگذاريد ما كار كنيم! دولت فقط به فكر خدمت است. ما مي‌خواهيم اين بحث راختمش كنيم، آنها نمي‌خواهند. احمدي‌نژاد در پاسخ به سوال خبرگزاري آسوشيتدپرس مبني بر اين‌كه علماي قم به دولت اصلاحات انتقادات فراواني داشته و براي مقابله با آن وارد عرصه شدن. احساس مي‌شود نسبت به دولت شما و حواشي شما نيز انتقاداتي دارند؛ محبوبيت شما نيز به خاطر اين حواشي خدشه‌دار شده است نظر شما چيست، گفت: اگر نوع نگاهمان را به صحنه تحولات ايران عوض كنيم برداشت و تحليلمان متفاوت خواهد بود. ايران كشوري آزاد است و همه حق انتقاد و اظهارنظر دارند تا زماني كه پا را فراتر از قانون نگذارند.

وي با تاكيد بر اين‌كه افتخار دولت اين است كه اجازه داده حداكثر انتقادات نسبت به آن صورت گيرد، گفت: مقايسه اين دولت با دولت‌هاي قبلي قياس مع‌الفارق است.

احمدي‌نژاد با تاكيد بر اين‌كه از قبل اعلام كرده بوديم كه روش اداره كشور ما با روش اداره دولت‌هاي قبلي متفاوت است، اظهاركرد: اگر رقيبي فكر كرده است كه اين دولت بايد ايده‌هاي او را پياده كند سخت در اشتباه است. ما ايده‌هاي آنها را قبول نداريم و ملت نيز به اين تغيير راي داد و تا روزي كه اين دولت بر سر كار است اين مسير روشن را با قاطعيت ادامه خواهد داد چرا كه دولت از سال 84 تاكنون تفاوتي نكرده است و حرف‌هاي كنوني تاثيري در اراده دولت ندارد.

يك بسته پولي و بانكي در دست تهيه است

وي در پاسخ به سوال خبرنگار ديگري در مورد ارزيابي دولت از بسته سياست‌هاي پولي و اعتباري و انتقادهاي مربوط به آن گفت: مرجع بررسي سياست‌هاي پولي، شوراي پول و اعتبار است و هر سياستي را كه تصويب كند، همه بايد به آن احترام بگذارند اما اين را كه تلاطمي به دليل اين سياست‌ها در بازار ارز ايجاد شده است، قبول ندارم.

احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه سياست‌هاي اقتصادي به هر حال روي همه بخش‌ها تاثيرگذار است، افزود: پول از بانك‌ها خارج نمي‌شود بلكه نوع سپرده‌گذاري پول‌ها تفاوت پيدا مي‌كند.

رئيس‌جمهور با بيان اين‌كه براي دولت چه پول در بانك‌ها به عنوان سپرده بلندمدت باشد و چه در بازار بورس و سرمايه‌گذاري تفاوتي نمي‌كند، اظهار كرد: اين دو امر به توليد و اقتصاد كشور كمك مي‌كند اما مشكل بسته‌هاي پولي و نظام بانكي ما به ساختار آن باز مي‌گردد. احمدي‌نژاد در توضيح اين مساله تصريح كرد: نظام بانكي فعلي ما تابع قانون بانكداري اسلامي است اما همه مي‌دانيم كه روح قانون در بسياري از موارد مورد توجه قرار نگرفته است و بيشتر قالب‌ها رعايت شده است.

وي خاطرنشان كرد: اگر طرح تحول نظام بانكي كه در دولت در حال نهايي شدن است، در سيستم بانكي ما حاكم شود همه اين مشكلات به صورت ريشه‌اي حل خواهد شد. رئيس‌جمهور با بيان اين‌كه پول به خودي خود نبايد باعث توليد پول شود مگر اين‌كه خدماتي ارائه داده و توليدي انجام دهد، گفت: بايد بخش سرمايه‌گذاري را از بخش خدمات بانكي جدا كنيم. بانك‌هاي ما پول‌ها را به صورت كلي جمع‌آوري مي‌كنند و مي‌خواهند صدها پروژه را مديريت كنند كه اين امر امكان‌پذير نيست. احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه بانك‌ها براي مديريت صدها پروژه ناچار به عدول از عقود اسلامي شده و به قالب‌هاي پيش از اين باز مي‌گردند، تاكيد كرد: بايد كاري كنيم كه مشاركت‌ها واقعي شود و كسي كه پول مي‌دهد، به اندازه پول خود در طرح‌ها شريك باشد و در آن صورت ديگر نياز به بسته‌هاي پولي فعلي نداريم.

رئيس‌جمهور تصريح كرد: بسته پولي و بانكي كشور در دست طراحي است و اميدواريم تا پايان سال جاري نهايي شود.

افرادي كه ترديد دارند تور ايرانگردي بروند

خبرنگاري از رئيس‌جمهور درباره گروهي كه در پي تخريب دولت هستند پرسيد كه احمدي‌نژاد در پاسخ گفت: كارهاي دولت روي زمين قابل اندازه‌گيري است. بالاخره نيروگاه اتمي راه افتاد يا نيفتاد؟ طرح هدفمندي يارانه‌ها را چه كسي و كدام دولت اجرا كرد؟ پاسخ به اين سوال‌ها، علت اين تخريب‌ها را مشخص مي‌كند. احمدي‌نژاد البته پذيرفت در ارائه آمار مشكلاتي بود و منابع مختلفي آمار مي‌دادند. اما تاكيد كرد كه از اين به بعد يك مرجع رسمي براي اعلام داريم و باقي غير رسمي است. بالاخره وضع كشور معلوم است.

وي با مطرح كردن چند پرسش پيرامون عملي شدن يا نشدن پروژه‌هاي دولت گفت: اگر كساني هستند كه در آمار دولت ترديد دارند از همكاران مي‌خواهيم كه تور راه بيندازند و اينها را ببرند ايران را بگردند. اين اظهارات ارزش حقوقي و سياسي ندارند.

احمدي‌نژاد همچنين در پاسخ به سوالي پيرامون اوپك و اين‌كه برخي نمايندگان مجلس ، علي‌آبادي را نماينده مناسبي براي ايران نمي‌دانند، گفت: مجلس يك هويت حقوقي دارد. وقتي مي‌گويند مجلس نظر مي‌دهد يعني راي‌گيري شده است اما اگر منظورتان اين است كه برخي نمايندگان نظر دادند چيز غريبي در ايران نيست. احمدي‌نژاد همچنين درباره موضوع برخورد با مفاسد اقتصادي گفت: ما 312 اسم با موضوع داديم اما تشخيص اين‌كه چه كسي تخلف كرده و چه كسي نكرده با قاضي است. ما معرفي كرديم اما مرجع تصميم‌گيري، دستگاه قضايي است. وي همچنين با بيان اين‌كه بخشي از كارهاي ما در روز تنظيم كردن برنامه‌هايي است كه كسي نتواند به اموال مردم دست‌اندازي كند، گفت: ‌من تنها رئيس‌جمهوري هستم كه اعلام كرده‌ام كه اگر تخلف از بنده و از خانواده بنده و از بستگان بنده و تمام وابستگان بنده صورت گرفته است برابر قانون با او برخورد شود.

وزير ورزش و جوانان معرفي مي‌شود

رئيس جمهور در بخشي ديگر از اين نشست، با يادآوري ابهامات مصوبه مجلس در مورد تشكيل وزارت ورزش و جوانان گفت گزينه پيشنهادي وي براي تصدي اين وزارتخانه بعد از تعطيلات مجلس معرفي مي‌شود.

احمدي‌نژاد با تاكيد بر اين‌كه دولت به دنبال تشكيل وزارتخانه‌اي شفاف و مقتدر تحت عنوان ورزش و جوانان است، به تلاش دولت براي رفع ابهامات مصوبه مجلس اشاره كرد و گفت: ابهامات و سوال‌هايي در ارتباط با تشكيل اين وزارتخانه مطرح است، به گونه‌اي كه اگر قرار باشد اين مصوبه عملياتي شود، به نظر مي‌رسد كه اين وزارتخانه با نهادهاي نظارتي دچار مشكل شود. وي ادامه داد:‌ وزارتخانه‌اي كه در اين فرآيند تشكيل مي‌شود، با استحكام و اقتدار نخواهد بود. رئيس‌جمهور با بيان اين كه ورزش كشور در قوس صعودي به سمت قله‌هاي افتخار در حال پيشرفت است، گفت: ورزش ايران هر روز افتخارها و پيروزي‌هاي جديدي را نصيب ملت ايران مي‌كند كه به نظر مي‌رسد با تشكيل وزارت ورزش و جوانان اين روند دچار آسيب شود. احمدي‌نژاد از مكاتبات با برخي مراجع قانوني و گفت‌وگو با نمايندگان مجلس به عنوان بخشي از تلاش‌هاي دولت در جهت رفع ابهامات مصوبه مجلس نام برد و افزود: تاكنون آنچه در زمينه رفع ابهامات مدنظر دولت بوده محقق نشده لذا دولت راهي جز معرفي وزير ورزش و جوانان ندارد و هفته آينده بعد از تعطيلات مجلس، گزينه مورد نظر معرفي خواهد شد.

دخالت آمريكا در امور سوريه را محكوم مي‌كنيم

رئيس‌جمهور در خصوص تحولات جاري در سوريه، با تاكيد بر اين‌كه ملت و دولت سوريه بخوبي قادرند مسائل خود را حل كنند، گفت: دخالت آمريكا و متحدانش را در امور سوريه محكوم مي‌كنم.

وي افزود: سوريه خط مقدم مقاومت است و معتقدم ملت و دولت سوريه بخوبي مي‌توانند مسائل خود را حل كنند و نيازي به دخالت ديگران نيست. رئيس‌جمهور گفت: متاسفانه برخي دولت‌هاي منطقه نيز به تبعيت از آمريكا در امور سوريه مداخله مي‌كنند، به آنها توصيه مي‌كنم كه دست از اين كار بردارند. آمريكا به محض اين‌كه اهداف خود را (در سوريه) محقق كند، به سراغ اين دولت‌ها خواهد رفت و با آنها برخورد خواهد كرد.

احمدي‌نژاد تصريح كرد: ما دركنار همه ملت‌ها و دولت‌هاي انقلابي هستيم و معتقديم سوري‌ها مي‌توانند كار خودشان را بدون نياز به دخالت ديگران جلو ببرند.

وي همچنين با اشاره به مسائل بحرين، حكومت اين كشور را به پيشگام شدن در مسير تغيير شيوه‌هاي حكمراني فراخواند و گفت: طرح ايران براي حل و فصل بحران اين كشور به محض فراهم شدن شرايط مطرح مي‌شود. وي با اشاره به طرح ادعاي دخالت ايران در امور داخلي بحرين، به پيغام خود به حكام اين كشور اشاره كرد و گفت: اگر ايران بخواهد در امور منطقه دخالت كند، همه منطقه عوض مي‌شود.

رئيس‌جمهور تاكيد كرد: كساني كه راجع به ايران سخن مي‌گويند نيز بايد نخست به نقشه منطقه نگاه كنند.

وي در عين حال اظهار كرد:‌ همه آنها را دوست داريم اما بايد بدانند كه دوره شيوه‌هاي قديمي حكمراني به پايان رسيده است و اين روند كه فردي نسل در نسل حاكم باشد و به حقوق مردم بي‌توجهي كند، درست نيست و بايد تغيير كند و خود آنها (حاكمان بحرين) بايد در اين راستا پيشقدم شوند. احمدي‌نژاد با تقبيح دستگيري زنان و مردان بحريني ابراز اميدواري كرد كه اين روند تغيير يابد و دولت و ملت بحرين با هم زندگي كنند.

تغييرات قيمت‌ها فراتر از پيش‌بيني‌ها نيست

وي با اشاره به اشتباه بودن پيش‌بيني‌ها در مورد افزايش قيمت‌ها تصريح كرد: تغييرات جزئي در قيمت‌ها در چارچوب پيش‌بيني‌ها بوده و فراتر از آن نرفته است.

احمدي‌نژاد گفت: نظر كارشناسي برخي در ابتدا اين بود كه به محض اجراي طرح هدفمند كردن يارانه‌ها، جامعه ملتهب خواهد شد كه اين اتفاق نيفتاد. وي افزود: در مرحله بعد، تعدادي از اين افراد گفتند كه در آينده اين اتفاق رخ مي‌دهد كه البته هيچ كدام از اين تحليل‌ها مبناي كارشناسي ندارد.

رئيس‌جمهور خطاب به اين كارشناسان گفت: شما اشتباه كرديد و بر اساس معادلات و الگوهايي كه براي تفسير اقتصاد ايران مناسب نبود، اين پيش‌بيني‌ها را كرديد، بنابراين بهتر است كه مدل‌هاي تحليل اقتصادي خود را تغيير دهيد.

احمدي‌نژاد خاطرنشان كرد: تغييرات جزئي در قيمت‌ها در چارچوب پيش‌بيني‌ها بوده و فراتر از آن نرفته است. رئيس‌جمهور همچنين در مورد طرح آتيه مهر نيز گفت: اجراي اين طرح آغاز شده و البته نواقصي داشت كه در حال برطرف شدن است و امسال اين طرح به طور گسترده اجرا خواهد شد.


نوشته شده در   چهارشنبه 18 خرداد 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode