ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 11 شهريور 1403
يکشنبه 11 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 13 خرداد 1390     |     کد : 20481

احمدي‌نژاد: ايران و مصر بايد عزتمند ، پيشرفته و ضدصهيونيستي باشند

رئيس‌جمهوري با تاكيد بر اين‌كه ملت‌هاي ايران و مصر به دنبال عزت و سرافرازي هستند و با هر نوع تحقير و ذلت مخالفند، گفت: ما بايد كاري كنيم كه ايران و مصر 2 كشور پيشرفته و عزتمند و قوي و ضداستكباري و ضدصهيونيستي باشند.

رئيس‌جمهوري با تاكيد بر اين‌كه ملت‌هاي ايران و مصر به دنبال عزت و سرافرازي هستند و با هر نوع تحقير و ذلت مخالفند، گفت: ما بايد كاري كنيم كه ايران و مصر 2 كشور پيشرفته و عزتمند و قوي و ضداستكباري و ضدصهيونيستي باشند.

به گزارش ايرنا، محمود احمدي‌نژاد در ديدار با هيات مصري و در پاسخ به دعوت آنها از وي براي سفر به آن كشور گفت: به محض اين‌كه دعوتي از ناحيه مسوولان مصر دريافت كنم، بلافاصله با افتخار به مصر سفر خواهم كرد. احمدي‌نژاد ضمن تقدير و تشكر از دعوت مشتاقانه هيات مصري از وي براي سفر به آن كشور تاكيد كرد: سفر به مصر جزو آرزوهاي من است.
وي با تاكيد بر وحدت ميان دو ملت بزرگ ايران و مصر اظهار كرد: هم ملت ايران و هم ملت مصر در آستانه يك تحول بزرگ هستند و ما در نقطه آغاز اين حركت قرار داريم. احمدي‌نژاد گفت: ما ماموريت تاريخي و جهاني مشترك داريم كه اين ماموريت همان نجات بشريت از ظلم استكبار است.

رئيس‌جمهور در ادامه سخنان خود اظهار كرد: با كمال افتخار آماده‌ايم همه تجربيات را با افتخار و به عنوان يك وظيفه در اختيار برادران مصري قرار دهيم.

احمدي‌نژاد با بيان اين كه قبلا نيز اعلام كرده است كه اگر دولت مصر آمادگي داشته باشد، ايران حاضر است در مدت يك روز سفارت خود را در قاهره داير كند، گفت: اگر ما با هم باشيم هيچ نيازي به كمك‌هاي تبليغاتي قدرت‌هاي بزرگ نداريم و مي‌توانيم بدون اين كه نيات استعماري در كار باشد، نيازهاي يكديگر را برطرف كنيم. رئيس‌جمهور با تاكيد بر اين كه هر دو ملت ايران و مصر ظلم ستيز هستند، گفت:ايران و مصر يك نقطه مشترك ديگر هم دارند و آن دشمن مشترك است.

وي افزود: نظام سلطه به سردمداري آمريكا و رژيم صهيونيستي دشمن مشترك نه تنها مصر و ايران، بلكه همه ملت‌هاي منطقه هستند.

شهردار تهران: پيشرفت ما بر پايه باور به اسلام است

همچنين ديروز هيات مصري از برج ميلاد تهران بازديد كرد. به گزارش تهران سما، محمد باقر قاليباف، شهردار تهران در حاشيه بازديد هيات مصري از برج ميلاد اظهار كرد: اگر شما امروز تهران را به گفته خودتان خلاف انتظار و به عنوان شهري تميز و مدرن ديديد، بايد بدانيد در تمام شهرهاي كشور اسلامي ما از مشهد و شيراز و اصفهان و تبريز گرفته تا شهرهاي كوچك تر وضعيت به همين شكل است و در واقع شما به هركجاي كشور ما سفر كنيد ايران را اين گونه خواهيد ديد.

وي ادامه داد: برج ميلاد كه از آن بازديد مي‌كنيد افتخار مسلمانان ايراني است كه در طراحي و اجرا، بدون هيچ كمكي از مهندسان خارجي اين مجموعه را ساخته‌اند.

شهردار تهران به اشاره به اين‌كه مجموعه مديراني كه در جمهوري اسلامي ايران خدمت مي‌كنند عمدتا در سن و سال من هستند و در زماني كه انقلاب اسلامي به پيروزي رسيد جوان بوده اند، گفت: منظورمن از اشاره به اين موضوع از اين باب بود كه تاكيد كنم در زمان انقلاب، چه در دوران دفاع مقدس و چه در زمينه پيشرفت علمي و اداره كشور، مردم ما تكيه بر اسلام و فرهنگ اصيل اسلامي داشتند.

وي افزود: اين در حالي بود كه ما دشمنان قسم خورده‌اي هم داشتيم به خصوص دشمن‌هاي خارجي كه تا به امروز با كشور و فرهنگ اسلامي ما در مخالفت بوده اند و فشارهاي بي رويه‌اي بر كشورما وارد آوردند، ولي به بركت اسلام و وحدت وهمدلي امروز 33 سال از انقلاب اسلامي ما مي‌گذرد و بر عزت و افتخار كشور ما روز به روز افزوده مي‌شود.

وي با اشاره به اظهارات برخي از حاضران در هيات مصري در مورد نزديكي شيعيان و اهل تسنن، تصريح كرد: امروز ما براساس اسلام، عقلانيت، محبت، برادري و... بايد دست به دست هم دهيم و جهان اسلام را با هم به پيش ببريم.شهردار تهران با بيان اين‌كه ما مردم و كشور مصر را كشوري متمدن، تاريخي و اسلامي مي‌دانيم، گفت: در طول تاريخ اسلام مردم و انديشمندان مصر بر موضوع بيداري و روشنفكري اسلامي توجه داشته اند كه اين افتخاري براي آنها محسوب مي‌شود.در اين بازديد محمود الخضيري، مشاور و عضو هيات مصري نيز اظهار كرد: اولين روزي كه به تهران آمديم آنچه برايمان جلب توجه كرد نظافت و زيبايي اين شهر بود و پس از آن نيز درختكاري و فضاي سبز كه شهر را فراگرفته است و احساس آرامش و امنيت به انسان مي‌دهد.وي افزود: ما تصور نمي‌كرديم تهران چنين باشد و اكنون آرزو داريم كه قاهره هم به زيبايي و پاكي تهران شود.


نوشته شده در   جمعه 13 خرداد 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode