ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 11 شهريور 1403
يکشنبه 11 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 9 ارديبهشت 1390     |     کد : 18775

نقش رهبري در حفاظت از نظام انکارناپذير است

رئیس مجلس با تأکید بر نقش بی‌بدیل امام و رهبری در هدایت نظام جمهوری اسلامی به سوی آرمان‌های انقلاب، پیوند امت و رهبری را در تاریخ انقلاب اسلامی راهگشای حل مسائل خواند و تاکید کرد: نقش تعیین‌کننده امام و رهبر معظم انقلاب اسلامی در حفاظت از نظام مقدس جمهوری اسلامی انکارناپذیر بوده است.


جام جم آنلاين: رئیس مجلس با تأکید بر نقش بی‌بدیل امام و رهبری در هدایت نظام جمهوری اسلامی به سوی آرمان‌های انقلاب، پیوند امت و رهبری را در تاریخ انقلاب اسلامی راهگشای حل مسائل خواند و تاکید کرد: نقش تعیین‌کننده امام و رهبر معظم انقلاب اسلامی در حفاظت از نظام مقدس جمهوری اسلامی انکارناپذیر بوده است.




به گزارش خبرگزاری خانه ملت ، علی لاریجانی امروز - پنج شنبه - با حضور در همایش روز ملی شوراها که در محل ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به دوران دفاع مقدس، گفت: در زمان جنگ بنی صدر به فرماندهی در جبهه ها می آمد و در روزنامه انقلاب اسلامی مقاله می نوشت و سعی داشت با ایجاد درگیری و تنش در میان جامعه توجه توده‌های مردم را از مسائل اصلی جنگ منحرف کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنی صدر با دستاویز قرار دادن برخی از جملات و شعارهای نادرست مانند اینکه به شیوه اشکانیان زمین می دهیم و زمان می گیریم از مدیریت جنگ سرباز می زد. امام با نصیحت کسانی مانند آیت الله بهشتی که از جدال آفرینی های بنی صدر نگران بودند فرصتی را برای اصلاح وی در نظر گرفته بود؛ اما ناکارآمدی بنی صدر کار را به جایی رساند که امام فرماندهی کل قوا را از او باز پس گرفت و او را برکنار کرد.

وي تاکید کرد: بعد از برکناری بنی صدر از مسئولیت و پیوند استراتژیک رهبری و مردم در مدیریت جنگ با فاصله کمی آبادان و خرمشهر از تصرف نیروهای دشمن آزاد شدند.ارتباط توده ها و رهبری و تصمیم گیری های دفاعی- سیاسی و اقتصادی یکی از ارزش های کلان انقلاب است. حالا پس از گذشت سه دهه از پیروزی انقلاب جنس دیگری از پیوند امت و رهبری مطرح است و آن جنس اقتصادی است.

رئیس مجلس با بیان اینکه در بسیاری از مسائل مانند مسائل هسته ای اشغال عراق و افغانستان، جنگ 33 روزه و دیگر مسائل داخلی و خارجی کشور مقام معظم رهبری نقش موثر و راهبردی داشته اند، توضیح داد: باتوجه به اینکه برخی ها در بعضی از مسائل سستی هایی به خرج می دادند، این رهبری بود که با هماهنگ کردن سه قوه در دوره های مختلف فراز و فرودهای کشور را کنترل می کرد تا حقوق ملت استیفا شود.

لاریجانی افزود: در مسائل منطقه ای نیز به ویژه در مسائل اخیر رهبر معظم انقلاب با تدابیر اندیشمندانه و دقیقشان اصول کلی سیاست های جمهوری اسلامی را تبیین کردند و همانطور که دیدیم موضع جمهوری اسلامی در برابر مسائل منطقه باارزش ترین موضع گیری ممکن بود.

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی اظهارکرد: من به واسطه اقتضای شغلی در دوران جنگ 33 روزه با جزئیات این حادثه تاریخی در لبنان آشنا بودم و در خاطر دارم که سید حسن نصرالله با تمجید از فرمایشات رهبر معظم انقلاب و توصیه های دینی و اخلاقی ایشان به مردم لبنان گفت: آنچه در جبهه نبرد با اسرائیل ما را پیروز کرد فضایی معنوی بود که با عنایت آیت الله خامنه ای در جبهه های ما شکل گرفت.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حتی در دوران دوم خرداد نیز که بعضی ها سعی در تضعیف موقعیت ولایت فقیه داشتند این رهبری بود که با درک عمیقی از اوضاع کشور با تحمل برخی نارسایی‌ها، کشور را به مشکلات و مسائل مختلف رها کرد.

وی یادآوری کرد: در مورد هدفمندی یارانه ها نیز رهبر معظم انقلاب با پیگیری های مداوم و توصیه به سه قوه کشور برای هماهنگی بیشتر اجرای این قانون را تشویق کرد و بنابراین طرح کلی قانون هدفمندی یارانه ها ذیل سپهر اندیشه رهبری شکل گرفت که گامی مهم برای تکامل انقلاب اسلامی بود.

لاریجانی یادآوری کرد: ما نیز در مجلس شورای اسلامی سعی داریم با توجه به تاکید مقام معظم رهبری درباره هدفمندی یارانه ها در بودجه 90 تمهیداتی بیاندیشیم تا افزون بر اجرای کامل و دقیق این قانون نقصان ها و نارسایی های آن در بخش صنعت، کشاورزی و تولید که مشکلاتی به بار آورده است، حل شود.

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: هدف از هدفمندی یارانه‌ها ، صرفه جویی در چرخه مصرف کشور و بالا بردن سطح بهره‌وری است ؛ یعنی رقابت سالم و واقعی ، نه فراهم کردن فضا برای رانت خواری.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آنچه مهم بوده و بر کسی پوشیده نیست؛ این است که امروز ایران اسلامی با تدابیر رهبر معظم انقلاب سرافراز و استوار است و این مصداق جمله امام است که می گفت، پشتیبان ولایت فقیه باشید تا آسیبی به مملکت شما نرسید و برهمین اساس تراز جمهوری اسلامی امروز در سطحی است که تهدیدهای دیگران و تحریم های آنان اثری در رشد و بالندگی کشور ندارد و اینها مرهون دقت نظر و جایگاه رهبری معظم انقلاب است.

نماینده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اینکه در سال جهاد اقتصادی باید چند گام اساسی در ساختار اقتصادی کشور برداشته شود ، گفت: یکی از مهمترین این گام ها تسهیل فضای کسب و کار، یعنی روان شدن چرخه تولید کشور است.

با واردات مشکل کشور و مسئله بیکاری حل نمی‌شود

وی گفت: با واردات نمی توانیم مشکل کشور را حل کنیم و مسئله بیکاری را برطرف کنیم هرچند قبول دارم که سیستم بورکراتیک کشور برای توسعه تولید مهیا نیست و ظرفیت ها را بیشتر برای بازرگانی آماده می کند، اما شایسته است که همه کار کنیم تا در سال جهاد اقتصادی این مشکل برطرف شود.

لاریجانی افزود: با محاسبه های انجام شده 300 روز وقت لازم است تا کسی که تصمیم به تولید دارد با طی کردن مناسبات اداری به سرخط تولید برسد که این مدت بسیار زیاد است و سرمایه گذار را به سرمایه گذاری در بخش های تولیدی ترغیب نمی کند.

دبیر سابق شورای امنیت ملی تاکید کرد: یکی از مشکل های اساسی کشور مسئله بیکاری است که باید براساس تعریف دقیق بیکاری در قانون اساسی این مسئله نیز برطرف شود. کسی که در هفته یک روز کار می کند واقعاً شاغل نیست و باید شغلی بر اساس تعریف قانون اساسی داشته باشد.

نماینده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان کرد: با درنظر گرفتن 30 درصد از درآمدهای یارانه ای برای حمایت از بخش های صنعتی، خدماتی و کشاورزی کشور، امیدواریم این بخش‌های اقتصادی رشد و توسعه متوسط با ظرفیت های خود را بیابند.

لاریجانی با اشاره به نقش شوراها در اجرای صحیح قانون هدفمندی یارانه‌ها، گفت: کار شبانه روزی و ایثار مسئولان گره های کور را از مشکل شهرهای کشور باز می کند با این شرط که جهاد اقتصادی در تبلیغات خلاصه نشود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با گرامی داشت روز ملی شوراها و تأکید بر لزوم بازنگری در قانون شوراها، افزود: باید تلاش شود تا جایگاه شوراها یک پله و یک گام پیش برود. شوراهای شهر و روستا ظرفیت های بالایی دارند که باید از آن بهره برد زیرا این شوراها با فعالیت خود به اجرای تصمیم های نظام کمک کرده و می کنند.

لاريجاني با بیان اینکه برخی ها با تبلیغات های جهت دار و انحرافی سعی دارند فضای کلی کشور را آلوده کنند، یادآور شد. نباید به هیچ وجه بهانه به دست تبلیغات چی‌ها بدهیم و جهاد اقتصادی را وارد کارهای حاشیه ای کنیم.


نوشته شده در   جمعه 9 ارديبهشت 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode