ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 11 شهريور 1403
يکشنبه 11 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 16 فروردين 1390     |     کد : 17603

كرش: رؤيايم جام‌جهاني است

حالا ديگر بايد حضور يک مربي سرشناس اروپايي در راس تيم ملي فوتبال را باور کرد.

سرمربي جديد تيم ملي ديروز قراردادي 5/3 ساله امضا كرد :كرش: رؤيايم جام‌جهاني است
حالا ديگر بايد حضور يک مربي سرشناس اروپايي در راس تيم ملي فوتبال را باور کرد. کارلوس کرش ديروز با دستيارانش وارد تهران شد و حوالي ظهر پس از حضور در دفتر رئيس سازمان تربيت بدني، در حالي كه کنار علي کفاشيان روي يک کاناپه دو نفره نشسته بود، برگه هاي مربوط به قرارداد 3 ساله‌اش را با فوتبال ايران امضا کرد.صداي دست‌زدن‌هاي علي سعيدلو و مسوولان فدراسيون فوتبال که ايستاده اين اتفاق مهم را نظاره مي‌کردند، پاياني بود بر تمام اما و اگرهاي حضور يک سرمربي سرشناس خارجي در راس تيم ملي فوتبال ايران. حالا کارلوس کرش پانزدهمين سرمربي خارجي تاريخ تيم ملي فوتبال ايران است با اين ماموريت بزرگ که فوتبال ايران را به جام جهاني 2014 برساند.

وقت‌شناس و منضبط
کرش در همان اولين برخورد جدي‌اش با خبرنگاران ايراني، خود را فردي منضبط نشان داد. راس ساعت 15 در کنفرانس مطبوعاتي حاضر شد و در حالي که خبرنگاران زيادي در صف پرسيدن سوال بودند 5 دقيقه مانده به ساعت 16 اعلام کرد اين آخرين سوال خواهد بود! کرش در صحبت‌هايش نيز به تاثير نظم و انضباط در رسيدن به موفقيت اشاره کرد: «فوتبال شما سرشار از استعداد است. تماشاي فيلم بازي‌هاي ايران در جام ملت‌هاي آسيا و همين طور حضورم در ورزشگاه دبي براي تماشاي بازي ايران و روسيه به من فهماند بازيکنان توانمندي در اين فوتبال حضور دارند، فقط بايد اين پتانسيل با نظم و انضباط تيمي آميخته شود.»

روياهاي مشترک

کرش درباره دلايل حضورش در ايران و انتخاب پست سرمربيگري تيم ملي خيلي ساده و بي‌آلايش صحبت کرد: «فرصتي که در اختيار من گذاشته شد، مجالي است براي به اشتراک گذاشتن روياهايمان. وقتي ترابيان آرزوهاي جامعه فوتبال ايران را با من در ميان گذاشت و گفت همه مي خواهند تيم ملي ايران با اقتدار به جام جهاني 2014 صعود کند و در آنجا نمايشي درخور توجه داشته باشد، خيلي سريع به اين فکر کردم که اينها مي توانند به آرزوهاي من تبديل شوند. به همين خاطر خيلي راحت پيشنهاد حضور در ايران را پذيرفتم. البته مي‌دانم قسمت سخت کار من از همين امروز شروع مي شود.»

البته حضور کرش در فوتبال ايران خيلي هم راحت نبود. او يک بار مذاکرات را نيمه‌تمام رها کرد تا در کنفرانس ديروز مجبور شود درباره روندي که منجر به حضورش در فوتبال ايران شود، شفاف‌تر صحبت کند: «دفعه قبل هم من به توافقات خوبي با فدراسيون فوتبال رسيده بودم اما به دليل مشکلات شخصي و خانوادگي نتوانستم پيشنهاد نهايي فدراسيون فوتبال را بپذيرم. واقعيت اين است که اين زمان به من کمک کرد تا مشکلات موجود را حل کنم. خوشبختانه درهاي مذاکره هم ميان ما باز بود و در نهايت باعث شد که من الان اينجا باشم. اگر پاسخ من واضح و شفاف نبود، به من بگوييد.» سکوت خبرنگاران به اين بحث پايان داد.

زمان قول دادن نيست

يکي از عادت‌هاي ترک‌نشدني خبرنگاران ايراني در مواجهه با سرمربيان تيم ملي، در همان روز معارفه، قول گرفتن و بيان اين جمله تکراري است که انتظارات از تيم ملي فوتبال در ايران بالاست. کارلوس کرش که از اين قاعده مستثنا نبود، در پاسخ به اين سوال کليدي منطقي‌ترين جواب را مطرح کرد: «من در کشورهاي زيادي از جمله آمريکا، ژاپن، استراليا، آفريقاي جنوبي و اسپانيا کار کرده‌ام و مي‌دانم توقعات هميشه بالاست. من فکر مي کنم توقع جوامع فوتبالي از تيم هاي ملي کشورشان هميشه يکسان است، بخصوص زماني که پاي جام جهاني در ميان باشد. همه انتظار دارند کشورشان پيروز شود، به مراحل بالا برود و در نهايت قهرمان شود. اما بايد واقع‌بينانه به جايگاه فوتبال ايران نگاه کرد. من فکر مي کنم الان زمان قول دادن نيست. ما بايد سخت کار کنيم و براي رسيدن به آرزوهايمان برنامه داشته باشيم، چراکه در فوتبال هيچ چيز راحت به دست نمي‌آيد. تنها تضميني که من مي‌توانم به شما بدهم اين است که تيم ملي ايران هميشه در بهترين فرم خود به مصاف حريفانش برود. شايد گذشت زمان به من کمک کند که در آينده پاسخ صريح‌تري براي اين سئوال داشته باشم.»

ترابيان؛ بله، منصوريان، نه!

اولين خبرهاي پيراموني مهم بعد از امضاي قرارداد کارلوس کرش، انتخاب عباس ترابيان به عنوان سرپرست و عليرضا منصوريان به عنوان دستيار ايراني اين مربي پرتغالي در تيم ملي بودند. اما واکنش کرش به اين دو خبر کاملا متفاوت بود. او عباس ترابيان را دست راست خود خواند و پس از معرفي دو دستيارش به شوخي گفت؛ نمي‌دانم عباس ترابيان را مي‌شناسيد يا نه؟! او سپس ادامه داد: «براي رسيدن به موفقيت تنها وجود يک تيم خوب در داخل زمين چمن کافي نيست. ما به تيمي بسيار قوي در بيرون زمين احتياج داريم و ترابيان به عنوان کسي که هماهنگي کارهاي بيرون به عهده اوست، وظيفه سنگيني را به گردن دارد.» کرش اما در مورد خبر حضور منصوريان در کادر فني نظري متفاوت با آنچه در خبرگزاري‌ها آمده بود، داد: «من آدمي نيستم که اول شخصي را در کادر فني بپذيرم و بعد به دنبال نيازها و خواسته‌هايم از آن فرد باشم. من اول نيازسنجي مي کنم و بعد از مربيان ايراني استفاده مي‌کنم. من هنوز تصميمي درباره معرفي دستيار ايراني نگرفته‌ام.» کرش با اين جواب به نوعي بحث حضور منصوريان در کادر فني را تکذيب کرد، پيشنهادي که ظاهرا از سوي علي کفاشيان مطرح و بدون اطلاع کرش رسانه‌اي شد!

آغاز ماموريت از امروز

ازدحام خبرنگاران و زمان کوتاه نشست خبري سرمربي تيم ملي، باعث شد خيلي از خبرنگاران سوالات خود را در راهروهاي منتهي به در خروجي سالن آکادمي فوتبال و قبل از نشستن کرش در پژوي سفيد رنگي که منتظرش بود بپرسند. خبرنگار جام‌جم هم در همين فرصت سوالش را با کرش مطرح کرد.

«فوتبال ايران اسم حرفه‌اي را يدک مي کشد اما در بسياري از موارد حرفه‌اي نيست. اينجا باشگاه‌ها اکثرا دولتي هستند، بازيکنان بيشتر به دنبال دريافت رقم هاي نجومي هستند تا رعايت اصول اوليه فوتبال و خبرنگاران بعضا نقشي مخرب دارند تا سازنده. آيا شما با شناختي کامل از اين موارد به ايران آمده‌ايد يا تصويري ديگر از فوتبال ايران در ذهن شما وجود دارد؟!» کرش در پاسخ به اين سئوال خبرنگار جام‌جم گفت: «من به کشوري نيامده‌ام که قهرماني در جام جهاني را در کارنامه دارد. از آخرين قهرماني ايران در آسيا هم سال‌ها مي گذرد و اين خود بيانگر وجود پاره‌اي مشکلات در فوتبال ايران است. اما من هم تجربه زيادي از کار در قاره ها، کشورها و فرهنگ‌هاي مختلف دارم و خيلي سريع مي‌توانم خود را با شرايط فوتبال شما تطبيق دهم. من با برنامه به کشور شما آمده‌ام و مي دانم ماموريتم رساندن فوتبال ايران به جام جهاني 2014 برزيل است. سيستمي که من براي اين فوتبال در نظر خواهم داشت برنامه يا سيستم کارلوس کرشي يا پرتغالي نيست، بلکه سيستمي خواهد بود منطبق بر واقعيت هاي فوتبال ايران. از نظر من جام جهاني همين فردا از راه خواهد رسيد، پس من از همين امروز ماموريتم را براي تحقق روياهاي مشترکمان آغاز خواهم کرد. نمي‌دانم چه زماني ايران را ترک خواهم کرد ولي دوست دارم وقتي مي‌روم پشت سرم سيستمي در اين فوتبال جاري باشد که فوتبال ايران را در مسير موفقيت قرار دهد.»

كفاشيان: حقوق كرش از دستيارانش جداست

علي كفاشيان ديروز در حالي عليرضا منصوريان را به عنوان دستيار ايراني كارلوس كرش معرفي كرد كه اين مربي پرتغالي در مصاحبه مطبوعاتي‌اش به نوعي اين مساله را رد و تصريح كرد ؛ اول بايد ببيند از دستيارش چه انتظاراتي دارد تا بعد با شناخت لازم نسبت به انتخاب دستيار خود اقدام كند.

رئيس فدراسيون فوتبال پس از امضاي قرارداد با كارلوس كرش در جمع خبرنگاران در پاسخ به اين پرسش كه چرا قرارداد كرش در دفتر سعيدلو امضا شد، گفت: فوتبال رشته‌اي است كه مورد حمايت سازمان تربيت بدني است. در اين نشست سعيدلو توصيه‌هايي به كرش كرد و گفت كه ما در اكثر رشته‌هاي ورزشي موفق بوده‌ايم، ولي در فوتبال نتوانستيم خواسته مردم را عملي كنيم، به همين دليل تصميم گرفتيم مربي‌اي بياوريم كه خواسته مردم را عملي كند.وي در پاسخ به اين پرسش كه آيا كرش و دستيارانشان هدايت تيم اميد را بر عهده خواهند داشت؟ تصريح كرد: طبق قرارداد كرش بايد با كميته فني همكاري داشته باشد و به ساير تيم‌ها نظارت كند. بنابراين هدايت تيم اميد را يا دستياران كرش بر عهده مي‌گيرند يا با نظر كرش سرمربي جديد انتخاب مي‌شود.

كفاشيان در پاسخ به اين سوال كه آيا 6 ميليارد تومان دستمزد كرش است يا تيم كاري او؟ گفت: سرمربي حقوق خاصي دارد، ما با دستيارها قرارداد جداگانه امضا كرديم.

رضا پورعالي / گروه ورزش 


نوشته شده در   سه شنبه 16 فروردين 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode