ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 11 شهريور 1403
يکشنبه 11 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 15 اسفند 1389     |     کد : 16357

لاريجاني: رسانه ها و نخبگان آيت‌الله طالقاني را به نسل جوان معرفي كنند

همايش بزرگداشت يكصدمين سالگرد ولادت آيت‌الله طالقاني ديروز در سالن همايش‌هاي صداوسيما در تهران آغاز به كار كرد.

همايش بزرگداشت يكصدمين سالگرد ولادت آيت‌الله طالقاني ديروز در سالن همايش‌هاي صداوسيما در تهران آغاز به كار كرد.

علي‌لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي، غلامعلي حدادعادل رئيس كميسيون فرهنگي مجلس و رئيس سابق قوه مقننه و رسول جعفريان رئيس كتابخانه مجلس از جمله افراد حاضر در اين مراسم بودند.
به گزارش واحد مركزي خبر، رئيس مجلس كه سخنراني افتتاحيه اين مراسم را بر عهده داشت از علاقه‌مندي به نظريه شوراها، استفاده از مشاركت عامه در اداره كشور و احياي امر به معروف به عنوان دغدغه‌هاي اصلي آيت‌الله طالقاني در طول حيات سياسي و مبارزاتي‌اش ياد كرد و گفت: دغدغه آيت‌الله طالقاني در مورد شوراها از يك اصالت فكر اسلامي برخوردار بود زيرا تربيت افراد براي حركت صحيح در اجتماع احتياج به تمرين و حضور دارد و اگر مردم تمرين سياسي نداشته باشند، نمي‌توانند به عنوان يك عنصر سياسي مطلوب، حضور آگاهانه و فعال در جامعه داشته باشند.

رئيس مجلس در مورد نگاه آيت‌الله طالقاني در خصوص مشاركت عامه مردم در رفتار سياسي نيز گفت: اين مشاركت به معناي استفاده تصنعي از مردم و افراد نيست بلكه منظور مشاركت دادن واقعي مردم در حيات سياسي كشورشان است.

حضوربيشتر مردم در صحنه

لاريجاني نقش آيت‌الله طالقاني را در حوزه سياست برجسته خواند و با بيان اين‌كه آيت‌الله طالقاني همواره اين دغدغه را داشت كه همه گروه‌ها را به سمت راه صحيح بكشاند، گفت: با وجود تلاش‌هاي گسترده‌اي كه برخي گروه‌هاي ملي گرا در مصادره شخصيت آيت‌الله طالقاني در راه اهداف خود داشتند ما هيچ‌گاه نمي‌توانيم آيت‌الله طالقاني را در قالب جريان‌هاي ملي بگنجانيم زيرا ايشان بعد از آزادي از زندان با صراحت تمام در مورد ماهيت اسلامي انقلاب سخن گفت و تاكيد كرد كه نهضت انقلاب ايران يك نهضت كاملا اسلامي است.وي با بيان اين‌كه آيت‌الله طالقاني در تفسير قرآن از نگاه پوزيتيويستي پرهيز مي‌كرد، گفت: افرادي مانند بازرگان رويكردي علم‌گرايانه و صرفا پوزيتيويستي به اسلام و قرآن داشتند، اما آيت‌الله طالقاني چنين رويكردي نداشت و قرآن را چنان كه راه و رسم علماي بزرگ اسلام است، تفسير مي‌كرد.

لاريجاني گفت : آيت الله طالقاني مردي استثنايي بود لذا نسل جوان بايد وي را بشناسد و اين وظيفه رسانه ها و نخبگان است.

طالقاني ثابت كرد دين از سياست جدا نيست
غلامعلي حدادعادل، رئيس كميسيون فرهنگي مجلس نيز با اشاره به مجاهدات فراوان آيت‌الله طالقاني گفت: جاي او و ديگر مبارزان خالي است تا ببينند كه كوشش‌هايشان چگونه از مرزهاي ايران فراتر رفته است.

به گزارش مهر، حداد عادل با بيان اين‌كه در شخصيت طالقاني تلاش عيني و علمي را براي تجسم دين و سياست مي‌بينيم، تصريح كرد: طالقاني با فكر و زندگي‌اش اثبات كرد كه دين از سياست جدا نيست و اين نقطه مقابل تمام مكاتب مادي و غربگرا بود.

رئيس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: طالقاني بزرگ‌تر از آن بود كه امام را نشناسد و شجاع‌تر از آن بود كه ايمان امام را درك نكند و همين هم باعث شد كه طالقاني تا آخرين لحظه حيات خود به همراهي با امام ادامه دهد و در آخرين خطبه نماز جمعه گفت اگر اين انقلاب مورد حمله قرار بگيرد خود من هم وارد مبارزه مي‌شوم.


نوشته شده در   يکشنبه 15 اسفند 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode