ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 11 شهريور 1403
يکشنبه 11 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 28 بهمن 1389     |     کد : 15612

فردا؛ خروش ملت عليه فتنه‌گران

روز گذشته در مراسم تشييع پيكر صانع ژاله از دانشجويان دانشگاه هنر تهران كه در جريان حوادث 25 بهمن تهران به شهادت رسيد، جمع زيادي از قشرهاي مختلف مردم شركت و يكصدا تاكيد كردند كه زمان محاكمه سران فتنه و حاميان اين جريان فرارسيده است.

 
روز گذشته در مراسم تشييع پيكر صانع ژاله از دانشجويان دانشگاه هنر تهران كه در جريان حوادث 25 بهمن تهران به شهادت رسيد، جمع زيادي از قشرهاي مختلف مردم شركت و يكصدا تاكيد كردند كه زمان محاكمه سران فتنه و حاميان اين جريان فرارسيده است.

همزمان شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي با صدور اطلاعيه‌اي، از مردم بصير ايران اسلامي دعوت كرد تا با حضور در تجمع اعتراض‌آميزي كه روز جمعه 29 بهمن پس از اقامه نمازجمعه در سراسر كشور برگزار مي‌‌شود، تنفر و انزجار خود را از وقايع اخير اعلام دارند. به گزارش «جام‌جم»، در مراسم تشييع شهيد ژاله كه نمايندگان مجلس شوراي اسلامي نيز حضور يافتند، شركت‌كنندگان پرچم‌ ايران و عكس‌هايي از دانشجوي بسيجي شهيد صانع ژاله و رهبر انقلاب اسلامي و امام خميني (ره) به همراه داشتند.
شعار ما يك كلام محاكمه والسلام، الله‌اكبر خامنه‌اي رهبر، مرگ بر آمريكا، مرگ بر انگليس، ملت ما بيدار است از فتنه‌گر بيزار است، از جمله شعارهايي بود كه شركت‌كنندگان در مراسم سر مي‌دادند. همچنين در اين مراسم تعدادي از حاضران خواهان اعدام موسوي و كروبي در ملأعام بودند و برخي از بسيجيان كه در برابر تابوت حامل پيكر صانع ژاله راه مي‌رفتند، كفن سفيدي برتن داشتند كه روي آن نوشته شده بود فداييان رهبر.

تعدادي از جمعيت نيز عكس موسوي و كروبي را در حالي كه روي آن خط كشيده بودند و علامت اعدام روي آن بود، همراه داشتند.

حجت‌الاسلام سيد محمدحسن ابوترابي فرد، نايب‌رئيس مجلس در مراسم تشييع پيكر شهيد صانع ژاله، با بيان اين‌كه دست جنايتكاران بين‌المللي، آمريكاي جهانخوار و مزدوران آمريكا به خون بهترين جوانان ميهن اسلامي آغشته است، گفت: آمريكا و مزدورانش در اين فتنه ننگين با توسل به دسيسه‌ها و توطئه‌ها مي‌خواهند در صفوف متراكم ملت عزيز ما و امت اسلام، شكاف ايجاد كنند. وي با بيان اين‌كه اما جوانان، مردان و زنان ايران اسلامي دفاع از اسلام و انقلاب و ارزش‌هاي آن را رسالت خود مي‌دانند، افزود: دشمنان نظام و ايران، اين بار هم در جريان اين فتنه ننگين، مرتكب جنايت جديدي شدند و 2نفر از بهترين فرزندان ميهن اسلامي و دانشجويان عزيزمان را به خاك و خون كشيدند.

ابوترابي‌فرد خاطرنشان كرد: اميدواريم خداوند متعال راه افزايش عزت و اقتدار امت اسلام را هموار كند و توطئه مزدوران بيگانه را بيش از گذشته خنثي كند و به خودشان بازگرداند. روح‌الله حسينيان، نماينده مردم تهران در مجلس نيز گفت: همواره به امام (ره) خويش تعهد داده‌ايم كه از انقلاب او دفاع كنيم.

به گزارش واحد مركزي خبر، وي كه در مراسم تشييع جنازه شهيد صانع ژاله در دانشگاه تهران حاضر شده بود، افزود: امروز شما مردم مي‌خواهيد با حاضر شدن در مراسم تشييع پيكر شهيدي كه جان خود را در فتنه، نثار انقلاب كرد و در پيشگاه خداوند پيامي به آمريكا بدهيد. نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي گفت: آمريكا و سران غرب بايد توجه كنند همان طور كه امام (ره) و رهبر معظم انقلاب بارها پوزه آنها را به خاك ماليدند، اين مردم با رهبري امام (ره) و ولي‌امرشان چنان قدرت پوشالي آنها را زير پا له كنند كه ابهتشان در دنيا شكسته شود، همه هيمنه‌شان فرو ريزد و مردم مستضعف جهان از زنجير و كمندشان نجات يابد.

تجمع طلاب در مسجد اعظم قم و مدرسه فيضيه

اما همزمان با تهران، قم نيز شاهد برپايي تجمعاتي در اعتراض به وقايع روز 25 بهمن بود. در همين راستا طلاب و روحانيون اين شهر در مدرسه فيضيه قم و مسجد اعظم تجمع كردند و سيد احمد خاتمي نيز به سخنراني در اين جمع پرداخت.

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم با بيان اين‌كه «دست موسوي و كروبي به خون شهيداني چون ژاله و مختاري آغشته است»، گفت: اجتماع 25 بهمن با اين هدف شكل گرفته بود تا يك اغتشاش آمريكايي، صهيونيستي و ضد انقلابي ايجاد شود.

به گزارش فارس، آيت‌الله خاتمي تاكيد كرد: شركت‌كنندگان در اين تجمع به آفرينندگان اين اغتشاش اعلام مي‌كنند كه ملت عظيم ايران تا آخرين نفس و تا آخرين قطره خون خود پاي نظام و ولايت ايستاده‌اند و با تمام وجود تا محو فتنه‌گران از پاي نخواهند نشست.

حين سخنراني سيد احمد خاتمي، حاضران شعارهاي تندي عليه سيد محمد خاتمي، كروبي و ميرحسين موسوي سردادند.

در پايان اين تجمع، بيانيه‌اي قرائت شد كه در آن طلاب، برخورد قاطع با كروبي و ميرحسين موسوي را خواستار شدند. همچنين خلع لباس كروبي، خاتمي و موسوي خوئيني‌ها نيز از جمله درخواست‌هاي طلاب در اين قطعنامه بود.

دعوت از مردم براي راهپيمايي روز جمعه

شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي نيز از مردم دعوت كرد تا با حضور در تجمع اعتراض‌آميزي كه روز جمعه بيست و نهم بهمن پس از اقامه نماز جمعه در سراسر كشور انجام مي‌‌شود، حضور يابند.

در اين اطلاعيه تصريح شده است: اكنون كه هدايت‌هاي روشنگرانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامي و خويشتن‌داري مسوولان نظام مقدس جمهوري اسلامي و صبر ملت غيرتمند و صبور ايران نتوانسته است سران فتنه را از گمراهي و جهالت و خواب غفلت بيدار كرده و آنان را از سقوط در جهنم پستي و رذالت و همراهي با آمريكاي جنايتكار و اسرائيل غاصب، اين دشمنان ديرينه اسلام و انقلاب اسلامي باز دارد؛ ملت آزاده و شهيدپرور ايران اجازه نخواهد داد تا با عصيان و گردنكشي مشتي مزدور خود فروخته قدرت‌طلب، آرامش مردم جامعه و اموال عمومي و بيت‌المال مسلمين مورد آتش حقد و كينه فتنه‌گران قرار گرفته و به‌‌رغم آغشته بودن دستان كثيفشان به خون جوانان عزيز كشور اسلامي با فرار از مجازات زمينه خوش‌رقصي بيگانگان و دشمنان انقلاب اسلامي را به سركردگي شيطان بزرگ، آمريكاي جهانخوار و اذناب داخلي‌اش فراهم كنند.

در پايان اطلاعيه شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي ضمن دعوت از همه مردم آزاده و غيور ايران براي حضور در تجمع اعتراض‌آميز سراسري آمده است: مردم شريف تهران پس از اقامه نماز جمعه بيست و نهم بهمن با حضور آگاهانه و باصلابت در ميدان انقلاب، نفرت و خشم و انزجار خود را از جنايات ددمنشانه و تحركات پليد سران فتنه و منافقين و سلطنت‌طلبان هم‌پيمانشان، فرياد خواهند كرد.

مسببان اصلي قطعا به كيفر مي‌رسند

در همين حال دادستان كل كشور تاكيد كرد: سران فتنه بايد كيفر اقدامات مجرمانه و جنايتكارانه خود را ببينند و ان‌شاءالله اين اقدام انجام خواهد شد.

حجت‌الاسلام محسني‌اژه‌اي كه در حاشيه همايش روساي پليس آگاهي استان‌هاي كشور در جمع خبرنگاران سخن مي‌گفت، افزود: كساني كه پارسال و امسال در جريان فتنه با آمريكا و اسرائيل همراهي كردند و اين ظلم بزرگ و جنايت را مرتكب شدند، مجرمند.

وي گفت: در حالي كه مردم حلاوت و شيريني راهپيمايي 22 بهمن را در ذهن خود داشتند، برخي افراد داخلي با دشمنان قسم خورده نظام همصدا شدند و در روز 25 بهمن جنايت آفريدند.

محسني‌اژه‌اي افزود: اين افراد بويژه مسببان اصلي كه مردم را براي آشوب مجدد، ناآرامي و به آتش كشيدن اموال عمومي دعوت كردند، قابل گذشت نيستند و بايد به طور قطع به كيفر برسند.

دادستان كل كشور گفت: وقتي سران فتنه بعد از انذارها، هشدارها و نصيحت دلسوزان همچنان به اقدامات مجرمانه و غيرقانوني خود پافشاري مي‌كنند، بايد منتظر كيفر اعمال خود باشند.محسني‌اژه‌اي افزود: امروز همه مردم اين افراد را در ذهن‌هايشان به كيفر رساندند و بالاترين تنفر خود را از آن اعلام كردند.وي گفت: مردم از قوه قضاييه در اين زمينه درخواستي دارند كه بحق است و اميدوارم اين قوه بتواند به وظايفش عمل كند.

گزارش هيات بررسي‌كننده مجلس هفته آينده

ابراهيم نكونام، رئيس كميسيون اصل 90 مجلس نيز به عنوان رئيس كميته بررسي‌كننده حوادث 25 بهمن با اشاره به جلسات اين كميته با مسوولان اطلاعاتي، امنيتي و انتظامي تاكيد كرد كه گزارش نهايي بررسي ابعاد اين حادثه هفته آينده نهايي و تقديم هيات رئيسه مي‌شود.

نماينده گلپايگان روز گذشته در جمع خبرنگاران پارلماني با ارائه گزارشي از عملكرد اين كميته كه متشكل از هياتي از روساي 5 كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي، اصل 90، فرهنگي، شوراها و امور داخلي و حقوقي و قضايي است، گفت: در جلسه سه‌شنبه شب اين كميته كه با حضور مسوولاني از وزارت اطلاعات، خارجه، كشور، شوراي عالي امنيت ملي، سپاه پاسداران، نيروي انتظامي و صداوسيما تشكيل شد، تحليل جامعي نسبت به قضايا صورت گرفت و مشخص شد كه ريشه‌ها از كجا شروع شده و بنا بر چه اقداماتي بوده است.

وي افزود: با بررسي‌هاي به عمل آمده مشخص شد تماس‌هاي جدي با «آقايان» از خارج كشور صورت گرفته و اين تماس‌ها از سوي آدم‌هايي بوده كه دور و بر اين افراد بودند، اما هم اكنون خارج‌نشين هستند و با سازمان‌هاي جاسوسي مرتبط هستند.نكونام با اشاره به محسن كديور كه در حال حاضر در خارج از كشور به سر مي‌برد و چند بار از آمريكا به اسرائيل رفته است، گفت: مهم‌ترين معاون آقاي هاشمي و وزير ارشاد آقاي خاتمي هم‌اكنون خارج‌نشين شده‌اند و در جهت مزدوري ديگران حركت مي‌كنند و عامل سازمان‌هاي جاسوسي شده‌اند.

وي افزود: ابتدا قرار بود 14 بهمن اين حركت صورت گيرد و سپس 21 بهمن پيشنهاد شده بود، اما در نهايت 25بهمن انتخاب شد و اين اتفاق رخ داد.

رئيس كميته مشترك با اشاره به جلسه با مسوولان امنيتي كشور تاكيد كرد: گزارش‌هاي نهادهاي اطلاعاتي و امنيتي نشان مي‌دهد كه آنان به جنگ نرم، سايت‌ها و ماهواره‌ها اشراف دارند.

وي خاطرنشان كرد: كميته مشترك تلاش مي‌كند جمع‌بندي خوبي كه در شأن ملت ايران و مجلس و در جهت حركت عظيم مجلس است، ارائه كند.

نكونام در ادامه گفت: قرار است در خصوص نحوه برخورد با جريان و سران فتنه تصميم‌گيري شود و هياتي از اين كميته براي بازديد و عيادت مجروحان و ملاقات با خانواده شهدا فرستاده شدند.

هر اقدام خلاف قانون، به فتواي امام راحل حرام است

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام نيز وحدت و انسجام را مهم‌تر از هر چيز ديگري خواند و با اشاره به اين‌كه همه بايد بتوانند حرف و سخن خود را در مجراي قانون بزنند، گفت: اقدامات خلاف قانون و هتاكي مذموم است و همه بايد در چارچوب قانون حركت كنند.

به گزارش ايسنا، آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در گفت‌وگو با شبكه خبر در مورد اقدامات غيرقانوني جمعي اغتشاشگر در روز 25 بهمن با اشاره به تشكيل جلسه ديروز هيأت‌رئيسه مجلس خبرگان رهبري كه در آن مواضع اين مجلس در مورد وقايع 25 بهمن تهران بصراحت اعلام شده است، گفت: بايد همه اقشار جامعه به قانون احترام بگذارند و هر اقدامي كه با قانون مطابقت نداشته باشد، به فتواي امام راحل(ره) حرام است.رئيس مجلس خبرگان رهبري با اشاره به آغاز هفته وحدت، نياز به وحدت را اولويت كشور دانست و تأكيد كرد: قانون اگر از محور جامعه خارج شود، باعث خودسري است و مردم شريف ما هم درك مي‌كنند كه الان زماني نيست كه طرد و دعوا صورت بگيرد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام همه را به وحدت فراخواند و تصريح كرد: ما بايد با درايت و وحدت كامل در برابر توطئه‌هاي قدرت‌هاي بيگانه متحد باشيم.

ناطق نوري : با سران فتنه برخورد قاطع شود

حجت‌الاسلام والمسلمين ناطق نوري تاكيد كرد: اقدام عده‌اي در ايجاد فتنه و تخريب در روز 25 بهمن غيرقانوني، غيرشرعي و شرم‌آور بوده و بشدت محكوم است.

آقاي ناطق نوري در مصاحبه‌اي تلويزيوني افزود: قوه قضاييه بايد براساس قانون و عدالت اسلامي با مسببان اين حادثه شرم‌آور و ضدانقلابي برخورد قاطع كند.

حجت‌الاسلام والمسلمين ناطق نوري افزود: اقدام نابخردانه برخي افرادي كه روزي كنار ملت و كنار خدمتگزاران جمهوري اسلامي ايران بودند و امروز متاسفانه مقابل ملت و نظام الهي قرار گرفته‌اند، واقعا مايه تاسف و تاثر است.

وي اضافه كرد: اين عناصر اگر كمترين هوش سياسي و غيرت ملي داشتند، همه را به راهپيمايي در روز 22 بهمن كه روز ملي ماست، دعوت مي‌كردند. ناطق نوري گفت: اين عده متاسفانه در حساس‌ترين شرايط منطقه خاورميانه، روز 25 بهمن دست به كاري ضدانقلابي زدند و خوراك تبليغاتي براي دشمنان اسلام و انقلاب فراهم كردند، اما دشمنان بدانند كه ملت ما مثل 32 سال اخير پاي انقلاب، اسلام، آرمان‌هاي امام، رهبري و ولايت فقيه ايستاده، مانيز در كنار جوانانمان ايستاده‌ايم و همگان سخن امام را فراموش نمي‌كنند كه مي‌گفت اگر مي‌خواهيد كشورتان آسيب نبيند، دست از ولايت فقيه برنداريد.

بيانيه مجلس خبرگان درباره وقايع 25 بهمن

مجلس خبرگان با انتشار بيانيه‌اي از حضور حماسي مردم سراسر كشور در راهپيمايي يوم‌الله 22 بهمن ماه تقدير و وقايع 25 بهمن را محكوم كرد.

به گزارش مهر، ديروز جلسه اعضاي هيات رئيسه خبرگان رهبري در دفتر آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني، رئيس مجلس خبرگان تشكيل شد و حضرات آيات شاهرودي، محمد يزدي، صادق آملي‌لاريجاني، ابراهيم رئيسي و احمد خاتمي در آن حضور داشتند. پس از اين جلسه خبرگان بيانيه‌اي صادر كرد. در بيانيه خبرگان رهبري در خصوص حوادث 25 بهمن آمده است:‌ «متاسفانه فتنه‌گران با اعلام دروغين حمايت از مردم تونس و مصر، تلاش كردند تا اين خيزش بزرگ را تحت‌الشعاع قرار داده و آن را از نقطه كانوني جهان خارج كرده و با اغتشاش آمريكايي، صهيونيستي و ضدانقلابي، فضاي نفس‌كشي براي استكبار فراهم آورند.» در اين بيانيه تاكيد شده است آنها بحمدالله مورد اقبال مردم قرار نگرفتند و با بي‌اعتنايي مردم مواجه شدند. ليكن اين عده قليل با اهانت به مقدسات، هويت ننگين ضداسلامي خود را نشان دادند. مجلس خبرگان مي‌افزايد: اغتشاشات 25 بهمن بار ديگر بوضوح نشان داد كه سخن از جريان انقلاب و ضدانقلاب است، بر اين اساس مرزبندي شفاف صفوف و اعلام جدايي جريان انقلاب از ضدانقلاب يك تكليف شرعي، سياسي و انقلابي است.

مجلس خبرگان رهبري ضمن محكوم كردن اين اغتشاشات و آفرينندگان آن يعني سران فتنه كه بهترين خدمات را به آمريكا و رژيم صهيونيستي نمودند، امت بزرگوارمان را همچنان به پاسداري از نظام مقدس اسلامي، هوشياري، وحدت و تبعيت از مقام معظم رهبري مدظله‌العالي دعوت كرده است.


نوشته شده در   پنجشنبه 28 بهمن 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode