ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 15 ارديبهشت 1403
شنبه 15 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 7 مهر 1389     |     کد : 9854

عده‌اي اصرار بر ناديده گرفتن دست‌ توطئه‌گر دشمن در حوادث كشور دارند

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تأكيد بر اينكه همواره بايد مراقب كيد و طراحي دشمن بود، افزودند: چرا عده‌اي اصرار داشته و دارند كه حضور دست توطئه‌گر خبيث و فعال دشمن را در حوادث گوناگون كشور ناديده بگيرند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تأكيد بر اينكه همواره بايد مراقب كيد و طراحي دشمن بود، افزودند: چرا عده‌اي اصرار داشته و دارند كه حضور دست توطئه‌گر خبيث و فعال دشمن را در حوادث گوناگون كشور ناديده بگيرند.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي امروز در ديدار ائمه جمعه سراسر كشور، با تبيين جايگاه بسيار مهم و تأثيرگذار نماز جمعه در ابعاد مختلف فردي، اجتماعي، سياسي، ديني و بين‌المللي تأكيد كردند: مهمترين وظايف ائمه جمعه، توجه بيش از پيش به اين جايگاه والا، آگاهي از واقعيت‌هاي روز جامعه، غافل نشدن از طراحي‌هاي دشمن، ارتباط نزديك و صميمي با جوانان و استفاده از ابتكار و توانايي‌هاي آنان است.
رهبر انقلاب اسلامي در بيان جايگاه والاي نماز جمعه، به ويژگي‌هاي منحصر به فرد نماز جمعه از جمله تكرار هفتگي آن اشاره كردند و افزودند: نماز جمعه همچون نشانه‌هاي راهنما است كه هر جمعه در مقابل ديدگان آحاد مردم قرار مي‌گيرد و به آنان مسير صحيح حركت را نشان مي‌دهد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي شرايط فقهي اقامه نماز جمعه، جايگزيني خطبه‌هاي نماز جمعه به جاي دو ركعت نماز، نحوه بيان خطبه‌ها به وسيله امام جمعه و مضمون خطبه‌ها را از جمله ويژگي‌هاي نماز جمعه و جايگاه بسيار برجسته آن برشمردند و خاطرنشان كردند: در چنين جايگاهي، قطعاً ‌حركات، سخنان، اشارات و حتي سكوت امام جمعه مي‌تواند الهام بخش باشد، بنابراين از جمله وظايف مهم ائمه جمعه، حفاظت از اين جايگاه و مراقبت مضاعف از خود است.
رهبر انقلاب اسلامي، ذكر كثير را از ديگر ويژگي‌هاي نماز جمعه دانستند و افزودند: بركات نماز جمعه منحصر در امام جمعه و نمازگزاران نيست بلكه اين تفضلات الهي در طول هفته، در ميان جامعه و مردم سرريز مي‌شود كه اين، همان ذكر كثير نماز جمعه است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در تبيين آثار ذكر كثير در جامعه، يكي از نتايج آن را استحكام ايمان و نهراسيدن از دشمنان برشمردند و تأكيد كردند: كساني كه از بركات ذكر كثير بهره‌مند مي‌شوند، هياهوها و تهديدهاي دشمنان، براي آنان ترس آفرين و غيرمنتظره نخواهد بود، زيرا ظالمان و مستكبران كه براساس رويه زياده‌طلبي خود همواره به دنبال در انحصار گرفتن و بلعيدن همه امكانات و ذخاير مادي كشورها هستند، فرياد عدالت‌طلبي و آزادي انسان‌ها و دفاع از مظلوم را هيچگاه برنمي‌تابند.
ايشان افزودند: مستكبران و زياده‌طلبان دنيا برخلاف شعارهايشان، تمام قدرت و ثروت را براي عده‌اي معدود و اطرافيان خود مي‌خواهند كه نمونه بارز آن مقايسه وضعيت زندگي مردم عادي با حاكمان، در آمريكا است.

*سفر رئيس‌جمهور به سازمان ملل پر مغز بود
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به برخي آمارهاي تكان دهنده از وضعيت زندگي مردم آمريكا، خاطرنشان كردند: البته رئيس جمهور محترم بخشي از اين حقايق و آمارها را در سفر پرمغز و پركار خود به سازمان ملل متحد بيان كردند و وجود چندين ميليون كارتن خواب و ده‌ها ميليون انسان در زير خط فقر‌بخشي از حقايق تلخ جامعه آمريكا است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي تأكيد كردند: در مقابل چنين تفكر زياده‌طلب‌خواهانه‌اي كه به دنبال سلطه بر همه دنياست، يك ملت با همه وجود ايستاده است و زير بار حرف زور نمي‌رود و در حمايت از ملت‌هاي مسلمان و مظلوم به ويژه مردم فلسطين نيز صريحاً اعلام نظر مي‌كند.
ايشان افزودند: خشم، تهديد، و دندان گرگ نشان دادن سلطه‌طلبان در مقابل چنين ملتي، غيرمنتظره و غيرطبيعي نيست اما در مقابل اين تهديدها يا بايد تسليم شد يا اينكه با استحكام ايمان و ارتباط با خداوند، در مقابل زياده خواهان ايستاد.
رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: مقاومت و ايستادگي خواسته اسلام و قرآن است و اين ايستادگي از خصوصيات ذكر كثير نماز جمعه است و اگر اين ذكر كثير، همه ابعاد دروني، اجتماعي، سياسي و بين‌المللي را دربر بگيرد، قطعاً جامعه مقاوم و استوار خواهد بود.

* آگاهي از مسائل روز و واقعيات جامعه وظيفه ائمه جمعه است
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، آگاهي از مسائل روز و واقعيت جامعه و هوشياري را از ديگر وظايف ائمه جمعه برشمردند و تأكيد كردند: در طول سي سال گذشته، لغزش‌ها، خطاها، انحراف‌ها و از مسير خارج شدن برخي افراد به دليل بي‌اطلاعي از واقعيت‌ها بوده است.
ايشان توجه به طراحي و توطئه دشمن را از جمله وظايف مهم ائمه جمعه دانستند و افزودند: در سال‌هاي اخير برخي قلم‌ها، تلاش فراواني كردند تا موضوع دشمن شناسي را از ذهن جامعه و مردم خارج كنند و حتي در برخي موارد مغالطه مي‌كردند كه نظام براي فرار از مسئوليت برخي مشكلات داخلي، دائماً موضوع دشمن خارجي را طرح مي‌كند.
رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: اين حرف از اساس نادرست است زيرا كسي نمي‌تواند منكر كوتاهي‌ها، غفلت‌ها و سهل‌انگاري‌هاي مسئولان در بروز برخي مشكلات در سي سال گذشته باشد اما اين موضوع نبايد به معناي ناديده گرفتن دشمن باشد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تأكيد بر اينكه همواره بايد مراقب كيد و طراحي دشمن بود، افزودند: چرا عده‌اي اصرار داشته و دارند كه حضور دست توطئه‌گر خبيث و فعال دشمن را در حوادث گوناگون كشور ناديده بگيرند.
ايشان تأكيد كردند: بايد همواره نسبت به تحرك دشمن هوشيار بود و شيوه مقابله با آن را دانست.
رهبر انقلاب اسلامي سپس با طرح اين سؤال كه امروز مهمترين نقطه‌اي كه دشمن بر آن متمركز شده، كدام است؟ افزودند: جوانان كه اكثريت جمعيت كشور را تشكيل مي‌دهند اصلي ترين هدف دشمن هستند، زيرا جوان موتور پيش برنده كشور است.
ايشان با اشاره به برنامه‌ريزي دشمن از همان ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي براي ضربه‌زدن به اين سرمايه گرانبها، خاطرنشان كردند: بايد جوانان را از آسيب خطرهاي دشمن حفظ كرد كه يكي از راه‌هاي آن، ارتباط مستمر و هدايتگر ائمه جمعه با جوانان است
رهبر انقلاب اسلامي افزودند: بايد با جوانان رفيق بود و حرف و سخن آنان‌ را شنيد و راه را براي حضور آنان در عرصه‌هاي مختلف باز كرد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به اهميت نقش جوانان، ائمه جمعه را به شنيدن و برطرف كردن شبهات ديني، اجتماعي و سياسي جوانان توصيه كردند.


نوشته شده در   چهارشنبه 7 مهر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode