ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 11 ارديبهشت 1403
سه شنبه 11 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 15 فروردين 1403     |     کد : 203354

بیانات رهبر انقلاب در دیدار رمضانی کارگزاران نظام/

رژیم صهیونیستی به زوال و انحلال نزدیک خواهد شد

رهبر انقلاب در دیدار رمضانی مسوولان نظام فرمودند: شکست رژیم صهیونیستی در غزه ادامه پیدا خواهد کرد و این رژیم به زوال و انحلال نزدیک خواهد شد.

رهبر انقلاب در دیدار رمضانی مسوولان نظام فرمودند: شکست رژیم صهیونیستی در غزه ادامه پیدا خواهد کرد و این رژیم به زوال و انحلال نزدیک خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دیدار سران قوا و جمعی از کارگزاران عصر امروز (چهارشنبه پانزده فروردین‌ماه ۱۴۰۳) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی آغاز شد.

مهمترین محور بیانات ایشان در این دیدار به شرح زیر است:

_کار و تلاش خیلی خوب و متراکم در حال انجام است اما نیازها به کار بیش از اینها است.

_ انتظار به جای مردم این است که تصمیمات و اقدمات اقتصادی مسوولان در زندگی آنها اثر محسوس و ملموس داشته باشد؛ باید این انتظار برآورده شود.

_به چالش تحمیلی حجاب باید از ابعاد فقهی و قانونی و ملاحظات جانبی آن نگریسته شود.

_مسئولان بخش‌های مختلف در این زمینه مسوولیت دارند و باید به مسوولیت خود عمل کنند.

_شکست رژیم صهیونیستی در غزه ادامه پیدا خواهد کرد و این رژیم به زوال و انحلال نزدیک خواهد شد. تلاش‌های مذبوحانه همچون اقدامی که در سوریه مرتکب شدند آنها را از شکست نجات نخواهد داد. البته سیلی این اقدام را هم خواهند خورد.

_ماه رمضان به معنای جامع کلمه ماه مبارکی است. یعنی از جوانب مختلف این ماه قابلیت های معنوی درونی انسان را رشد میدهد و ارتقاء میدهد. انسان را در جنبه‌ی انسانیت خود و الهیت خود بالا می برد فرد را. ارتقاء افراد در جامعه به ارتقاء جامعه می‌انجامد.

_روزه‌ی ماه رمضان قدرت خویشتنداری انسان را در مقابل خواهش های نفسانی بالا میبرد. هر چه انسان پاسخ به این خواهش ها بدهد، میل و توقع و انتظار نفس انسان بیشتر می شود. یک توان متوقف‌کردن این خواهش ها در انسان باید وجود داشته باشد. روزه این را به انسان می دهد. تمرین تقویت اراده، تقویت روح، مهارکردن خواهش های تمام‌نشدنی نفس.

_ماه رمضان، یک ماه اجتماعی است، ماه کمک به دیگران است، ماه احسان است، ماه مهربانی است، ماه افطار است اینکه این همه تأکید شده که افطار بدهید، افطاری بدهید نگفتند هم فقط به مستحقین بدهید نفس ارتباط، یاری رساندن، همسان شدن، احسان کردن اینها از خصوصیات ماه رمضان است.

_توضیحات خوبی را آقای رئیس‌ جمهور بیان کردند و بحمداللّه تلاش خیلی خوب و متراکم دارد انجام می‌گیرد حقّاً و انصافاً انسان این را می‌بیند و کار دارد میشود به معنای واقعی کلمه. خب در عین حال نیازها به کار بیش از اینهاست یعنی خیلی باید کار کنیم تا بتوانیم به سطح مطلوب یا لااقل نزدیک به مطلوب برسیم. واقعیت‌های اقتصاد در کشور همه یکسان نیستند. هم واقعیت‌های تلخ در اقتصاد کشور وجود دارد هم واقعیت‌های شیرین. بخش تلخ مربوط به اقتصاد، گرانی‌هاست بی‌ثباتی بازار است، تنزل ارزش پول ملی است، فاصله‌ی طبقاتی است.

_بخش شیرین مربوط به اقتصاد فعالیت‌های وسیع زیرساختی است که دارد انجام میگیرد که اینها نتایجش در میان مدت و نه چندان درازمدت ظاهر خواهد شد.

_البته انتظار بیش از اینهاست و ان‌شاءاللّه دولت کنونی میتواند بسیاری از این گره‌ها را باز کند با تلاشی که میکنند. یک نکته‌ای که همیشه باید مورد نظر مسئولین باشد در امر اقتصاد، این است که انتظار مردم این است که تصمیمها و اقدامهایی که مسئولین کشور در مسائل اقتصادی انجام میدهند، در زندگی آنها اثر محسوس و ملموس داشته باشد. این انتظار مردم است. کاری کنیم که این انتظار برآورده بشود، انتظار بجایی هم هست.


نوشته شده در   چهارشنبه 15 فروردين 1403  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode