ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 4 مهر 1389     |     کد : 9746

سياه با بهترين عطر و طعم

پائيز با خود چاي را به خانه‌ها مي‌آورد. هر چقدر که روزها کوتاه مي‌شوند، مردم بيشتر به نوشيدن چاي تمايل پيدا مي‌کنند.

 پائيز با خود چاي را به خانه‌ها مي‌آورد. هر چقدر که روزها کوتاه مي‌شوند، مردم بيشتر به نوشيدن چاي تمايل پيدا مي‌کنند. چاي يکي از ارزان‌ترين و محبوب‌ترين نوشيدني‌ها است که متداول‌ترين نوع آن چاي سياه است.
هر کدام از انواع چاي سياه رنگ‌هاي مختلفي را در فنجان از خود به جا مي‌گذارند، از قرمز متمايل به قهوه‌اي گرفته تا نارنجي درخشان و مسلما هر کدام از اين انواع عطر و طعم متفاوتي دارند. برخي قوي‌تر و کمي تلخ هستند و برخي ديگر ته ‌مزه‌اي شيرين و عطر گل دارند. چاي مناطق آسام، سيلان و دارجيلينگ در هند از محبوب‌ترين انواع چاي سياه هستند.

مشهورترين مناطق کاشت چاي
آسام واقع در شمال هند بزرگترين منطقه کاشت چاي جهان است که چاي آن طعمي قوي دارد اما در مقابل رنگ آن روشن‌تر و طعم آن نيز ملايم‌تر است. چاي سيلان در سريلانکا کاشت مي‌شود. سيلان نام سابق سريلانکا است.
چاي دارجيلينگ هم از ديگر چاي‌هاي مشهور جهان است که در هند کاشت مي‌شود و نام خود را از منطقه‌اي در کشور هند به نام دارجيلينگ گرفته است. اين منطقه بين دو کشور نپال و بوتان قرار دارد.
چاي در اين منطقه در سه مرحله برداشت مي‌شود. چاي برداشت‌شده در مرحله نخست طعم تازه‌اي دارد و بسيار معطر است. اما محصول برداشت دوم قوي‌ترين طعم را دارد که به آن برداشت تابستاني هم مي‌گويند. برداشت سوم با طعم ملايم و رنگ روشن، شباهت زيادي به برداشت نخست دارد.

چاي تلخ مزه آرامش‌بخش است
براي بدست آوردن عطر و طعم ايده‌آل چاي سياه بايد به چند نکته توجه کرد. مهمترين نکته اين است که چاي بايد خوب دم بکشد. يکي ديگر از اين نکات، استفاده از آب به اصطلاح "نرم" است تا چاي تلخ مزه نشود. آب مورد استفاده حاوي آهک را بايد چندين بار جوشاند تا سختي آب کمتر شود.
همچنين هنگام دم کردن بايد به مقدار چاي خشکي که داخل آب جوشيده ريخته مي‌شود، توجه کرد.
"فرانک اشتوسل" کارشناس انواع چاي توصيه مي‌کند که براي آماده کردن يک ليتر چاي، تنها لازم است که 12 گرم برگ خشک چاي استفاده شود. او همچنين به کساني که چاي تلخ دوست ندارند پيشنهاد مي‌دهد که پروسه دم کشيدن چاي را کوتاه‌تر کنند. البته او به اين نکته هم اشاره مي‌کند که چاي تلخ در عين حال آرامش‌بخش هست. در صورتي که اگر چاي تنها براي مدتي کوتاه دم بکشد، تحريک‌کننده اعصاب است.
زمان مناسب براي دم کشيدن چاي بستگي به اندازه برگ‌هاي خشک چاي نيز دارد. به طور مثال هنگامي که تکه برگ‌هاي خشک بسيار کوچک باشند، آب جوشيده زودتر رنگ و بوي چاي را به خود مي‌گيرد.

دويچه وله


نوشته شده در   يکشنبه 4 مهر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode