ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 14 ارديبهشت 1403
جمعه 14 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 1 مهر 1389     |     کد : 9683

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در ديدار با جهادگران بسيج سازندگي: انقلاب و عشق امام تمام‌شدني نيست؛ برخي در جاذبه‌هاي مادي كم آوردند

رهبر انقلاب با اشاره به ادعاي برخي درباره تمام شدن انقلاب و فراموش شدن امام، فرمودند: اين افراد مقابل جاذبه‌هاي اهداف حقير مادي و شخصي كم آوردند و اسير وسوسه رياست و قدرت شدند و اين بلاي سنگين، آنان را از درون تهي و تمام كرد.

 رهبر انقلاب با اشاره به ادعاي برخي درباره تمام شدن انقلاب و فراموش شدن امام، فرمودند: اين افراد مقابل جاذبه‌هاي اهداف حقير مادي و شخصي كم آوردند و اسير وسوسه رياست و قدرت شدند و اين بلاي سنگين، آنان را از درون تهي و تمام كرد. 
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار پرشور هزاران نفر از جوانان و جهادگران بسيج سازندگي، "عشق و ايمان " و "بصيرت و همت " را عوامل اصلي حركت عظيم ملت ايران و "روح و جوهره " بسيج سازندگي خواندند و تأكيد كردند: هر جامعه‌اي از چنين سرمايه ذي‎قيمتي برخوردار باشد، بدون ترديد به برترين قله‌هاي عزت و عظمت دست خواهد يافت و اين جايگاه پرافتخار، سرنوشت قطعي ملت عزيز ايران است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در اين ديدار كه صبح امروز (چهارشنبه) انجام شد، نيروي جواني و "شور و اميد و ايمان " جوانان بسيج سازندگي را، مايه آبروي ايران و تاريخ دانستند و خطاب به صدها هزار جوان فعال بسيج سازندگي در سراسر كشور، افزودند: عزيزان من! اين جور جواني كردن و اين‎گونه دوران عزيز و گران‌بهاي جواني را در راه خدمت به اسلام و انقلاب و مردم صرف كردن، هر انسان آگاهي را در مقابل شما به غبطه و تحسين وامي‌دارد.
رهبر انقلاب اسلامي، با اشاره به گرفتار بودن جوانان كشورهاي غربي در "دام افسردگي، نااميدي، توهم و بي‏هدفي " افزودند: جوانان مؤمن، ارزشمند، فعال و متعهدي كه نعمت و توان خدمت‌گزاري را از خداوند هديه گرفته‌اند، بايد روحيه پرشور و جهت‌گيري صحيح خود را قدر بدانند و مسئولان و مديران كشور نيز اين گنجينه لايزال و اين حركت عظيم را قدرشناسي كنند.
ايشان، حركت خودجوش جوانان دانشجو و دانش‌آموز را در خدمت‌رساني به محرومان، مبدأ صدور فرمان امام‌خميني (رض) در تشكيل جهاد سازندگي برشمردند و خاطرنشان كردند: اين حركت خودجوش 10 سال پيش نيز تكرار و مايه صدور پيام تشكيل بسيج سازندگي در سال 79 شد و اين حقيقيت را نمايان كرد كه اين‏گونه كارهاي مردمي، مي‌تواند و بايد الهام‌بخش اقدام مسئولان كشور باشد.
رهبر انقلاب اسلامي، چهار عامل "عشق، ايمان، بصيرت و همت " را جوهره بسيج سازندگي دانستند و افزودند: اين عوامل حركت آفرين و تعالي‌بخش را انقلاب و امام بزرگوار به ملت قدرشناس ايران هديه داده‌اند و استمرار اين عوامل در 3 دهه اخير، باعث استحكام، فراگيري و ثمرات نوبه‎نو و پر‌طراوت شجره طيبه انقلاب اسلامي شده است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، پايبندي عاشقانه به امام‌خميني، ايمان قوي، احساسات پرشور و بصيرت عميق جوانان كشور را نمود روشن تداوم پرنشاط انقلاب خواندند و با اشاره به ادعاي برخي درباره كهنه شدن و تمام شدن انقلاب و فراموش شدن امام، افزودند: اين افراد كه از اول هم لزوماً دشمن انقلاب نبودند، در واقع در مقابل جاذبه‌هاي اهداف حقير مادي و شخصي كم آوردند و اسير وسوسه رياست و قدرت شدند و اين بلاي سنگين، آنان را از درون تهي و تمام كرد لذا فكر مي‌كنند كه انقلاب هم تمام شده است اما اين ادعا، فقط يك خيال و توهم است.
رهبر انقلاب اسلامي در همين زمينه خاطرنشان كردند: ملت، بدون اعتنا به ريزش‌هايي كه ممكن است در آينده هم تكرار شود به حركت پررويش و پرنشاط خود ادامه داده و خواهد داد.
ايشان، خدمت‌رساني مادي و معنوي به ميليون‌ها نفر در سراسر كشور را از بركات بسيج سازندگي خواندند و افزودند: حضور الگوساز جوانان مؤمن و متشرع در مناطق روستايي و محروم، مظهر مجسم آيه قرآن و دعوت عملي مردم به اسلام و انقلاب است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، فعاليت در بسيج سازندگي را همچنين زمينه‌ساز شكوفايي استعدادهاي جوانان، تجربه‌آموزي آنان، لمس واقعيات زندگي، شكسته شدن حصارهاي طبقاتي و ايجاد شعف و بهجت خدمت‌رساني در روح و جان جوانان دانستند و افزودند: جوانان بسيج سازندگي، سفيران "كار و تلاش و خدمت و مجاهدت " در مناطق مختلف كشور هستند و اين فوايد بزرگ، اثبات مي‌كند كه جريان عظيم بسيج سازندگي را بايد حفظ و تقويت كرد.
ايشان با اشاره به آغاز سال تحصيلي جوانان را به خوب درس خواندن و تلاش و فعاليت براي رسيدن به قله‌هاي علمي فراخواندند و افزودند: پيوستن به حركت زيباي خدمت‌رساني به مردم در فرصت‌هاي فراغت از تحصيل تكميل كننده اين حركت خواهد بود.
رهبر انقلاب اسلامي، در بخش ديگري از سخنانشان، ملت بزرگ و بزرگوار ايران را در حال عبور از پيچ خطرناك تاريخ دانستند و خاطرنشان كردند: در سي سال گذشته، بسياري از نقاط خطرخيز اين دوران سرنوشت‎ساز را پشت سر گذاشته ايم اما عبور از اين نقطه حساس تاريخي هنوز كامل نشده و ملت و مسئولان با حواسي جمع و با تدبير و تعقل و انسجام، به حركت خود ادامه مي دهند.
ايشان، ملت ايران را پرچمدار رهايي و سعادت امت اسلامي برشمردند و با اشاره به صف‌بندي سي ساله جبهه مستبدان و زياده‌خواهان جهاني در مقابل مردم ايران خاطرنشان كردند: دشمنان وانمود مي‌كنند كه هدفشان ايران است اما در واقع اسلام و قرآن را هدف گرفته‌اند چرا كه درك كرده‌اند موتور محرك پيشرفت، پايداري و عزت ملت ايران، دين مبين اسلام و معنويت و قرآن است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، "همت، بصيرت و توانايي " ملت ايران را در مقايسه با آغاز انقلاب، به مراتب بيشتر دانستند و تأكيد كردند: ملت ايران، به عنوان خط‌شكن مقابله امت اسلامي با سلطه‌گران جهاني، بدون هيچ‎گونه تزلزل و عقب‌نشيني، شتاب و اقتدار حركت خود را افزايش داده و با همان ضرب‎دست و نيروي انقلاب به پيش مي‌رود.
ايشان با يادآوري حضور تعيين‌كننده جوانان در عرصه‌هاي مختلف علم و فناوري نظير انرژي هسته‌اي، سلول‌هاي بنيادين و فناوري نانو، افزودند: جواناني كه "پيروزي انقلاب " و امام‌خميني (ره) و دفاع مقدس را نديده‌اند اكنون در كنار ديگر قشرها در همه عرصه‌ها حضوري پيشتاز دارند و علاوه بر فعاليت در ميدان‌هاي سازندگي، با خلق حماسه عظيم نهم دي، 22 بهمن و حضور در انتخابات، عرصه سياسي را نيز به ميدان تجلي بصيرت و همت و نشاط تبديل كرده‌اند.
رهبر انقلاب اسلامي اين واقعيات را نشان‌دهنده ناكامي دشمن در كمرنگ كردن روحيه انقلابي و به فراموشي سپرده شدن ياد امام دانستند و افزودند: آناني كه در ابتداي انقلاب اسلامي، از نابودي 3 روزه، يك هفته‌اي و حداكثر 2 ماهه انقلاب مردم ايران، سخن مي‌گفتند اين روزها ديگر از اين حرف‌هاي گزاف به زبان نمي‌آورند و اين نشان‌دهنده ضعف آنان و قوت ملت ايران است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي كه سي و يكم شهريور يعني در سالگرد آغاز جنگ تحميلي با هزاران جوان بسيج سازندگي سخن مي‌گفتند، با اشاره به حمايت همه جانبه تسليحاتي - مالي - سياسي و تبليغاتي قدرت‌هاي جهاني از صدام در طول 8 سال جنگ با ايران، افزودند: صدامي كه زورگويان جهاني براي مقابله با "امام و انقلاب و ملت " ايران، به پيش انداخته بودند با ذلت و نكبت، مرد، اما انقلاب اسلامي و ملت امام‌خميني قوي‌تر از هر زمان، زنده‌اند و اين يك تجربه قابل تكرار است.
رهبر انقلاب اسلامي، سرنوشت صدام را در انتظار دشمنان حال و آينده ايران اسلامي دانستند و تأكيد كردند: حركت ملت ايران بدون شك و ترديد با منكوب شدن دشمنان ملت، روز به روز زنده تر و پوياتر مي‌شود و به قله‌هاي عالي پيشرفت و افتخار دست خواهد يافت.
در ابتداي اين ديدار فرمانده سازمان بسيج مستضعفين با اشاره به حضور بسيار گسترده جوانان در طرح اردوهاي جهادي گفت: در 10 سال گذشته، ميليون‌ها نفر از ساكنان مناطق محروم در مناطق روستايي مستقيماً از خدمات عمراني، بهداشتي، رفاهي و تربيتي اردوهاي بسيج سازندگي بهره برده اند و اين نوع سازندگي مردم مي تواند به عنوان نظريه جديدي در الگوهاي توسعه مطرح شود.
سردار نقدي با اشاره به جهش بسيج سازندگي در دولت نهم و دهم و حمايت رئيس جمهور و استانداران گفت: با كار داوطلبانه و بي مزد و منت بسيجيان و حمايت مضاعف دولت مي‌توان در طول برنامه پنجم، بسياري از اهداف سازندگي از جمله ريشه‌كن كردن بي‌سوادي و برخي بيماري‌ها، جنگل‌باني، آبخيزداري و اجراي طرح‌هاي عمراني و توسعه‌اي محقق كرد.


نوشته شده در   پنجشنبه 1 مهر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode