ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 28 شهريور 1389     |     کد : 9547

افزايش چاقي و اضافه وزن در خانواده هاي ايراني

رييس مركز تحقيقات غدد درون ريز و متابوليسم كشور، گفت: ابتلا به چاقي و اضافه وزن در خانواده هاي ايراني رو به افزايش است.

 رييس مركز تحقيقات غدد درون ريز و متابوليسم كشور، گفت: ابتلا به چاقي و اضافه وزن در خانواده هاي ايراني رو به افزايش است.
فريدون عزيزي در گفت و گو با ايرنا، يادآورشد: در ايران غذاهاي سنتي با غذاهاي غربي مخلوط شده‌اند به نحوي كه مصرف سرانه برنج و همچنين مصرف نان بيشتر از خيلي از كشورهاي دنياست.
رييس مركز تحقيقات غدد درون ريز و متابوليسم، گفت: يكي از باورهاي غلطي كه وجود دارد اين است كه مردم تصور مي‌كنند اگر چربي را از غذا حذف كنند، ديگر چاق نمي‌شوند در حالي‌ كه مواد غذايي ديگري همچون نشاسته را جايگزين چربي مي‌كنند.
عزيزي ادامه داد: در كشور ما مصرف انرژي بيشتر بر فعاليت كمتر غالب است، به عنوان مثال ما نيم ساعت پياده‌روي تند مي‌كنيم و كالري مي‌سوزانيم اما بعد از پياده‌روي يك عدد موز مي‌خوريم و با اين كار تمام كالري سوزانده‌شده را برمي‌گردانيم.
وي با بيان اينكه در كشور زنان چاق تر از مردان هستند، گفت: اماكن مناسبي براي فعاليت بدني زنان وجود ندارد بنابراين ، عامه زنان ما داراي فعاليت بدني مناسبي نيستند.
عزيزي افزود: نتايج مطالعات مركز تحقيقات غدد درون ريز در تهران نشان مي دهد كه چاقي مفرط در زنان 35 درصد و در مردان 15 درصد است، يعني وزن طبيعي مردان دو برابر بيشتر از زنان است.
رييس مركز تحقيقات غدد درون ريز توضيح داد: بر اساس مطالعات انجام شده در تهران، شيوع چاقي شكمي در زنان 67 درصد و در مردان 33 درصد است.
اين مقام مركز غدد درون ريز كشور با اشاره به اينكه بر اساس نتايج مطالعات مركز قند و ليپيد تهران ، در دختران 13.3درصد و پسران 12.6 درصد اضافه وزن و چاقي وجود دارد ، گفت : حدود 20 درصد كودكان و نوجوانان دچار اضافه وزن و چاقي هستند و اين آمار به شدت در حال افزايش است.
عزيزي تصريح كرد:افزايش عادات نادرست غذايي همچون استفاده از موادي مثل پفك، نوشابه، غذاهاي آماده و غيره در چاقي كودكان و نوجوانان موثر است.


نوشته شده در   يکشنبه 28 شهريور 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode