ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 9 شهريور 1389     |     کد : 9083

طلاق منوط به گواهی عدم سازش شد / الزام گواهی سلامت برای ازدواج

ماده 25 لایحه حمایت از خانواده در رابطه با بیماریهای خطرناک واگیردار برای زوجین و ماده 26 در رابطه با گواهی عدم امکان سازش به تصویب نمایندگان مجلس رسید...

ماده 25 لایحه حمایت از خانواده در رابطه با بیماریهای خطرناک واگیردار برای زوجین و ماده 26 در رابطه با گواهی عدم امکان سازش به تصویب نمایندگان مجلس رسید.
به گزارش خبرنگار مهر در جلسه امروز دوشنبه مجلس شورای اسلامی ماده 25 با یک تبصره به تصویب رسید .
در این ماده و تبصره آن آمده است وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی مکلف است ظرف یک ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون ، بیماری هایی را که باید طرفین پیش از ازدواج علیه آنها واکسینه شوند و نیز بیماری های واگیردار و خطرناک برای زوجین و فرزندان ناشی از ازدواج را معین و اعلام کند.
همچنین دفاتر رسمی ازدواج باید پیش از ثبت نکاح ، گواهی صادر شده از سوی پزشکان و مراکز مورد تایید وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی دال بر عدم اعتیاد به مواد مخدر و عدم ابتلا به بیماری های موضوع این ماده و یا واکسینه شدن طرفین نسبت به بیماری های مذکور را از آنان مطالبه و بایگانی کند.
در تبصره این ماده آمده است چنانچه گواهی صادر شده بر وجود اعتیاد و یا بیماری دلالت کند نکاح در صورت اطلاع طرفین بلامانع است. در مورد بیماریهای مسری و خطرناک که نام آنها به وسیله وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تعیین و اعلام می شود طرفین جهت مراقبت و نظارت مراکز تعیین شده معرفی می شوند. در موردی که بیماری خطرناک زوجین موجب خسارت جنین شود به تشخیص وزارت بهداشت مراقبت و نظارت باید شامل منع تولید نسل باشد.
در ماده 26 نیز آمده است : ثبت طلاق و سایر موارد انحلال نکاح و نیز اعلام بطلان نکاح یا طلاق در دفاتر رسمی ازدواج و طلاق حسب مورد پس از صدور گواهی عدم امکان سازش یا حکم مربوط به ازدواج از سوی دادگاه مجاز است.


نوشته شده در   سه شنبه 9 شهريور 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode