ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 8 ارديبهشت 1403
شنبه 8 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 17 فروردين 1402     |     کد : 200727

چگونه دادخواست آنلاین تنظیم کنیم؟

ما در این مطلب سعی بر آن داریم تا شما عزیزان را از فواید تنظیم دادخواست توسط وکیل آشنا کنیم؛ پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

ما در این مطلب سعی بر آن داریم تا شما عزیزان را از فواید تنظیم دادخواست توسط وکیل آشنا کنیم؛ پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

به گزارش ایسنا به نقل از لایحه، تنظیم دادخواست توسط وکیل یکی از اساسی‌ترین گام‌هایی است که هر فرد در مسیر دادرسی کیفری یا حقوقی باید آن را انجام دهد. احتمالاً این ضرب‌المثل عامیانه را شنیده باشید که گفته می‌شود " اولین گام، مهمترین گام است ". این مثال در مسیر دادرسی و دعاوی مختلف کیفری و حقوقی بسیار کارایی دارد. در واقع مسئله‌ای که وجود دارد این است که دادخواست شروع‌کننده یک مسیر دادرسی است. مراجع قضایی بر اساس این دادخواست تعیین می‌شوند و بر اساس نوع بیان دادخواست است که شیوه دادرسی آن مشخص خواهد شد. اینها مهمترین آثار دادخواست در مسیر قضایی ایران است.

از طرف دیگر امروز در دنیایی زندگی می‌کنیم که همه چیز رنگ و بوی سرعت به خود گرفته است. در کلام ساده‌تر اگر بخواهیم بیان کنیم امروزه غالب افراد جامعه در حال دویدن هستند! بنابراین زمان مفهومی عجیب به خود گرفته است. از طرف دیگر در شهرهای بزرگی مانند تهران خارج شدن از روند روزمره حتی برای چند ساعت می‌تواند به معنی از دست دادن یک یا چند روز باشد. از این رو در چنین شرایطی استفاده از امکانات اینترنتی و آنلاین مانند تنظیم دادخواست آنلاین می‌تواند گزینه بسیار خوبی محسوب شود.

چگونه دادخواست آنلاین تنظیم کنیم؟

چرایی تنظیم دادخواست توسط وکیل

مسئله‌ای که وجود دارد این است که قانون الزامی برای تنظیم دادخواست توسط یک وکیل ندارد. در کلام ساده‌تر افراد می‌توانند خود به عنوان خواهان نسبت به ارائه دادخواست و ثبت آن در سیستم قضایی روند دادرسی را آغاز کنند اما سؤال اینجاست چرا در چنین شرایطی بهتر است از یک وکیل برای این کار کمک بگیریم؟

پاسخ این سؤال در چند عنصر اساسی خلاصه می‌شود. اول اینکه دادخواست یک ابزار قانونی است که به زبان قانون تنظیم می‌شود. در کلام ساده‌تر در دادخواست از مواد قانونی و استنادهای مختلف استفاده می‌شود؛ بنابراین شما نمی‌توانید به زبان ساده و یا با زبانی غیر از قانون در دادخواست نیاز خود را شرح دهید. زمانی که از دستگاه قضایی می‌خواهید حق شما را پیگیری کند باید بتوانید با زبان این سیستم صحبت کنید.

دوم اینکه دادخواست اولین گام اساسی شما در مسیر قضایی محسوب می‌شود. بر اساس دادخواست شما و اطلاعات و مدارک مندرج در آن است که مرجع قضایی صالح انتخاب می‌شود. سوم اینکه بسیاری از افراد جامعه نمی‌دانند که موارد حقوقی و جرایم کیفری دسته‌بندی‌های مختلفی دارد. قانون در خصوص برخی از دعاوی حساس‌تر است و دستور بررسی سریع و خارج از نوبت آنها را داده است. حال عنوان کردن دعوی در دل این دسته از موارد حقوقی یا کیفری می‌تواند سرعت بالاتری به دعوی ببخشد.

همه این موارد نشان می‌دهد که دادخواست یک ابزار ساده اما بسیار کاربردی در مسیر قضایی است اما مسئله‌ای که وجود دارد این است که برای تنظیم آن نیاز به تخصصی کافی در حوزه شناخت مسیرهای قضایی و دعاوی قانونی دارد. اینجاست که انتخاب یک وکیل برای تنظیم دادخواست اهمیت پیدا می‌کند. مشاوران و کارشناسان گروه وکلای عدالت‌نویسان می‌تواند شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

آیا امکان تنظیم دادخواست آنلاین وجود دارد؟

اگر نیم نگاهی به زندگی شخصی خودتان داشته باشید به سادگی متوجه می‌شوید که اینترنت و دنیای مجازی امروز تبدیل به یکی از مهمترین ابزارهای انسان شده است. این ابزار به اندازه‌ای در کنار زندگی انسان قرار گرفته است که می‌توان از آن به عنوان یک پایه زندگی نام برد.

مسئله‌ای که وجود دارد این است که شرایط اجتماعی امروز به نحوی است که غالب انسان توان زمانی بالایی ندارند. به طور مثال امروز نمی‌توان انتظار داشت که فردی برای پرسیدن یک سؤال حقوقی از یک نقطه شهر به نقطه دیگر شهر برود و با یک وکیل برای یک ساعت گفت‌وگو کند. اگر این فرد در تهران بخواهد این چنین کاری انجام دهد عملاً برای این یک ساعت باید تمام روز خود را صرف کند؛ یعنی یک روز به سر کار نرود، از تفریح و استراحت خود بگذرد و یا حتی خانواده خود را هم نبیند! این واقعیتی است که امروز همه درگیر آن هستیم. در چنین شرایطی آیا منطقی است که برای تنظیم یک دادخواست بخواهیم زمانی به اندازه چند روز صرف کنیم؟ در حالی که امکان تنظیم دادخواست آنلاین به واسطه قدرت اینترنت وجود دارد؟

تنظیم دادخواست آنلاین می‌تواند همان نیاز واقعی افراد را برطرف کند با این تفاوت که هیچ صرف زمانی خاصی ندارد. گروه وکلای عدالت‌نویسان یکی از معتبرترین سایت‌ها در این حوزه محسوب می‌شود. اگر نیاز به راهنمایی بیشتری دارید و یا اینکه می‌خواهید همین الان دادخواست خودتان را تنظیم کنید، می‌توانید با کارشناسان این گروه صحبت کنید. تنها کافی است یک بار امتحان کنید.


نوشته شده در   پنجشنبه 17 فروردين 1402  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode