ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 14 ارديبهشت 1403
جمعه 14 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 28 مرداد 1389     |     کد : 8916

مادران روزي 8 ليوان شير بنوشند

سيد ضياءالدين مظهري گفت: نوزادان به 400 ميلي‌گرم، نوجوانان، جوانان و ميانسالان به 1200 ميلي‌گرم و زنان حامله و شيرده به 2 هزار ميلي‌گرم (2 گرم) كلسيم روزانه(معادل 8 ليوان شير) نياز دارند تا از پوكي استخوان آنها در دوران سالمندي پيشگيري شود...


 سيد ضياءالدين مظهري گفت: نوزادان به 400 ميلي‌گرم، نوجوانان، جوانان و ميانسالان به 1200 ميلي‌گرم و زنان حامله و شيرده به 2 هزار ميلي‌گرم (2 گرم) كلسيم روزانه(معادل 8 ليوان شير) نياز دارند تا از پوكي استخوان آنها در دوران سالمندي پيشگيري شود.
اين متخصص تغذيه در گفتگو با فارس افزود: كلسيم يكي از مواد معدني بسيار ضروري براي بدن است كه در پيشگيري از پوكي استخوان در تمام سنين موثربوده و يكي از عوامل بازدارنده شكستگي سر استخوان ران و ترك خورن يا شكستگي لگن در سنين بعد از يائسگي زنان به شمار مي‌رود.
وي افزود: مهم‌ترين منابع غذايي تأمين‌كننده كلسيم شير و فرآورده‌هاي لبني است. به طور مثال، يك ليوان شير، ماست يا كفير حاوي 240 ميلي‌گرم كلسيم است.
اين متخصص تغذيه اضافه كرد: مقدار نياز روزانه به كلسيم بستگي به سن، جنس، رنگ پوست و شرايط محيطي دارد و در افراد مختلف، متفاوت است ولي به طور متوسط، نوزادان 400 ميلي‌گرم، نوجوانان، جوانان و ميانسالان 1200‌ميلي‌گرم و زنان حامله و شيرده حتي تا 20هزار ميلي‌گرم (2 گرم) بايد به طور روزانه كلسيم دريافت كنند.
مظهري اضافه كرد: دريافت كلسيم و ساير مواد مغذي مورد نياز و انجام ورزش‌هاي مناسب با سن و تحركات بدني همراه با وارد كردن فشار بر استخوان‌ها موجب مستحكم‌تر شدن استخوان‌هاي بلند و لگن مي‌شود.
وي گفت: از 35 تا 50 سالگي خروج تدريجي قسمتي از ذخاير كلسيم استخوان‌هاي بدن آغاز مي‌شود، به خصوص در زنان 42 تا 50 ساله كه تغييراتي در روند سيكل ماهانه آنها به وجود مي‌آيد و علائم يائسگي و پيري بروز مي‌كند و به علت تغييرات هورموني، خواه ناخواه سالانه چند درصدي از تراكم استخواني آنها كاسته مي‌شود.
اين متخصص تغذيه تاكيد كرد: براي تعديل و پيشگيري از سرعت كاهش تراكم استخوان‌ها استفاده از منابع حاوي كلسيم همراه با حركات و فعاليت‌هاي بدني متناسب با سن و بهره‌مندي از نور آفتاب، بسيار مهم و ضروري است.


نوشته شده در   پنجشنبه 28 مرداد 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode