ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 28 مرداد 1389     |     کد : 8912

اگر تهديد نظامي عملي شود ميدان مقابله ملت ايران فقط منطقه ما نخواهد بود

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي درباره تهديد نظامي امريكا تأكيد كردند: اگر اين تهديد عملي شود، ميدان مقابله ملت ايران فقط منطقه ما نخواهد بود بلكه اين مقابله، ميدان گسترده‌تري خواهد داشت...


 حضرت آيت‌الله خامنه‌اي درباره تهديد نظامي امريكا تأكيد كردند: اگر اين تهديد عملي شود، ميدان مقابله ملت ايران فقط منطقه ما نخواهد بود بلكه اين مقابله، ميدان گسترده‌تري خواهد داشت.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي عصر ديروز در ديدار مسئولان و كارگزاران نظام ضمن تبيين سياستهاي جمهوري اسلامي در مسائل مهم داخل و خارجي، ماه رمضان را فرصتي بي بديل براي توبه و طهارت و خلوص و توجه به ابعاد اجتماعي و سياسي تقوا دانستند و با تأكيد ويژه بر ضرورت وحدت و همدلي افزودند: وحدت مسئولان يك فريضه مهم است و تعمد در بر هم زدن آن، خلاف شرع به شمار مي رود.
ايشان ماه رمضان را ماه توبه و اِنابه – ماه تسليم دل و جان در برابر اراده و شريعت الهي – ماه طهارت بخشي و ماه خالص شدن از آلودگي ها خواندند و افزودند: ماه رمضان در مقياس هر سال ، مانند فرصتهاي نماز در هر شبانه روز، فرصت بيدار باش و خلوت با خدا و ايجاد نورانيت در دل و نفس است.
حضرت آيت الله خامنه اي، توبه و اِنابه را در ميان خصوصيات ماه رمضان يك ويژگي بسيار مهم دانستند و با اشاره به وظيفه سنگين تر مسئولان و كارگزاران در اين زمينه افزودند: بازگشت از «راه و فكر و كار» غلط و انابه به درگاه خداوند، در گام اول نيازمند شناخت اشكالات، غفلتها و تقصيرها و قصورهاست.
رهبر انقلاب اسلامي دايره توبه و بازگشت را در تمامي ابعاد فردي و جمعي ، گسترده خواندند و افزودند: همه كسانيكه به هر علت در حوزه هاي مختلف جامعه تاثير گذارند بايد كاملا مراقب خود، زير مجموعه ها و حوزه هاي تاثيرگذاري كلام و رفتار خود باشند چراكه غفلت ها و خطاهاي زير مجموعه ها نيز اگر مستند و متكي به رفتار و گفتار آن مسئول باشد به پاي او نوشته خواهد شد.
ايشان هدف «توبه و تصحيح فكر و عمل» را تقواي الهي دانستند و افزودند: رعايت ابعاد فردي تقوا و ترك محرمات و انجام واجبات مهم است اما تقوا ابعاد مهمتري دارد كه عمدتاًٌ از آنها غفلت مي شود.
رهبر انقلاب اسلامي با استناد به دعاي شريفه مكارم الاخلاق در صحيفه سجاديه، گسترش عدالت، فرو بردن خشم، اصلاح ذات البين، ايجاد وحدت، فرو نشاندن آتش هايي كه در جامعه ايجاد مي شود و گرد آوردن كساني را كه به هر دليل از مجموعه برادران مؤمن جدا شده اند از ابعاد مهم تقوا برشمردند و تأكيد كردند: اين موارد، از جمله مسائل اساسي امروز ما نيز هست.
رهبر انقلاب اسلامي تلاش براي گسترش عدالت در همه ابعاد را از بالاترين ابعاد تقوا دانستند و افزودند: عدالت قضايي – اجرايي – اجتماعي – عدالت در تقسيم منابع و فرصتها و عدالت در گزينش افراد، از جمله مصداقهاي عدالت در مفهوم حقيقي آن است.
حضرت آيت الله خامنه اي، جلوگيري از خشمي را كه موجب انحراف در فكر و عمل مي شود از ديگر ابعاد تقوا دانستند و با اشاره به اهميت مقابله و مهار اختلاف افكني ها افزودند: عده اي در حال آتش افروزي هاي سياسي ميان جناحها و عناصر مختلف جناحها هستند و مقابله با اين تحركات، از مصاديق بارز تقواي الهي است.
رهبر انقلاب اسلامي با تأكيد مجدد بر جذب حداكثري و دفع حداقلي به عنوان يك سياست اصولي و اساسي افزودند: البته ميزان و معيار اين كار اصول و ارزشهاست اما بايد توجه كرد كه ايمان اشخاص درجات متفاوتي دارد و بايد كساني را كه جزو مجموعه بوده اند اما بر اثر اشتباه يا غفلت، كنار افتاده اند با نصيحت و دلالت به راه برگرداند.
رهبر انقلاب اسلامي، روزه را يك عمل جمعي خواندند و خاطرنشان كردند: اگر همه كساني كه بر سر سفره پربركت رمضان جمع هستند يعني ملت ايران و ديگر ملل اسلامي، از اين فرصت الهي براي توبه و بازگشت به خدا استفاده كنند، مسائل داخلي و مشكلات امت اسلامي علاج خواهد شد.
رهبر انقلاب اسلامي در بخش ديگري از سخنانشان، توجه به واقعيات موجود در جبهه بندي ميان ملت ايران و جبهه استكبار را براي تحليل صحيح مسائل داخلي و خارجي، مهم خواندند و افزودند: تأمل در واقعيات اين جبهه بندي 32 ساله، نشان مي دهد كه ملت ايران و جمهوري اسلامي «همان راه و اصول و اهداف انقلاب و امام» را ادامه داده است اما جبهه مقابله دچار تغييراتي شده است.
ايشان رو به ضعف بودن جبهه دشمنان ملت ايران و حركت صعودي جمهوري اسلامي را دومين واقعيت قابل توجه خواندند و افزودند: اگرچه جبهه مقابل جمهوري اسلامي، خود را در دروغي بزرگ جامعه جهاني مي خواند اما تنها رژيم صهيونيستي و امريكا، محور اين جبهه هستند.
ايشان در تبيين اين واقعيت، به دو مفهوم مخالفت سطحي و مخالفت بنياني اشاره كردند و افزودند: مخالفت متقابل رژيم صهيونيستي و امريكا با جمهوري اسلامي، مخالفتي بنياني است.
ايشان در همين زمينه خاطرنشان كردند: مخالفت بنياني در واقع مخالفت با موجوديت است و همانگونه كه ما رژيم صهيونيستي را غاصب و جعلي و دچار فروپاشي حتمي و بدون ترديد مي دانيم آن رژيم هم با موجوديت نظام اسلامي مخالف است.
رهبر انقلاب اسلامي در تشريح مفهوم مخالفت بنياني در رابطه ايران و امريكا افزودند: نگاه امريكا به ما، با وجود همه حرفهاي امريكايي ها درباره لزوم تغيير رفتار جمهوري اسلامي، نگاهي مبتني بر نفي موجوديت نظام اسلامي است ما نيز متقابلاً جنبه استكباري و ابرقدرتي امريكا را مردود مي دانيم و نفي مي كنيم.
حضرت آيت الله خامنه اي در تشريح دلايل و مصاديق روند رو به ضعف جبهه دشمنان ملت ايران، محروم بودن رژيم صهيونيستي و امريكا از هر گونه عقبه مردمي در جهان را مورد اشاره قرار دادند و افزودند: نفرت ملتها از اين دو رژيم، ناكامي آنها در حوادث نظامي سالهاي اخير در عراق و افغانستان و فلسطين، گرفتار آمدن در ركود اقتصادي سنگين، ناكامي در سياستهاي خاورميانه اي در سوريه و لبنان و فلسطين، كاهش اعتماد به نفس مسئولان امريكايي و اسرائيلي و عاجز ماندن امريكا در تصميم گيريهايي مانند ادامه اشغال يا خروج از عراق و افغانستان، از نمودهاي روند رو به تزلزل جبهه دشمنان ايران است.
رهبر انقلاب همچنين در تصريح دلايل روند صعودي جمهوري اسلامي، به پيشرفتهاي مختلف در عرصه هاي علمي – فناوري اشاره كردند و افزودند: علاوه بر حركت درخشان در عرصه هاي مختلف، از لحاظ اجتماعي و معنوي نيز، ملت ايران از روحيه ملي بالايي برخوردار است و اصل حضور 40 ميليوني در انتخابات سال گذشته نشان دهنده شور و نشاط اجتماعي و سياسي در كشور است.
حضرت آيت الله خامنه اي در همين بحث، به عقبه بي نظير جمهوري اسلامي در ميان ملتهاي مسلمان اشاره كردند و با يادآوري استقبال پرشور ملتها از مسئولان جمهوري اسلامي در طول سه دهه گذشته افزودند: ملت ايران با تجربيات سياسي موفق در خاورميانه و ديگر مناطق جهان و سرشار از اميد به آينده، به حركت خود ادامه مي دهد و اين واقعيات، اثبات كننده حركت صعودي جمهوري اسلامي است.
رهبر انقلاب اسلامي، با تأكيد بر ضرورت «فكر و تدبير و برنامه ريزي» در مقابله با جبهه دشمن خاطرنشان كردند: آنها نيز در مقابل ما برنامه ريزي دارند و ما بايد دست در دست يكديگر، و متكي بر عقل و خرد و شجاعت در اين ميدان، همچنان به پيش برويم.
حضرت آيت الله خامنه اي در تشريح برنامه هاي بيگانگان، به فشار اقتصادي – تهديد نظامي – جنگ رواني و ايجاد اختلال سياسي و خرابكاري در داخل اشاره كردند و افزودند: امريكايي ها در كنار همه اين برنامه ها، يعني تحريم و تهديد و قطعنامه، بحث آمادگي براي مذاكره را نيز مطرح مي كنند.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به استفاده امريكايي ها از همه اين روشها در سه دهه گذشته خاطرنشان كردند: تحريم 30 ساله ايران، تهديدهاي مستمر در دوران رؤساي جمهوري مختلف امريكا – تبليغات مسموم بي وقفه درباره امام خميني (ره) و ملت ايران و خرابكاري و آشوب به دست عوامل داخلي در برخي سالهاي گذشته، نشان مي دهد كه امريكا امروز هم در مقابله با ملت ايران، از همان روشهاي كهنه استفاده مي كند.
ايشان اعلام آمادگي امريكا براي مذاكره را نيز تكراري دانستند و با رد مذاكره در سايه زور و تهديد افزودند: البته ما در دو مسئله يعني درباره عراق و يك مسئله ديگر كه آنها موضوع امنيتي مهم مي خواندند با امريكايي ها مذاكره كرديم اما آن تجربيات نيز نشان مي دهد كه آنها هر وقت در پاي ميز مذاكره در مقابل استدلال و حرف حساب، كم بياورند متوسل به زورگويي و قطع يك طرفه مذاكره مي شوند.
ايشان تأكيد كردند: ما با دلايل واضح، مذاكره با امريكا را رد كرده ايم چرا كه مذاكره در سايه تهديد و فشار و ارعاب را مذاكره نمي دانيم و به همين علت، همچنان كه مسئولان محترم كشور گفته اند ما اهل مذاكره هستيم اما نه با امريكايي كه خواستار گفتگو در سايه تهديد و تحريم و زورگويي است.
حضرت آيت الله خامنه اي خاطرنشان كردند: طبعاً اگر آنها از نردبان پوسيده ابرقدرتي پايين بيايند و تهديد و تحريم را كنار بگذارند و براي مذاكره، هدف و نهايت مورد نظر خودشان را ترسيم نكنند ما همانگونه كه قبلاً گفته ايم آماده گفتگو هستيم اما آنها در واقع اهل مذاكره نيستند و مي خواهند زور بگويند.
ايشان در ادامه همين بحث تأكيد كردند: امريكايي ها بدانند كه نمي توانند ايران را همچون ديگران تحت فشار قرار دهند چرا كه جمهوري اسلامي زير بار هيچ فشاري نخواهد رفت و به سبك خود به هر فشاري پاسخ خواهد داد.
رهبر انقلاب اسلامي در مسئله هسته اي نيز بار ديگر چرخه توليد سوخت را حق طبيعي ملت ايران خواندند و تأكيد كردند: ملت و مسئولان ايران از اين حق كوتاه نمي آيند و انشاءالله با ايجاد نيروگاههاي هسته اي و توليد سوخت آنها در داخل، اين حق طبيعي خود را دنبال خواهند كرد.
ايشان برخي سخنان امريكايي ها درباره تأمين سوخت مورد نياز ايران را مهمل و بي وجه دانستند و با اشاره به عدم صداقت بيگانگان در ماجراي تأمين سوخت 20 درصد راكتور تهران افزودند: ما براساس عرف معامله در جهان، حدود 2 دهه قبل سوخت اين نيروگاه را خريده بوديم اما آنها تا احساس كردند ما به اين سوخت 20 درصد دوباره نياز پيدا كرده ايم بازي بدي را شروع كردند كه البته اين اشتباه بزرگ امريكا و غرب به ضرر خودشان تمام شد.
ايشان تشويق شدن ايران براي توليد سوخت 20 درصد و اثبات قابل اعتماد نبودن امريكا و ديگر توليد كنندگان سوخت را نتايج مشخص بازي غرب درباره سوخت 20 درصد خواندند و تأكيد كردند: در اين ماجرا براي همه ملتها مشخص شد كه آنها واقعاً قابل اعتماد نيستند.
حضرت آيت الله خامنه اي درباره تهديد نظامي امريكا نيز تأكيد كردند: بعيد است آنها اين حماقت را انجام دهند اما همه بدانند اگر اين تهديد عملي شود ميدان مقابله ملت ايران فقط منطقه ما نخواهد بود بلكه اين مقابله، ميدان گسترده تري خواهد داشت.
رهبر انقلاب اسلامي، تبليغات منفي امريكايي ها درباره نقض حقوق بشر در ايران را مضحك خواندند و افزودند: آنها همچنان كه در عراق و افغانستان و فلسطين نشان دادند براي جان انسانها هيچ ارزشي قايل نيستند اما با پررويي از نقض حقوق بشر در ايران سخن مي گويند.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به تدابير بسيار مستحكم و خوب مسئولان نظام براي مقابله با برنامه هاي دشمن از جمله تحريم اقتصادي افزودند: مسئولان كشور در مقابل قطعنامه تحريم و تحريمهاي يك جانبه امريكا و اروپا، تصميمات بسيار درستي گرفته اند و انشاءالله با اين تدابير و در سايه وحدت و همدلي، تحريم به يك فرصت تبديل خواهد شد.
رهبر انقلاب اسلامي، افزايش و ارتقاي توليد ملي را در اين زمينه مهم خواندند و افزودند: واردات بايد مديريت شود و اگر در اين زمينه به اصلاح قوانين نيز نياز هست مجلس اين كار را انجام دهد.
حضرت آيت الله خامنه اي، عقل گرايي، تدبير و شجاعت را در مقابله با برنامه هاي دشمن بسيار مهم دانستند و تأكيد كردند: بايد خردمندانه و شجاعانه، با عزم راسخ، بدون تزلزل و با نگاه به دوردستهاي روشن، به راه خود ادامه دهيم.
حضرت آيت الله خامنه اي، وحدت و همدلي را تكيه گاه اساسي ملت و نظام در ادامه حركت مقتدرانه انقلاب اسلامي دانستند و براي تشريح اهميت اين موضوع تأكيد كردند: اتحاد و همدلي مسئولان كشور يك فريضه است و تعمد در مخالفت با آن، بخصوص در سطوح بالا خلاف شرع است.
ايشان با اشاره به تلاش دشمنان براي تبديل اختلافات كوچك به مسائل بزرگ افزودند: اختلاف نظر دولت و مجلس در مسائل مختلف فاجعه نيست بلكه تبديل اين اختلاف سلايق به شكافهاي غيرقابل اصلاح و زخمهاي غيرقابل علاج، خطايي بزرگ است.
رهبر انقلاب اسلامي در همين زمينه افزودند: از چندي قبل از شوراي نگهبان خواسته ايم در مواردي كه ميان مجلس و دولت محل گفتگو و مناقشه است ورود كند تا با مشخص شدن حدود اختيارات و وظايف مسائل حل شود و تفكيك قوا كه از اصول قانون اساسي است تحقق پيدا كند.
ايشان حفظ و تمسك مستمر به اصول و بازي نكردن در زمين دشمن را مورد تأكيد مجدد قرار دادند و خاطرنشان كردند: دشمن درصدد بي اعتماد كردن مردم به مسئولان است و هيچكس نبايد به گونه اي سخن بگويد كه مردم به دولت، مجلس و قوه قضايي بدبين شوند.
رهبر انقلاب اسلامي همچنين زير سؤال بردن بي دليل آمارهاي ارائه شده از سوي دستگاههاي مسئول را مورد انتقاد قرار دادند و خاطرنشان كردند: بايد از اين گونه كارهايي كه اعتماد مردم را تضعيف مي كند خودداري كرد.
حضرت آيت الله خامنه اي در پايان سخنانشان تأكيد كردند: همه عوامل و تدابيري كه بيان شد تنها در سايه توجه و توسل به قدرت الهي و حسن ظن كامل به وعده ياري و حمايت پروردگار، مؤثر خواهد بود و ملت ايران و مسئولان نظام، مانند گذشته اين راه پرافتخار را با تكيه بر همين عامل عزت بخش ادامه خواهند داد.


نوشته شده در   پنجشنبه 28 مرداد 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode