ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 29 ارديبهشت 1403
شنبه 29 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 25 مرداد 1389     |     کد : 8863

افراد حواس‌پرت كنجد و زردچوبه بخورند

پرويز مظاهري دبير انجمن روانپزشكان ايران گفت: با توجه به زندگي ماشيني امروز كه بايد فرد كارهاي زيادي را در طي روز انجام دهد براي جلوگيري از اختلال تمركز و فراموش‌كردن كارها بعد از برنامه‌ريزي روزانه، مصرف كنجد و زردچوبه توصيه مي‌شود...

 پرويز مظاهري دبير انجمن روانپزشكان ايران گفت: با توجه به زندگي ماشيني امروز كه بايد فرد كارهاي زيادي را در طي روز انجام دهد براي جلوگيري از اختلال تمركز و فراموش‌كردن كارها بعد از برنامه‌ريزي روزانه، مصرف كنجد و زردچوبه توصيه مي‌شود.
دبير انجمن روانپزشكان ايران در گفتگو با فارس با بيان اينكه فراموشي يك اختلال روانپزشكي است كه انتظار مي‌رود بيشتر در سنين بالا يعني بعد از سن 65 سالگي اتفاق بيفتد ، اظهارداشت: كاهش سلول‌هاي خاكستري مغز توانايي فرد را براي به خاطرآوردن و حفظ مطالب كم مي‌كند و هر چه افزايش سن اتفاق بيفتد ميزان فراموشي نيز بالا مي‌رود.
وي افزود: يك نوع فراموشي در سنين پايين نيز وجود دارد كه به دلايل مختلفي از جمله حوادث و ضربه‌ديدن ايجاد مي‌شود و موجب مي‌شود فرد براي مدتي نتواند مطالبي را به خاطر نياورد.
مظاهري تصريح كرد: گروه ديگري از فراموشي‌ها مربوط به افراد مضطرب و دچار اختلال تمركز است كه در سنين پايين هم ديده مي‌شود و بيشتر به دليل نحوه زندگي مردم و سبك ماشيني آن است. در اين نوع زندگي مردم در طول روز كارهاي زيادي را انجام مي‌دهند و ممكن است برخي از آنها از ذهن آنها خارج شود.
اين متخصص روانپزشكي افزود: نوع ديگر فراموشي آلزايمر است كه در آن فرد در سنين بالا دچار فراموشي مي‌شود و نمي‌تواند مطالب مهم را به خاطر بياورد. البته در ابتداي اين بيماري، حافظه كوتاه مدت اين افراد دچار مشكل مي‌شود.
وي اضافه كرد: معمولاً افراد مبتلا به آلزايمر مطالب گذشته مانند دوران جواني و نوجواني را به خاطر مي‌آورند اما مطالبي كه چند دقيقه پيش به آنها رسيده است به خاطر نمي‌آورند لذا ممكن است چند بار سؤال كنند كه اگر درمان نشود موجب مي‌شود شخص همه مطالب را حتي نزديكان خود را و آدرس منزل را فراموش كند.
دبير انجمن روانپزشكان ايران در پاسخ به اينكه براي كاهش اختلالات تمركز چه كارهايي پيشنهاد مي‌شود يادآور شد: براي افزايش تمركز بايد برنامه‌ريزي روزانه داشته باشيم و كارها را طوري تنظيم كنيم كه هر كاري را در وقت خود انجام دهيم. همچنين اگر مشكل اضطراب در فرد وجود دارد بايد حل شود و استراحت كافي نيز لازم است چرا افرادي كه چند شيفت كار مي‌كنند اختلال تمركز بيشتري دارند.
مظاهري گفت: كنجد و زردچوبه به دليل داشتن خاصيت آنتي اكسيدان مي‌تواند در پيشگيري از فراموشي كمك‌كننده باشد. همچنين فعاليت‌هاي فكري موجب پيشگيري از ابتلا به فراموشي در آينده مي‌شود.


نوشته شده در   دوشنبه 25 مرداد 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode