ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 14 ارديبهشت 1403
جمعه 14 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 21 مرداد 1389     |     کد : 8822

چند توصیه بهداشتی برای ماه مبارک رمضان

دکتر محمد لطفي‎زاده در گفت‌وگو با ايسنا درباره مصرف انواع لبنيات در ماه مبارک رمضان اظهار كرد: براي جلوگيري از ابتلا به بيماري‌هاي قابل انتقال از فرآورده‎هاي لبني به انسان به ويژه تب مالت، روزه‎داران بايد شير و کشک مورد استفاده ...

دکتر محمد لطفي‎زاده در گفت‌وگو با ايسنا درباره مصرف انواع لبنيات در ماه مبارک رمضان اظهار كرد: براي جلوگيري از ابتلا به بيماري‌هاي قابل انتقال از فرآورده‎هاي لبني به انسان به ويژه تب مالت، روزه‎داران بايد شير و کشک مورد استفاده براي طبخ آش رشته و انواع فرآورده‎هاي لبني را به صورت پاستوريزه مصرف كنند و از خريد و مصرف لبنيات به صورت فله‌اي جداً پرهيز كنند.
رييس مرکز مجازي پژوهش‌هاي راهبردي دامپزشکي با تأکيد بر لزوم توجه مضاعف و رعايت بهداشت مواد غذايي در ماه مبارک رمضان و با اشاره به ممنوعيت عرضه گوشت از پيش چرخ‎شده، گفت: گوشت قرمز و مرغ مورد نياز در اين ماه بايد از فروشگاه‌هاي مجاز و تحت نظارت سازمان دامپزشکي تهيه و ذبح دام نيز در مراکز معتبر و زير نظر دامپزشکان انجام شود.
به گزارش «شیعه نیوز» ، دکتر محمد لطفي‎زاده در گفت‌وگو با ايسنا درباره مصرف انواع لبنيات در ماه مبارک رمضان اظهار كرد: براي جلوگيري از ابتلا به بيماري‌هاي قابل انتقال از فرآورده‎هاي لبني به انسان به ويژه تب مالت، روزه‎داران بايد شير و کشک مورد استفاده براي طبخ آش رشته و انواع فرآورده‎هاي لبني را به صورت پاستوريزه مصرف كنند و از خريد و مصرف لبنيات به صورت فله‌اي جداً پرهيز كنند.
وي با اشاره به لزوم تهيه عسل در بسته‎بندي دردار و داراي پروانه بهداشتي از سازمان دامپزشکي، درباره خريد و مصرف تخم‎مرغ گفت: هموطنان بايد به دليل احتمال نفوذ باکتري‌ها از راه پوسته، از خريد تخم مرغ کثيف و ترک‌دار و تخم مرغي که خارج از يخچال در فروشگاه نگهداري شده پرهيز و صرفاً تخم مرغي که داراي تاريخ توليد، انقضاء مصرف و پروانه بهداشتي سازمان دامپزشکي است را خريداري كنند.
رييس مرکز مجازي پژوهش‌هاي راهبردي دامپزشکي افزود: تخم مرغ پخته و تازه را به ترتيب مي‎توان حداکثر يک هفته و يک ماه در يخچال نگهداري کرد و از آنجايي که پوسته تخم‌مرغ منافذ بسيار ريزي دارد، بنابراين آلودگي‌ها و بوي مواد غذايي نگهداري شده در يخچال نظير پياز، ماهي و غيره را به خود جذب مي‌کند و به همين دليل بهتر است تخم‌مرغ را در ظروف دربسته در يخچال نگهداري كرد.
لطفي‌زاده با اشاره به احتمال انتقال انواع عوامل بيماري‌زا و بخصوص عوامل مشترک بين انسان و حيوانات از طريق مصرف سبزيجات آلوده گفت: پيش از مصرف سبزيجات لازم است ابتدا براي جداسازي گل و لاي همراه سبزيجات با آب شستشو انجام شود و سپس به ازاي هر ليتر آب، سه تا پنج قطره مايع ظرفشويي براي انگل‎زدايي به ظرف حاوي سبزيجات افزوده و در ادامه پس از دو تا پنج دقيقه به ازاي هر پنج ليتر آب، نصف قاشق چايخوري پودر پرکلرين به منظور گندزدايي اضافه و با گذشت دو تا پنج دقيقه، در نهايت با آب تميز شستشوي نهايي انجام گيرد.
وي در پايان با هشدار نسبت به نشستن مگس روي انواع مواد غذايي اظهار کرد: مگس انسان را نيش نمي‎زند و تنها توسط حس بويايي خود به سوي مواد غذايي جذب مي‎شود و چون نمي‎تواند مواد غذايي جامد را بخورد، روي آن‌ها استفراغ مي‎کند تا به صورت محلول درآمده و به صورت مايع بمکد. لذا از آنجايي که مگس روي مدفوع، زباله و سبزيجات پوسيده مي‎نشيند مي‎تواند با تخليه محتويات گوارشي خود انبوهي از ميکروب‌ها را به مواد غذايي منتقل کند و از اين جهت بايد از نشستن اين حشرات روي مواد غذايي جلوگيري كرد.


نوشته شده در   پنجشنبه 21 مرداد 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode