ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 7 ارديبهشت 1403
جمعه 7 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 16 مرداد 1389     |     کد : 8741

شهروندان تبريزي ركورد پياده‌روي همگاني را شكستند‌

شهروندان تبريز با حضور در همايش پياده‌روي ركورد حضور در چنين همايش‌هايي را شكستند...

شهروندان تبريز با حضور در همايش پياده‌روي ركورد حضور در چنين همايش‌هايي را شكستند.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، پيش از ظهر امروز 15 مرداد ماه جاده سرسبز ائل‌گلي تبريز ميزبان بيش از 350 هزار نفر شهروند تبريزي بود.
پير و جوان، زن و مرد، كودك و نوجوان، دختر و پسر به همراه خانواده هاي خود در همايش پياده‌روي همگاني شركت كردند و ركوردي بي‌نظير را از خود بر جاي گذاشتند.
‌احمد‌عليرضا بيگي استاندار آذربايجان شرقي به عنوان يكي از مهمانان ويژه اين همايش در حالي كه لباس ورزشي بر تن كرده بود، در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: اين همايش نماد نشاط و شادماني مردم غيور تبريز و آذربايجان است.
وي ادامه داد: افتخار مي‌كنيم كه چنين مردم با نشاط و شادماني داريم و از اينكه شهروندان خوشحال هستند ما افتخار مي‌كنيم.
استاندار آذربايجان‌شرقي در ادامه توجه به نشاط و سلامتي مردم را از اولويت‌هاي كاري دولت خواند و گفت: مديريت ارشد استان تمام امكانات و اقدامات لازم براي حمايت از ورزش‌هاي همگاني را به كار خواهد گرفت تا بيش از پيش زمينه خوشحالي و شادماني شهروندان را فراهم آورد.
بيگي با بيان اينكه تبريز و آذربايجان روزهاي پرافتخاري را مي‌گذارند، اظهار داشت: هم اكنون آذربايجان‌شرقي به عنوان يكي از قطب‌هاي سرمايه‌گذاري در كشور به حساب مي‌آيد و اين حاكي از وجود نشاط اقتصادي در استان است.
وي ادامه داد: در روزهاي گذشته تبريز ميزبان آذربايجاني‌ها و تبريزي‌هاي مقيم خارج از كشور بود كه آنان به واسطه علاقه به ديار مادري‌شان به اين منطقه عشق مي‌ورزند.
*اقتدار كشور با روحيه بالا
علي اكبر پورجمشيديان فرمانده لشكر 31 عاشورا نيز در اين آيين گفت: براي حفظ اقتدار ايران اسلامي بايد روحيه بالا با افزايش توجه به معنويات، جسم قوي براي دفاع و فكر قوي داشته باشيم.
وي ادامه داد: اگر بتوانيم ورزش‌هاي همگاني را در جامعه افزايش دهيم به حتم زمينه ارتقاي اقتدار بيش از پيش فراهم مي‌شود.
پورجمشيديان به همگاني كردن بسيج در كشور اشاره كرد و اظهار داشت: با همگاني كردن روحيه بسيج و تفكر بسيجي در جامعه زمينه تندرستي و اقتدار نيز فراهم مي‌آيد.
وي تاكيد كرد: لشكر 31 عاشورا نيز به نوبه خود از اشاعه فرهنگ ورزش همگاني حمايت مي‌كند.
*جوانان، تحصيل، تهذيب و ورزش
سرپرست فدراسيون ورزش‌هاي همگاني نيز در اين همايش گفت: شعار جوانان، تحصيل، تهذيب و ورزش كه براي اين همايش انتخاب شده، بسيار مناسب است.
امير مجدآرا افزود: شعار فدراسيون ورزش‌هاي همگاني نيز اين است كه هر ايراني هر روز صبح كه از خواب بيدار مي‌شود پس از نظافت و عبادت ورزش كند چرا كه ورزش از عوامل تندرستي است.
وب با اشاره به بالا بودن ميانگين سني ژاپني‌ها اظهار داشت: عمر 18 هزار ژاپني بيش از 100 سال است كه همه آنها در سايه علم، فناوري، پزشكي، ورزش و رفاه مناسب است كه اميدواريم در كشور ما نيز ورزش به يك فرهنگ تبديل شود.
وي در ادامه با اشاره به آمار شركت‌كنندگان در پياده‌روي همگاني در كشور اظهار داشت: پيش از اين شهروندان زنجاني با حضور 240 هزار نفري خود ركورد را در دست داشتند كه شهروندان تبريزي با حضور 350 هزار نفري اين ركورد را شكستند.
*هر ماه يك همايش ورزش همگاني
مدير كل تربيت بدني آذربايجان‌شرقي نيز در اين آيين با اشاره به نامگذاري امسال به نام ورزش‌هاي همگاني تاكيد كرد: امسال با توجه به اين نامگذاري از سوي سازمان تربيت‌بدني هر ماه يك همايش ورزش همگاني در رشته‌هاي مختلف در آذربايجان شرقي برگزار مي‌شود.
سيد‌محمد شروين اسبقيان اضافه كرد: ايجاد نشاط و شادابي اصلي‌ترين ماحصل برگزاري ورزش‌هاي همگاني است كه خوشبختانه با استقبال مطلوب شهروندان نيز رو به رو شده است.
وي اظهار داشت: اداره كل تربيت بدني استان با همكاري ورزشكاران و تلاشگران عرصه تربيت بدني استان تلاش دارد تا امسال جايگاه ورزش استان آذربايجان‌شرقي را از رتبه 27 كشوري به رتبه‌هاي اول تا سوم برساند.
در پايان اين همايش به قيد قرعه جوايزي نفيس به شركت‌كنندگان اهدا شد.
گزارش از امير كريم‌زاد شريفي


نوشته شده در   شنبه 16 مرداد 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode