ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 10 ارديبهشت 1403
دوشنبه 10 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 4 مرداد 1389     |     کد : 8594

يک ماده سرطان زا در شامپو

دبير انجمن متخصصان پوست و موي ايران از وجود ترکيباتي در تهيه شامپوها خبر داد که ممکن است خاصيت سرطان زايي داشته باشند...


دبير انجمن متخصصان پوست و موي ايران از وجود ترکيباتي در تهيه شامپوها خبر داد که ممکن است خاصيت سرطان زايي داشته باشند.
دکتر محمد گلشني در گفتگو با مهر اظهار داشت: در تهيه و توليد شامپو، صابون و ساير شوينده ها از موادي استفاده مي شود که ممکن است عوارضي را در فرد ايجاد کند که خاصيت سرطان زايي داشته باشد.
اين متخصص پوست و مو با اشاره به استفاده از "سديم لوريل اتر سولفات" درتهيه شامپوها گفت: اين ماده تنها شامل شامپوهاي توليد داخل نمي شود و در شامپوهاي خارجي نيز از اين ماده استفاده مي شود.
نتايج برخي تحقيقات در مورد شامپوهاي خارجي که هم اکنون در بازار داخلي کشورمان به وفور ديده مي شود نشان مي دهد که مقادير غير مجاز از ماده "دي اکسان" در اين شامپوها وجود داشته که مصرف اين ماده بالاتر از حد متعارف تاثيرات بسيار مخربي از جمله سرطان پوست و ساير بيماريهاي پوستي را به دنبال دارد.
گلشني با بيان اينکه استفاده از سديم لوريل اتر سولفات در شامپو، توليد ماده اي به نام دي اکسان مي کند که خاصيت سرطان زايي دارد افزود: در گذشته از ماده اي ديگر در تهيه شامپوها و شوينده ها استفاده مي شد که با پوست افراد ناسازگاري داشت و همين مسئله باعث شد از سديم لوريل اتر سولفات استفاده شود.
دبير انجمن متخصصان پوست و موي ايران تاکيد کرد: اين ماده در ساخت صابون و هر پاک کننده ديگري نيز استفاده مي شود.
به دليل وجود برخي ناخالصيها يکي از دلايل مهم حساسيتهاي پوستي و ريزش مو به کيفيت سديم لوريل اترسولفات مصرفي در شامپو مربوط مي‌شود. حال اگر اين ماده داراي ناخالصيهايي بيش از حد استاندارد جهاني باشد موجب خارش سر و ريزش‌ مو و تحريکات پوستي مي‌شود و اگر از ميزان معيني بيشتر باشد، سرطان‌زا نيز به ‌شمار مي‌رود. در فرآيند توليد سديم لوريل اتر سولفات، ماده‌اي خطرناک و سرطان‌زا به نام دي‌اکسان‌ آزاد مي‌شود که در ابتدا به صورت گاز بوده و پس از توليد، به‌صورت محلول در کنار ديگر اجزا باقي خواهد ماند.


نوشته شده در   دوشنبه 4 مرداد 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode