ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 29 ارديبهشت 1403
شنبه 29 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 4 مرداد 1389     |     کد : 8587

علامه قزويني 450 آيه قرآن را مرتبط با منجي مي‌داند

استاد حوزه علميه كوثر تهران با بيان اينكه قرآن‌كريم به طور صريح از امام زمان (عج) نامي نبرده است،

  استاد حوزه علميه كوثر تهران با بيان اينكه قرآن‌كريم به طور صريح از امام زمان (عج) نامي نبرده است، گفت: در كتاب «مهدي موعود» به قلم علامه قزويني، نزديك به 450 آيه كه به شخص صاحب الامر اشاره دارد، بيان شده است.
فرزانه فخرايي، مدرس حوزه علميه كوثر تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار آئين و انديشه باشگاه خبري فارس «توانا»، پيرامون وجود منجي در آيات قرآن كريم گفت: در آيات قرآن به صورت مستقيم نامي از امام زمان (عج) نيامده است، اما اين موضوع كه ايشان ادامه‌دهنده رسالت انبياء هستند به صراحت بيان شده است.
وي ادامه داد: به عنوان مثال در آيه شريفه «هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَى وَدِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَلَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ» (9 صف/ 33 توبه) و يا در آيه ديگري «هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَى وَدِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَلَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ» آمده است كه خداوند، پيامبر (ص) را فرستاد تا او را بر تمامي اديان پيروز گرداند.
وي با اشاره به اين مطلب كه در زمان زنده بودن پيامبر (ص) چنين امري تحقق نيافته است، خاطرنشان كرد: اين وعده الهي هنوز تحقق پيدا نكرده است و با ظهور امام زمان (عج) به صورت كامل محقق مي‌شود و وعده الهي خلاف‌ناپذير است.
اين محقق علوم قرآني با تأكيد بر وجود رواياتي مبني بر گردآمدن اديان ديگر در زير چتر اسلام گفت: طبق آيات قرآن، اين امر در زمان حكومت اباصالح‌المهدي (عج) به وقوع خواهد پيوست.
فخرايي در ادامه افزود: در كتاب «مهدي موعود» به قلم علامه قزويني، نزديك به 450 آيه كه به شخص صاحب الامر اشاره دارد، بيان شده است. در برخي كتاب‌هاي ديگر، بيش از يك‌هزار و 200 آيه قرآن مرتبط با منجي و موعودبيان شده است.
وي در رابطه با بيان دشمني يهود با مسلمانان در آيات قرآن افزود: يهوديان شديدترين دشمني را با مسلمانان دارند و اين دشمني تا روز قيامت ادامه خواهد داشت. بنابراين در مورد قيامت سه مصداق وجود دارد كه يكي از اين مصاديق روز ظهور امام زمان (عج‌) است.
مدرس حوزه علميه كوثر خاطرنشان كرد: بيان موضوعاتي هم‌چون نابودي يهوديان با ظهور امام زمان (عج) صحت ندارد، اما در اينكه دشمني‌ها ادامه نخواهد داشت، شكي وجود ندارد.
وي در مورد سرنوشت زمين و عاقبت آن در قرآن چنين اظهار داشت: در آيه «وَنُرِيدُ أَن نَّمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِينَ» (قصص 5) بيان مي‌شود كه آخر دنيا به كجا مي‌رسد و خداوند عالم، بي‌هدف دنيا را خلق نكرده است و اين مومنان هستند كه حاكمان دنيا خواهند شد.
فخرايي در پايان سخنان خود با اشاره به آيه 55 سوره مباركه نور خاطرنشان كرد: در اين آيه، خداوند وعده كرده است كه حكومت زمين به دست صالحان خواهد رسيد و مؤمنان وارثان زمين خواهند بود.


نوشته شده در   دوشنبه 4 مرداد 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode