ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 13 خرداد 1403
يکشنبه 13 خرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 24 تير 1389     |     کد : 8446

کم آبي کودکان در گرما منجر به عفونت مي شود

رييس انجمن متخصصان داخلي کشور هشدار داد : با توجه به شدت گرما ، وجود کم آبي در کودکان موجب ابتلاي آنان به عفونت هاي مختلف که تب و اسهال از علايم آن است ، مي شود...

رييس انجمن متخصصان داخلي کشور هشدار داد : با توجه به شدت گرما ، وجود کم آبي در کودکان موجب ابتلاي آنان به عفونت هاي مختلف که تب و اسهال از علايم آن است ، مي شود.
به گزارش سلامت نيوز دکتر" ايرج خسرونيا " در گفت و گو با ايرنا به مردم توصيه کرد : به کودکان خود بطور مداوم آب آشاميدني بدهند تا کم آبي در آنان منجر به بيماري نشود.
وي با بيان اينکه گرمازدگي و مسموميت غذايي باعث افزايش مبتلايان به بيماريهاي روده اي، اسهال و استفراغ در کشور شده است ، افزود:گرماي هوا يکي از دلايل زودتر فاسد شدن غذا است و منجر به بروز مسموميت غذايي مي شود.
خسرونيا با اشاره به اينکه مصرف مايعات بسيار شيرين در درازمدت و مواجه با گرما مي تواند براي فرد بسيار خطرناک باشد ، به هموطنان توصيه کرد: تا حدامکان از محيط هاي گرم دور شوند و نوشيدن دوغ نيز مي تواند کمک بسيار خوبي براي جايگزيني آب از دست رفته بدن باشد.
خسرونيا گفت : با افزايش مسافرت ها در تابستان ، عدم دسترسي افراد به غذاهاي خانگي و همچنين آب آشاميدني سالم مي تواند مشکلاتي اعم از مسموميت غذايي را براي افراد به دنبال داشته باشد.
وي افزود:: عمدتا مسموميت با يک سري علايم گوارشي مانند تهوع، استفراغ، درد شکم و اسهال همراه است که خوردن غذاهاي مشکوک در رستوران ها مي تواند مسموميت غذايي را در پي داشته باشد.
رييس انجمن متخصصان داخلي کشور تصريح کرد:مسموميت غذايي مي تواند به دنبال مصرف مواد غذايي حاوي خامه مانند شيريني هاي خامه اي، خامه و همچنين غذاهاي آماده، سوسيس، کالباس و همبرگر ايجاد شود.
خسرونيا تاکيد کرد: مصرف آب و مواد غذايي سالم ترجيحا غذاي خانگي، مصرف ميوه هاي پوست دار، مصرف نکردن سالادهاي آماده و لبنيات و نخوردن غذاي رستوران مي تواند از عفونت و مسموميت جلوگيري کند.


نوشته شده در   پنجشنبه 24 تير 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode