ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 24 تير 1389     |     کد : 8430

رهبر معظم انقلاب در ديدار فرماندهان و اعضاي سپاه پاسداران: تبليغات شديد دشمنان نشانه تاثيرگذاري سپاه در تداوم حركت مقتدرانه ملت است

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي تبليغات شديد دشمنان و دنباله‌هاي داخلي آنان را بر ضد سپاه پاسداران، نشانه مؤثر بودن سپاه در تداوم حركت عزتمند و مقتدرانه ملت ايران دانستند و پاسداران پرافتخار را به مراقبت روزافزون دروني و احساس مسئوليت مداوم در قبال وظايف عظيم اين مجموعه توصيه كردند...

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي تبليغات شديد دشمنان و دنباله‌هاي داخلي آنان را بر ضد سپاه پاسداران، نشانه مؤثر بودن سپاه در تداوم حركت عزتمند و مقتدرانه ملت ايران دانستند و پاسداران پرافتخار را به مراقبت روزافزون دروني و احساس مسئوليت مداوم در قبال وظايف عظيم اين مجموعه توصيه كردند.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح امروز در آستانه سوم شعبان، ميلاد مبارك سيدالشهدا (ع) و روز پاسدار در ديدار هزاران نفر از فرماندهان و اعضاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، شاكله معنوي سپاه را عامل اصلي "انعطاف پذيري و عملكرد تحسين برانگيز " اين نهاد مردمي و انقلابي در عرصه‌هاي مختلف و شرايط متفاوت سه دهه گذشته خواندند و با تبيين واقعيات مهم داخلي و بين المللي تأكيد كردند: همه مسئولان كشور بايد با عمل به وظايف سنگين خود در عرصه‌هاي مختلف عمل كنند و همچون 31 سال گذشته، براي روبرو شدن با هر شرايطي آماده باشند كه البته و بدون كوچكترين ترديد، ملت بزرگ ايران و جمهوري اسلامي، همچون گذشته پيروز اين ميدان رويارويي مستمر خواهند بود.
رهبر انقلاب اسلامي در اين ديدار، ماه شعبان را ماه ذكر و توسل و خودسازي خواندند و با تبريك حلول اين ماه عظيم و ميلاد مبارك حضرت اباعبدالله الحسين، امام سجاد و حضرت ابوالفضل العباس (عليهم السلام)، سپاهيان پاسدار را "رهروان صادق و عاشق راه خدا و ائمه هدي " برشمردند.
ايشان، سرداران سپاه و ديگر پاسداران را رهروان شهداي گرانقدري چون باكري - همت، بروجردي و ديگر شهيدان سرافراز سپاه دانستند و در تبيين شاكله معنوي و باطني سپاه افزودند: دل‌هاي مشتاق به مجاهدت في سبيل الله در هر عرصه و ميدان - زبان‌هاي صادق و نگاه‌هاي حق بين و حق شناس، سه عنصر اصلي شاكله و هويت حقيقي سپاه پاسداران را تشكيل مي‌دهند.
فرمانده كل قوا با استناد به مناجات شريف ماه شعبان، افزودند: در شاكله معنوي سپاه، آتش اشتياق دل‌هاي پاسداران را به خدا نزديك مي‌كند و صداقت و وفاداري آنان در نيت و گفتار و عمل، همچون كلمه طيبه رفعت مي‌گيرد و به سوي پروردگار تعالي مي‌يابد.
حضرت آيت الله خامنه‌اي نگاه حق بين و حق شناس را عنصر سوم شاكله و هويت حقيقي سپاه خواندند و افزودند: اين نگاه حق بين، در هر شرايطي حتي اوضاع غبارآلود و پرابهام، واقعيات صحنه را تشخيص مي‌دهد و وظيفه و راه عمل به وظيفه را درك مي‌كند.
فرمانده كل قوا، با اشاره به چگونگي شكل گيري سپاه پاسداران، سپاه را نهادي جوشيده از "دل مساجد و مدارس و دانشگاه‌ها " و برآمده از خانه‌ها و دل‌هاي مؤمن مردم برشمردند و افزودند: كسي سپاه را خلق نكرد بلكه اين نهاد به اقتضاي نياز زمان شكل گرفت و هر جا و هر عرصه‌اي كه لازم بود به پاسخگويي به نيازهاي انقلاب و كشور پرداخت.
رهبر معظم انقلاب اسلامي، حفظ هويت و شاكله اصلي و عمل براساس نياز زمان را ويژگي بارز سپاه خواندند و خاطرنشان كردند: سپاه در سال‌هاي اوليه انقلاب، در مقابله با ضدانقلاب در خيابان‌هاي تهران - در مسائل استان‌هاي مرزي - 8 سال دفاع مقدس و ديگر عرصه‌هاي متفاوت و مختلف، هويت خود را حفظ كرد اما با انعطاف لازم، شكل خود را براساس نياز زمان، تنظيم كرد تا بتواند به وظايفش عمل كند.
ايشان با اشاره به درخواست مسئولان دولت وقت پس از جنگ براي ورود سپاه به عرصه سازندگي افزودند: در اين عرصه نيز سپاه هر جا حضور يافت بهترين اقدامات سازندگي را انجام داد و اين واقعيات نشان مي‌دهد كه اين نهاد مردمي، در پرتو وفاداري به شاكله معنوي خود، از سازماني منعطف برخوردار است كه براساس نيازهاي زمان، روز به روز متحول و متكامل نيز شده است.
رهبر انقلاب اسلامي، ايجاد نهادهاي مختلف از جمله سپاه و جهاد سازندگي را هنر بزرگ انقلاب برشمردند و افزودند: اين نهادها، ساختاري انطباق‌پذير همراه با بعد ارزشي قوي دارند و ضمن نظم و قانون پذيري، از مشكلات سازمان‌هاي متعارف از جمله "شكنندگي و خشكي سازماني " به دور هستند.
فرمانده كل قوا با تأكيد بر لزوم حفظ هويت نهادي سپاه، اين نهاد را شجره طيبه‌اي خواندند كه به فرموده قرآن كريم در هر دوره، ثمره خاصي بروز مي‌دهد كه اين عملكرد و ويژگي تحسين برانگيز بايد ادامه يابد.
رهبر انقلاب اسلامي، شناخت واقعيات امروز، و بررسي و پيش بيني شرايط فردا را لازمه برنامه‌ريزي صحيح براي حركت به سمت تحقق اهداف دانستند و با اشاره به مسئوليت فرماندهان - نيروهاي مختلف و آحاد سپاهيان در اين زمينه افزودند: حفظ كامل شاكله معنوي سپاه تشخيص واقعيات امروز و پيش بيني تحولات آينده را امكان پذير مي‌كند و اين شناخت و آگاهي، زمينه برنامه‌ريزي و اقدامات صحيح را فراهم مي‌آورد.
ايشان در ادامه همين بحث به تبيين واقعيات امروز كشور و صحنه جهاني پرداختند.
نخستين واقعيت انكارناپذيري كه رهبر انقلاب اسلامي در ترسيم شرايط موجود به آن اشاره كردند ثبات انقلاب بود.
حضرت آيت الله خامنه اي براي درك بهتر اين واقعيات، ضمن مقايسه اي ميان انقلاب اسلامي و انقلاب فرانسه، به مراحل متعدد و كاملاً متفاوت و متضاد انقلاب فرانسه در دهه هاي اول شكل گيري و پيروزي اشاره كردند و افزودند: انقلاب اسلامي برخلاف ديگر حركتهاي سياسي - اجتماعي قرنهاي معاصر، پس از گذشت 31 سال پرفراز و نشيب، همچنان در مسيري كه اسلام ترسيم كرده و امام راحل عظيم الشأن آن را به تعبيري ريل گذاري نمودند حركت مي كند و اين واقعيت بسيار مهم، نشانه دست حمايت پروردگار از اين انقلاب است.
حضرت آيت الله خامنه اي، با اشاره به سخنان مقامات امريكايي درباره تلاش براي تغيير رفتار ايران خاطرنشان كردند: منظور و مفهوم حقيقي اين سخنان، تلاش براي تغيير مسير حركت انقلاب اسلامي است.
رهبر انقلاب اسلامي، دلهاي مؤمن ملت ايران را مظهر قدرت الهي خواندند و تأكيد كردند: آنچه حركت انقلاب را در همان مسير اصلي، امكان پذير كرده، عشق ملت ايران به اسلام است كه خاكريزي بزرگ و نفوذناپذير براي انقلاب اسلامي و كشور بوجود آورده است كه اگر مسير عوض شود و اسلام از دست برود اين خاكريز ديگر وجود نخواهد داشت و پاي زورگويان و متجاوزان به كشور باز خواهد شد.
رهبر انقلاب اسلامي پيشرفتهاي كشور را، واقعيت دوم عرصه داخلي برشمردند و افزودند: براساس آمار جهاني، شتاب پيشرفت و رشد علمي كشور چند برابر متوسط جهاني است البته همچنان فاصله با قافله علم فراوان است اما اين شتاب پرافتخار را نبايد از ياد برد.
رهبر انقلاب اسلامي، پختگي سياسي و مجرب شدن مردم را از ديگر واقعيات ايران دانستند و افزودند: مردم، جوانان و حتي نوجوانان بر اثر حوادث پي در پي، تجربه سياسي خوبي به دست آورده اند و خوشبختانه مسائل را تا حد زيادي خوب مي فهمند به گونه اي كه حتي اگر مسئله شبهه ناكي بتواند نظر آنان را جلب كند، بعد از درك واقعيت، به سرعت، جهت گيري خود را تغيير مي دهند كه در قضاياي فتنه سال 88، اين واقعيت كاملاً مشهود بود.
رهبر انقلاب اسلامي، حضور مؤثر و آشكار دين در حوزه زندگي جوانان را واقعيت بسيار مهم ديگري برشمردند كه در داخل كشور قابل درك است.
ايشان، حضور پرشور جوانان در مراسم اعتكاف، نمازهاي جماعت دانشگاهها و ديگر اماكن، و شركت پررونق جوانان در مجامع مذهبي را از نشانه هاي واقعيت ياد شده خواندند.
گسترش تفكر انقلاب اسلامي در جهان واقعيت ديگري بود كه رهبر انقلاب به آن اشاره كردند.
ايشان معناي حقيقي صدور انقلاب را صدور عطر افكار و آرمانهاي انقلاب اسلامي خواندند و با اشاره به استقبال مشتاقانه مردم كشورهاي مختلف از مسئولان جمهوري اسلامي افزودند: عطر اسلام و انقلاب اسلامي با وجود همه تلاشهاي دشمنان، قلبهاي ملتها را پرنشاط كرده است و اين، واقعيتي انكارناپذير است.
رهبر انقلاب اسلامي، ادامه فعاليتهاي جبهه معارض انقلاب اسلامي را از ديگر واقعيات پيراموني انقلاب اسلامي خواندند و با اشاره به تلاشهاي بي وقفه اما ناكام رژيم صهيونيستي و امريكا براي مقابله با حركت عظيم ملت مسلمان ايران افزودند: انقلاب اسلامي، ايران پرعظمت را با موقعيت راهبردي و منافع فراوانش از چنگ امريكايي ها درآورده است و بساط حقارت در مقابل زورگويان جهاني را در اين كشور برانداخته است به همين علت آنها در تمامي سالهاي گذشته به دشمني و توطئه در مقابل ملت ايران ادامه داده اند.
حضرت آيت الله خامنه اي امريكا را به زورگويي تشبيه كردند كه در سطح جهان، به دنبال باج گيري است اما روز به روز اوضاع نابسامان تري پيدا مي كند.
ايشان خاطرنشان كردند: عده اي براي حفظ كاسبي خود به اين زورگوي جهاني، باج مي دهند، عده ديگري كه قدرت نسبي دارند اما تمايلي به مقابله با امريكا ندارند عملاً به نوچه سياسي - نظامي او تبديل مي شوند اما برخي در مقابل اين زورگويي مي ايستد كه جمهوري اسلامي به يمن پايداري مردم و مسئولانش، در صف مقدم اين ايستادگي قرار دارد.
رهبر انقلاب اسلامي در تشريح روند روزافزون نفرت ملتها از امريكا، به ادعاهاي اين كشور پس از فروپاشي شوروي و بلوك شرق اشاره كردند و افزودند: دولت امريكا در آن زمان ادعاي نظم نوين جهاني را به رهبري كاخ سفيد مطرح مي كرد اما امروز مسئولان اين كشور با تظاهرات و مخالفت روزافزون مردم جهان روبرو هستند و هر كاري مي كنند از ميزان منفوريت آنها كاسته نمي شود.
رهبر انقلاب اسلامي ناكامي امريكا در عراق - افغانستان - لبنان و فلسطين را يادآور شدند و افزودند: امريكا با همه ادعايش همراه با رژيم صهيونيستي، در سرنگوني حكومت حماس در نوار باريك غزه ناتوان مانده است و اين نشانه واقعيتي انكارناپذير يعني ضعف روزافزون اين كشور است.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به صدور قطعنامه تحريم عليه ايران، و به موازات آن حرفهاي بظاهر رنگين و تهديدهاي گاه به گاه نظامي تأكيد كردند: آنها به گونه اي سخن مي گويند كه ما فكر كنيم در پشت اين تهديدها چيز فوق العاده خطرناكي نهفته است البته چه تهديدها پوشالي باشد چه واقعي، بدون شك ما براي حفاظت از انقلاب اسلامي، ملت عزيز ايران و كشور پرافتخار ايران بايد براي هرگونه شرايطي آماده باشيم.
در همين زمينه حضرت آيت الله خامنه اي طرحها و برنامه هاي امريكا را عمدتاً سياسي خواندند و خاطرنشان كردند: در فتنه سال گذشته نيز امريكايي ها به سرعت وسط ميدان آمدند و به صراحت و ذوق زده، از مسئولان فتنه و كساني كه گردنشان واقعاً زير بار مسئوليت فتنه است، حمايت كردند اما پروردگار متعال و هوشياري و ايستادگي ملت آنها را شكست داد.
حضرت آيت الله خامنه اي، توجه مستمر به واقعيات دروني و بيروني كشور و تأمل در بازخوردهاي عملكرد دشمن در داخل را، وظيفه همه مسئولان فرهنگي - سياسي - اقتصادي و اجتماعي برشمردند و تأكيد كردند: مسلماً و بدون ترديد، ملت ايران، انقلاب اسلامي و جمهوري اسلامي، همچون گذشته پيروز اين ميدان رويارويي هستند چرا كه خداوند به صراحت، به متقين وعده پيروزي نهايي داده است و وعده خدا، بدون كوچكترين ترديدي، محقق خواهد شد.
رهبر انقلاب اسلامي، ايمان، تقوا و عمل صالح را زمينه ساز پيروزي حتمي در رويارويي با دشمنان اسلام و انقلاب اسلامي دانستند و خاطرنشان كردند: همين عوامل و عناصر، تاكنون انقلاب را در مقابل هر توطئه و اقدامي، پيروز و با ثبات نگه داشته است و از اين پس نيز چنين خواهد بود.
فرمانده معظم كل قوا در پايان سخنانشان، تبليغات شديد دشمنان و دنباله هاي داخلي آنان را بر ضد سپاه پاسداران، نشانه مؤثر بودن سپاه در تداوم حركت عزتمند و مقتدرانه ملت ايران دانستند و پاسداران پرافتخار را به مراقبت روزافزون دروني، و احساس مسئوليت مداوم در قبال وظايف عظيم اين مجموعه توصيه كردند.
ايشان سپاه پاسداران را خانواده اي بزرگ، زنده و پرنشاط خواندند و با ضروري خواندن تعامل بخشهاي گوناگون اين نهاد عظيم افزودند: حتي بازنشستگان سپاه پاسداران نيز، اعضاي وابسته سپاه محسوب مي شوند و بايد همچون ديگر اجزاي اين نهاد، سپاه را از خودشان بدانند و سپاه هم آنها را از خود بداند.


نوشته شده در   پنجشنبه 24 تير 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode