ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 10 ارديبهشت 1403
دوشنبه 10 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 20 تير 1389     |     کد : 8373

فشارخون دومين بيماري رايج کشور

دکتر امامي به ايرانيان هشدار داد که به علت بي توجهي به هشدارهاي پزشکي فشارخون بالا دومين بيماري شايع بعد از ديابت در کشور بوده که لازمه پيشگيري از اين بيماري استفاده نکردن از نمکدان در سر سفره غذا و توجه به مقدار نمک در موادغذايي است...

 دکتر امامي به ايرانيان هشدار داد که به علت بي توجهي به هشدارهاي پزشکي فشارخون بالا دومين بيماري شايع بعد از ديابت در کشور بوده که لازمه پيشگيري از اين بيماري استفاده نکردن از نمکدان در سر سفره غذا و توجه به مقدار نمک در موادغذايي است.
به گزارش مهر، فخرالسادات امامي با اشاره مطالعات انجام شده مبني بر اينکه 50 درصد افراد مبتلا به فشارخون از بيماري خود خبر ندارند ، گفت: کنترل و اندازه‌گيري مرتب فشارخون در گروه‌هاي سني و فواصل مختلف الزامي است.
وي گفت: کاهش ميزان مصرف نمک روزانه ، باعث کاهش متوسط فشارخون در جامعه مي شود در حالي که ايرانيها به دليل رعايت نکردن مصرف نمک و بي توجهي به هشدارهاي پزشکي فشار خون را بعد از ديابت به عنوان دومين بيماري رايج کشور ثبت کرده اند.
امامي با اشاره به ميزان کلرور سديم مورد نياز روزانه بدن افزود: بدن انسان به صورت ناخواسته مقدار زيادي کلرور سديم از طريق مواد غذايي متفاوت به شکل املاح دريافت مي‌کند لذا استفاده از نمکدان در سر سفره براي مصرف بيشتر نمک کاملاً غيرضروري است و ترک اين عادت نقش مهمي در پيشگيري از فشارخون دارد.
رئيس اداره قلب و عروق وزارت بهداشت در ادامه با اشاره به اعلاميه FDA‌ «سازمان جهاني غذا و دارو» در سال 1998 مبني بر استفاده نکردن از کلرور سديم در طبخ غذا گفت: تا سال 1998 اين سازمان کلرور سديم را ماده بي‌خطر اعلام کرده بود ولي از اين تاريخ اعلام شد اين ماده بي‌خطر نيست و اين تغيير نگاه انقلابي عظيم در صنايع غذايي دنيا پديد آورد.
وي گفت: همانطور که صنايع دخاني موظف هستند در مورد استعمال دخانيات اطلاع رساني کنند صنايع غذايي هم بايد برچسب هايي بر روي مواد غذايي مبني بر خطر مصرف نمک زياد به منظور هشدار به مصرف‌کننده درج کنند.
دکتر امامي با اشاره به علامت استاندارد بر روي مواد غذايي گفت: وقتي مشتري علامت استاندارد را روي يک بسته غذايي مي‌بيند به غلط تصور مي‌کند اين مواد غذايي از فيلترهاي خاصي گذشته‌ است در حالي که علامت استاندارد نشانه مديريت خدمات است نه کيفيت مواد غذايي.
رئيس اداره قلب و عروق افزود: وقت آن رسيده است که صنايع غذايي کشورمان ميزان نمک موجود در مواد غذايي توليد شده را در روي بسته‌هاي موادغذايي درج کنند.


نوشته شده در   يکشنبه 20 تير 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode