ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403
چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 15 دي 1393     |     کد : 83073

هزاران شکر که خدا ما را از امت خاتم النبیین قرار داد

امام خمینی (ره) خطاب به مسلمانان جهان فرمود: هزاران شکر که خدا ما را از امت خاتم النبیین محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله و سلم) قرار داد.

امام خمینی (ره) خطاب به مسلمانان جهان فرمود: هزاران شکر که خدا ما را از امت خاتم النبیین محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله و سلم) قرار داد.

قلم ها و زبان ها و گفتارها و نوشتارها عاجز است از شکر نعمت های بی‏پایانی که نصیب عالمیان شده و می‏شود. خالقی که با جلوه سراسر نورانی خود، عوالم غیب و شهادت و سر و علن را به نعمت وجود آراسته و به برکت برگزیدگانش به ما رسانده که «الله نور السموات و الارض»(خداوند نور آسمان ها و زمین است. سوره نور آیه35) و با ظهور جمیلش پرده از جمالش برافکنده که «هو الاول و الاخر و الظاهر و الباطن(اول و آخر و پیدا و پنهان اوست و او به هر چیز داناست. سوره حدید آیه 3) و به کتب مقدس آسمانی‏اش که از حضرت غیب بر انبیائش از صفی اللَّه تا خلیل اللَّه و از خلیل الله تا حبیب اللَّه نازل فرموده، راه وصول به کمالات و فنای در کمال مطلق را تعلیم فرموده و سلوک الی اللَّه را گوشزد کرده است.


طریق برخورد با مومنین و دوستان خود، و ملحدین و مستکبرین و دشمنان خویش را آموخته «محمد رسول الله و الذین معه اشداء علی الکفار رحماء بینهم» (محمد فرستاده خداست و کسانی که با او هستند؛ در برابر کفار، سرسخت و شدید، و در میان خود مهربانند. سوره فتح آیه 29) و هزاران شکر که ما را از امت خاتم النبیین محمد مصطفی -صلی الله علیه و آله و سلم- قرار داد، افضل و اشرف موجودات و از پیروان قرآن مجید، اعظم و اشرف کتب مقدسه و صورت کتبیه حضرت غیب مستجمع جمیع کمالات به صورت وحدت جمیعه و ضمانت حفظ و صیانت آن را از دستبرد شیاطین انس و جن فرموده؛ «انا نحن نزلنا الذکر و انا له لحافظون»(البته ما قرآن را بر تو نازل کردیم و ما هم محققا آن را محفوظ خواهیم داشت. سوره حجر، آیه 9) قرآنی که نه یک حرف بر آن افزوده شده و نه یک حرف کاسته (شده است).

کتاب کریمی که ما را از برخورد انبیای معظم الهی با مستکبرین جهان و جهانخواران طول تاریخ آگاه نموده و از طریقه حضرت خاتم الرسل- صلی اللَّه علیه و آله و سلم- با مشرکان و زورگویان و کفار و در راس آنان منافقان، مطلع کرده و این برخورد، جاویدان و برای هر عصری و هر مصری (شهر) است.

در این کتاب جاوید می‏بینیم که فرموده «قل ان کان اباؤکم و ابناؤکم و اخوانکم...» (بگو اگر پدران و پسران و برادران و زنان و خویشان خود را و اموالی که جمع آورده‏اید و کالا و مال التجاره که از کسادی آن بیمناک هستید و مسکن هایی که بدان دل خوش کرده‏اید، بیش از خدا و رسول او و جهاد در راه او دوست می‏دارید، پس منتظر باشید تا امر نافذ و قضای حتمی خدا جاری گردد؛ و خداوند بدکاران را هدایت نخواهد کرد. سوره توبه آیه 24) خطاب به مصلحت‏اندیشان و سازشکاران و متاسفان برای شهادت جوانان و از دست رفتن مال ها و جان ها و خسارت های دیگر وارد شده است.

جالب آنکه بعد از حبّ خدای تعالی و رسول اکرم- صلی اللَّه علیه و آله- در بین تمام احکام الهی، جهاد فی سبیل اللَّه را ذکر فرموده و تنبه داده که جهاد فی سبیل اللَّه در رأس تمام احکام است که آن حافظ اصول است و تذکر داده که در صورت قعود از جهاد، منتظر عواقب آن باشید.

* از پیام امام خمینی (ره) به زائران بیت الله الحرام «برائت از مشرکان» در ششم مرداد 1366


نوشته شده در   دوشنبه 15 دي 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode