ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 10 فروردين 1403
جمعه 10 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 28 بهمن 1400     |     کد : 198086

رهبر انقلاب در جمع مردم آذربایجان‌شرقی:

حادثه ۲۹ بهمن تبریز موجب ثمردهی انقلاب شد

رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: در قضایای برجام در سال‌های ۹۴ و ۹۵ ایرادی که بنده می‌گرفتم این بود که یک نکاتی باید در برجام رعایت می‌شد که مشکلات بعدی پیش نیاید.

رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: در قضایای برجام در سال‌های ۹۴ و ۹۵ ایرادی که بنده می‌گرفتم این بود که یک نکاتی باید در برجام رعایت می‌شد که مشکلات بعدی پیش نیاید.

به گزارش خبرگزاری مهر، سخنرانی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع مردم آذربایجان‌شرقی و در آستانه سالروز قیام ۲۹ بهمن مردم تبریز در سال ۱۳۵۶، از دقایقی پیش آغاز شده است.

گزیده‌ای از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار به شرح زیر است:

**جوان‌های ما به تقویت بنیه معنوی نیاز دارند. همه نیاز دارند، جوان‌ها بیشتر و بهتر معنویت را جذب می‌کنند. جوانان را توصیه می‌کنم فرصت امروز را که نیمه ماه رجب است، مغتمم بشمارند. بدون روزه هم می‌توان اعمال «ام‌داوود» را به جا آورد. این معنویت شما جوانان، به زندگی‌تان و انقلاب برکت می‌بخشد.

**بیست و نه بهمن تبریز، ابتکاری برای سنت چهلم‌گیری مبارزات انقلابی بود. حادثه ۲۹ بهمن موجب ثمردهی انقلاب شد، زیرا این حرکت ابتکاری و مهم بود و استمرار قیام ۱۹ دی قم را به همه یاد و نشان داد. اگر تبریز در روز ۲۹ بهمن آن حرکت عظیم را انجام نمی‎‌داد، سنت استمرار مبارزه برای ملت ایران باب نمی‌شد. وقتی چهلم مردم قم در تبریز به وجود آمد، سرمشق شد و در مناطق گوناگون دیگر، این حرکت ادامه یافت. تبریز مرکز تعلیم ایستادگی برای ملت ایران است.

** استمرار مبارزه، منطق سیاسی امام خمینی بود. استمرار مبارزه، منطق سیاسی امام خمینی بود. استمرار، یکی از امهات حرکت امام خمینی بود. امام در همان گام‌های پس از پیروزی انقلاب و حتی پس از بیماری جسمی، این مسئله قدم‌های پی در پی و استمرار هدف‌های انقلابی را پی گرفتند و از یاد نبردند و این باعث شد دشمنان به هدف خود نرسند.

** ما به دنبال بهرمندی صلح‌آمیز از مسئله‌ هسته‌ای هستیم.

** استمرار حرکت انقلابی یعنی اینکه ما همه هدف‌های اکنون و آینده انقلاب را مدنظر قرار بدهیم و این نیازها را به هر شکلی می‌توانیم تأمین کنیم؛ این معنایش استمرار انقلاب است.

** این هدف‌های انقلاب که گفتیم یعنی چه؟ پیشرفت کشور، عدالت اجتماعی در کشور، اقتدار در کشور،‌ تشکیل جامعه اسلامی در کشور و در نهایت رسیدن به تمدن نوین اسلامی؛ هدف‌های انقلاب اسلامی این‌هاست. باید دید برای رسیدن به این هدف‌ها چه کارهایی لازم است. آن کارها را در حد توان‌مان انجام دهیم.

**ما در این مسائل مربوط به آینده و بلندمدت، اگر امروز کوتاهی کنیم در آینده مشکل خواهیم داشت. در قضایای برجام در سال‌های ۹۴ و ۹۵ ایرادی که بنده می‌گرفتم این بود که یک نکاتی باید در برجام رعایت می‌شد که مشکلات بعدی پیش نیاید. اعتراض من عمدتا به این بود. من می‌گفتم این نکات را باید در نظر بگیریم. در تذکرات هم آن را مکرر گفتم. خب بعضی از این‌ها در نظر گرفته نشد، مورد توجه قرار نگرفت، این مشکلات بعدی پیش آمد که خب همه مشاهده می‌کنند. بنابراین نگاه به آینده مهم است.

**شعار انقلاب، مقابله با استکبار و قدرت‌های استکباری است. آن کسانی که دم از تسلیم در مقابل استکبار و دم از تسلیم در مقابل آمریکا می‌زنند، نمی‌توانند به این انقلاب و به این هدف‌ها پایبند باشند.

**خدا را شکر می‌کنیم که به ملت ایران منت گذاشت و این ملت را دارای استقامت کرد که ایستادگی و استقامت کردند و توانستند کشور را به اینجا برسانند. این استقامت نه فقط در داخل کشور، بلکه در منطقه استقامت ملت ایران اثر گذاشت. ان‌شاءالله روز به روز این استقامت باید ادامه پیدا کند.

**امروز شما می‌بینید حرکت مقاومت در کشورهای منطقه روبه رشد است و ابهت آمریکا و ابهت استکبار در منطقه شکسته است و ملت‌ها زبانشان علیه آمریکا باز شده است . ما باید این را قدر بدانیم و این حرکت استمرار انقلاب را ادامه بدهیم.

**دنیا روز به روز دارد به انرژی هسته‌ای وابسته‌تر می‌شود. ما هم دیر یا زود نیاز مُبرم پیدا می‌کنیم به انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز. امروز اگر چنان چه به فکر نباشیم، امروز اگر دنبال نکنیم، فردا دیر خواهد بود، دستمان خالی خواهد بود. آن وقتی که دنیا مسلط بر تمام زوایای این مسئله باشد، آن روز برای ما حرکت کردن و پیشرفت کردن مشکل خواهد بود.

**لذا ملاحظه کنید جبهه دشمن روی مسئله انرژی هسته‌ای ما -که می‌دانند هم که صلح‌آمیز است -چه تکیه ظالمانه‌ای می‌کند. حالا اسم می‌آورند که ایران تا تولید بمب فلان قدر فاصله دارد؛ این‌ها حرف‌های مهمل و بی‌معناست. خودشان می‌دانند که ما دنبال سلاح  هسته‌ای نیستیم. ما دنبال بهره‌مندی صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای هستیم. این را فهمیده‌اند، اما نمی‌خواهند ملت ایران این به این پیشرفت بزرگ و چشمگیر علمی دست پیدا کند. چون ملت فردا به این احتیاج خواهد داشت و می‌خواهند استمرار پیدا نکند این حرکت.

**سفارش من به جوان‌های عزیزمان این است که امروز ببینند دشمن در چه خطی حرکت می‌کند و چه چیزی را هدف گرفته. نقطه مقابل آن را عمل و حرکت کنند. دشمن افکار عمومی و فکر جوان‌ها را هدف گرفته است.

**میلیاردها دلار دارند خرج و تلاش میکنند برای اینکه ملت ایران را و به خصوص جوان‌ها را از این راه برگردانند و وسیله‌ای که آن‌ها دنبال می‌کنند فعلا دوتا وسیله است، یکی فشارهای اقتصادی است، برای اینکه مردم را به تنگ بیاورند و از نظام اسلامی جدا کنند، یکی هم لجن‌پراکنی؛ لجن‌پراکنی‌ها، دروغ‌پردازی‌ها، تهمت‌زدن‌ها که به ارکان انقلاب تهمت می‌زنند.

**به مراکزی که در پیشرفت انقلاب تأثیر دارند، تهمت می‌زنند. یک روز به مجلس شورای اسلامی، یک روز به شورای نگهبان، یک روز به سپاه؛ امروز نوبت سپاه است، به سپاه تهمت بزنند، لجن‌پراکنی کنند و در ضمن به شهید بزرگواری مثل شهید سلیمانی. اگر جرئت می‌کردند، از خشم مردم و عکس‌العمل مردم نمی‌ترسیدند، به امام هم اهانت می‌کردند، منتها جرأت نمی‌کنند و می‌دانند که مردم عکس‌العملشان در مقابل این تند است.


نوشته شده در   پنجشنبه 28 بهمن 1400  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode