ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 17 ارديبهشت 1403
دوشنبه 17 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 7 تير 1389     |     کد : 8196

هندوانه كم‌آبي بدن را جبران مي‌كند

دكتر سعيد حسيني متخصص تغذيه با اشاره به افزايش ميزان تعريق و از دست دادن مايعات بدن به همراه املاح در فصل گرما گفت: نوشابه كولا، قهوه و چاي به علت خاصيت افزايش حجم ادرار جايگزين مناسبي براي تامين مايعات از دست رفته بدن نيست...

دكتر سعيد حسيني متخصص تغذيه با اشاره به افزايش ميزان تعريق و از دست دادن مايعات بدن به همراه املاح در فصل گرما گفت: نوشابه كولا، قهوه و چاي به علت خاصيت افزايش حجم ادرار جايگزين مناسبي براي تامين مايعات از دست رفته بدن نيست.
اين متخصص تغذيه در گفتگو با ايسنا ، مايعات عادي ، آب ميوه ، سبزيجات و دوغ را بهترين جايگزين براي مايعات از‌دست‌رفته بدن برشمرد و افزود: البته دريافت مايعات از‌دست‌رفته بدن از طريق آب ميوه و دوغ مي‌تواند به همراه افزايش دريافت انرژي پديده چاقي و اضافه وزن را در پي داشته باشد.
وي با بيان اين‌كه هرچند ممكن است فرد در ابتدا با دريافت مايعات و انرژي اضافي از طريق آب ميوه با پديده افزايش وزن مواجه نشود، گفت: اين عدم بروز افزايش وزن به علت حجم كم مايعات بدن براثر تعريق در فصل گرماست كه البته با پايان تابستان چاقي بروز مي‌كند.
اين متخصص تغذيه با بيان اين‌كه براي هر يك كيلو كالري انرژي دريافتي به يك سي‌سي آب نياز است، افزود: بنابراين فردي با 70 كيلوگرم وزن، ميزان نياز روزانه‌اش به انرژي 2 هزار كيلوكالري و ميزان نيازش به مايعات، دست‌كم 2 ليتر است كه مي‌تواند از طريق نوشيدن مايعات و خوردن ميوه و سبزيجات پر آب تابستاني نظير هندوانه و‌ كرفس جبران شود.
دكتر حسيني با بيان اين‌كه كودكان در فصل تابستان به علت فعاليت فيزيكي و قرار داشتن در سنين رشد به ميزان بيشتري از مايعات نياز دارند، گفت: چون حجم معده كودكان كوچك و از طرفي نياز به انرژي براي رشد الزامي است، بنابراين بخشي از انرژي مورد نياز كودكان در فصل تابستان بايد از طريق مايعات دريافتي اعم از شير، آب ميوه‌ و سبزيجات تامين شود. 


نوشته شده در   دوشنبه 7 تير 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode