ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 6 تير 1389     |     کد : 8179

رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار جمع زيادي از مردم استان بوشهر: روشن كردن افكار عمومي و آگاهي بخشي نياز امروز جامعه است

روشن كردن افكار عمومي و آگاهي بخشي، امروز يكي از نيازهاي اصلي دنياي اسلام و جامعه است زيرا دشمنان براي مقابله با اسلام، با ابزارهاي دين و اخلاق وارد شده اند...

حضرت آيت الله خامنه‌اي تأكيد كردند: روشن كردن افكار عمومي و آگاهي بخشي، امروز يكي از نيازهاي اصلي دنياي اسلام و جامعه است زيرا دشمنان براي مقابله با اسلام، با ابزارهاي دين و اخلاق وارد شده اند.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري، در خجسته سالروز ميلاد حضرت علي عليه السلام، حضرت آيت الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي امروز در ديدار جمع زيادي از مردم استان بوشهر، شخصيت اميرالمومنين علي بن ابيطالب (ع) را يك شخصيت استثنايي و قله عظمت علمي، معنوي، اخلاقي، انساني و الهي خواندند و تأكيد كردند: مهمترين درس از زندگي آن شخصيت بي نظيرِ تاريخ بشر، براي امروز دنياي اسلام و جامعه، بصيرت بخشي، روشن كردن فضا، و عمق دادن به ايمان و انديشه كساني است كه نيازمند بصيرت هستند.
رهبر انقلاب اسلامي ضمن تبريك سيزدهم رجب سالروز ميلاد مولي الموحدين حضرت علي عليه السلام، اين روز را عيد بزرگي دانستند و با اشاره به عظمت شخصيت حضرت علي (ع)افزودند: مهمترين عيدي در اين روز بزرگ، درس گرفتن از راه و روش، رفتار و گفتار آن حضرت است.
حضرت آيت الله خامنه اي زندگي حضرت علي (ع) را سراسر جهاد، صبر براي خدا، معرفت، بصيرت، و حركت در راه رضاي الهي برشمردند و خاطرنشان كردند: اين شخصيت بي نظير كه از دوران كودكي در كنار پيامبر اسلام (ص) رشد و نمو كردند و تربيت يافتند، در مقاطع مختلف حيات شريف خود براي اقامه حق و حفظ اسلام تلاش و پيامبر اسلام (ص)، آن حضرت را ميزان حق معرفي كردند.
ايشان برترين خصلت حضرت علي عليه السلام را بصيرت بخشي به افراد نيازمند بصيرت دانستند و تأكيد كردند: روشن كردن افكار عمومي و آگاهي بخشي، امروز يكي از نيازهاي اصلي دنياي اسلام و جامعه است زيرا دشمنان براي مقابله با اسلام، با ابزارهاي دين و اخلاق وارد شده اند كه بايد كاملاً هوشيار بود.
رهبر انقلاب اسلامي افزودند: آنجايي كه مي خواهند افكار عمومي مردم غيرمسلمان را فريب دهند، نام حقوق بشر و دموكراسي را مي آورند و آنجايي كه با افكار عمومي مسلمانان مواجه هستند، نام اسلام و قرآن را مي آورند در حاليكه هيچ اعتقادي به اسلام، قرآن و حقوق بشر ندارند.
حضرت آيت الله خامنه اي با يادآوري نمونه تاريخي از فتنه جنگ صفين در دوران حضرت علي عليه السلام و بر سر نيزه كردن قرآن براي فريب افكار عمومي و فشار به آن حضرت، افزودند: اميرالمومنين علي عليه السلام در آن دوران فتنه به ياران خود نهيب مي زدند كه اين راه حق و صادقانه اي را كه در پيش گرفته ايد، رها نكنيد و مبادا سخنان فتنه گران در دلهاي شما سستي بوجود آورد.
ايشان با اشاره به غبار آلودگي فضا در دوران فتنه تأكيد كردند: اين شرايط غبار آلود، گاهي بگونه اي است كه برخي نخبگان نيز دچار خطا و اشتباه مي شوند، بنابراين در دوران فتنه، شاخص لازم است و شاخص هم همان حق و بينه اي است كه حضرت علي (ع)، مردم را به آن ارجاع مي دادند و ما نيز امروز نيازمند آن هستيم.
رهبر انقلاب اسلامي افزودند: شاخص و راه روشني كه اميرالمومنين عليه السلام، معرفي مي كنند، اداره جامعه اسلامي با دستورات اسلام، برخورد قاطعانه با دشمنان متعرض، مرزبندي شفاف و روشن با دشمنان، و هوشياري در مقابل فريب دشمنان است.
حضرت آيت الله خامنه اي با تأكيد بر اينكه ملت ايران به بركت انقلاب اسلامي هوشيار است و بسياري از مشكلات كشور هم با بصيرت مردم حل شده است، خاطرنشان كردند: در موارد متعددي، توده مردم، حقايق را از برخي خواص و نخبگان بهتر متوجه مي شوند زيرا تعلقات آنان كمتر است و اين، از نعمت هاي بزرگ است.
ايشان افزودند: ملت ايران در راه حركت به سمت آرمانهاي والاي اسلامي ثَبات قدم خود را نشان داده است و اين ثَبات قدم را نيز به توفيق الهي حفظ خواهد كرد.
رهبر انقلاب اسلامي پيشرفتها و موفقيت هاي بزرگ ملت ايران و مسجل شدن شعارهاي اصلي انقلاب اسلامي را مرهون توانايي ها و بصيرت مردم دانستند و تأكيد كردند: امروز ملت ايران بويژه جوانان اهل بصيرت هستند و آينده متعلق به اين ملت است.
حضرت آيت الله خامنه اي خاطرنشان كردند: بايد ايستادگي و ثَبات قدم، همبستگي ملي و تمسك به شعارهاي اسلام و قرآن و سيره اهل بيت را روز به روز بيشتر كرد.
ايشان تأكيد كردند: به لطف خداوند، جوانان ايران، آن روز را خواهند ديد كه دشمنان زورگوي بين المللي، احساس كنند ديگر توانايي زورگويي به ملت ايران را ندارند.
رهبر انقلاب اسلامي همچنين با توصيه به قرائت بيش از پيش نهج البلاغه و تدبر در بيانات حضرت علي (ع) و حكمتهاي نهفته در آن خاطرنشان كردند: نهج البلاغه فقط متعلق به شيعه نيست بلكه علماي بزرگ اهل سنت نيز درخصوص اين بيانات و كلمات، تعابيري دارند كه انسان، شگفت زده مي شود و حتي بسياري از متفكران و انديشمندان غيرمسلمان نيز با مطالعه نهج البلاغه، از عظمت آن بهت زده شده اند.
حضرت آيت الله خامنه اي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به تاريخ افتخارآميز بوشهر و نقش آفريني علماي فرزانه و صاحب نام و چهره هاي مبارز اين منطقه افزودند: نام سردار مؤمن و شجاع، شهيد رئيس علي دلواري از نام هايي است كه هميشه دلهاي انسانهاي مؤمن را در سراسر كشور به خود جلب كرده است.
ايشان با يادآوري مظلوميت و تنهايي شهيد رئيس علي دلواري در مقابله با قدرت استعماري انگليس خاطرنشان كردند: البته شرايط كنوني با آن دوران بسيار متفاوت است و امروز در سراسر كشور جوانهاي مؤمن، فداكار و بسيجي بيشماري در عرصه نبرد نظامي، فرهنگي، و سياسي حضور دارند، و يقيناً جوانان بوشهري نيز بخشي از اين خيل عظيم هستند.
رهبر انقلاب اسلامي تأكيد كردند: آن روزگاري كه قدرتهاي استعماري، آزادانه ملتها را تهديد و تحقير مي كردند، سپري شده است و اكنون ملت ايران در دنيا به عنوان ملتي مقتدر شناخته شده است.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به رسوايي روزافزون قدرتهاي استكباري و در رأس آنها آمريكا و آشكار شدن نتيجه ايستادگي ملتها و ظهور قدرتهاي ملي افزودند: اقتدار واقعي، حق ملت ايران است و هيچ قدرتي هم نمي تواند اين ملت را از راهي كه در پيش گرفته است، منصرف كند.
در ابتداي اين ديدار حجت الاسلام والمسلمين صفايي بوشهري نماينده ولي فقيه و امام جمعه بوشهر ضمن تبريك سالروز ميلاد حضرت علي عليه السلام با اشاره به نقش علماي برجسته و مبارزان بوشهر در مقابله با استعمارگران متجاوز گفت: مردم بوشهر همچون هميشه كه در خط اول مبارزه با دشمنان و متجاوزان بوده اند، اكنون نيز با بصيرت و عشق به ولايت آماده جانفشاني در راه انقلاب اسلامي هستند.
وي همچنين با اشاره به موقعيت حساس و ويژه استان بوشهر در سواحل خليج فارس و زمينه هاي ممتاز كشاورزي، شيلات و صنعت انرژي آن، افزود: با برنامه ريزي كه در چارچوب سند چشم انداز براي استان بوشهر شده است، اميد مي رود با استفاده از ظرفيت هاي اين منطقه، بوشهر به استاني پيشرفته، ديني و الگو در جغرافياي ملي و فراملي تبديل شود.


نوشته شده در   يکشنبه 6 تير 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode