ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 10 ارديبهشت 1403
دوشنبه 10 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 26 خرداد 1389     |     کد : 8026

ريز ذرات گرد و غبار بيماري زا هستند

مجري طرح زمين شناسي پزشکي سازمان زمين شناسي و اکتشافات معدني با تاکيد بر بيماري زا بودن ريز ذرات گرد و غبار گفت: بر اين اساس نصب سيستم هاي تحقيقاتي در مناطق آسيب ديده از برنامه هاي سازمان زمين شناسي است...

 مجري طرح زمين شناسي پزشکي سازمان زمين شناسي و اکتشافات معدني با تاکيد بر بيماري زا بودن ريز ذرات گرد و غبار گفت: بر اين اساس نصب سيستم هاي تحقيقاتي در مناطق آسيب ديده از برنامه هاي سازمان زمين شناسي است.
فرح رحماني در گفتگو با مهر با اشاره به اثرات ريز ذرات گرد و غبار بر روي سلامت انسان افزود: طبق تحقيقات انجام شده يکي از عوامل بيماري زا در جوامع بشري وجود ريز ذرات گرد و غبار است.
وي از نصب دستگاه هاي تحقيقاتي در مناطق آسيب ديده از توفان هاي گرد و غبار در کشور خبر داد و اظهار داشت: به منظور بررسي اثرات توفان هاي گرد و غبار ، سازمان زمين شناسي نصب و راه اندازي سيستم هاي تحقيقاتي را در برنامه هاي کاري خود قرار داده است تا با استفاده از اين دستگاه ها مطالعات خود را بر روي اين پديده و شيوع بيماري هاي احتمالي آغاز کند.
مجري طرح زمين شناسي پزشکي سازمان زمين شناسي با تاکيد بر اينکه علوم زمين شناسي حد و مرزي ندارد ، خاطرنشان کرد: بسياري از پروژه هاي حوزه زمين شناسي به صورت ملي و فراملي اجرايي مي شود از اين رو اين پروژه با همکاري سازمان يونسکو و سازمان زمين شناسي در سطح کشور اجرايي مي شود.
رحماني همچنين به جزئيات انتشار 8 اطلس زمين دامپزشکي استاني کشور اشاره کرد و افزود: در تدوين اين اطلس ها مواردي چون ارتباط توزيع پتانسيل هاي معدني با شيوع بيماري هاي دامي و بيماري هاي مشترک دام و انسان در سيستم GIS بررسي شد و نتايج اين يافته ها در اختيار مسئولان کشور قرار گرفت تا با آگاهي از وجود عناصر زميني و ارتباط آن با شيوع بيماري ها در دام يا انسان نسبت به پيشگري از اين بيماري ها اقدام کنند.
وي با اشاره به تهيه اطلس زمين شناسي پزشکي تهران يادآور شد: اين پروژه ، يک بررسي موردي بود که اجرايي شد و در گام بعدي در نظر است تا اين پروژه را در ساير استان ها عملياتي کنيم. اين اطلس ارتباط برخي از بيماري ها با آلودگي ها را بررسي مي کند.
مجري طرح زمين شناسي پزشکي اضافه کرد: از آنجايي که زمين به عنوان يک ريسک فاکتور مي تواند در شيوع برخي از بيماري ها نقش داشته باشد از اين رو اين سازمان با ايجاد آزمايشگاه هايي تحقيقات خود را در اين زمينه آغاز کرد و بر اساس اين مطالعات اطلس هاي زمين شناسي پزشکي را در حوزه بيماريهاي دام و انسان تهيه کرد.


نوشته شده در   چهارشنبه 26 خرداد 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode