ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 28 ارديبهشت 1403
جمعه 28 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 14 خرداد 1389     |     کد : 7862

معظم رهبري در ديدار شاعران، ذاكرين و مداحان اهل بيت(ع): عشق جوشان به اهل بيت (ع) عامل بقا و گسترش گرايش به حق است

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي طي بياناتي در خجسته سالروز ميلاد حضرت فاطمه زهرا(س) محبت و عشق جوشان به اهل بيت (ع) در كنار معارف مستحكم، مستدل و منطقي را عامل بقا و استمرار و گسترش گرايش به حق دانستند...

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي طي بياناتي در خجسته سالروز ميلاد حضرت فاطمه زهرا(س) محبت و عشق جوشان به اهل بيت (ع) در كنار معارف مستحكم، مستدل و منطقي را عامل بقا و استمرار و گسترش گرايش به حق دانستند.
گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، در سالروز ميلاد دخت گرامي پيامبر اسلام (ص) صديقه كبري، حضرت فاطمه (سلام‌الله عليها) و همچنين فرزند پرافتخارش امام خميني (ره) جمعي از شاعران، ذاكرين و مداحان اهل بيت (عليهم‌السلام)،‌ صبح امروز در حسينيه امام خميني و در حضور رهبرمعظم انقلاب اسلامي، به قرائت اشعاري در فضائل و مناقب بانوي نجابت و عفاف حضرت زهرا (سلام الله عليها) و نيز با مضامين "انقلابي و اجتماعي روز " پرداختند.
حضرت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در اين ديدار با تبريك فرخنده روز ولادت بزرگترين بانوي تاريخ بشر و افتخار امت اسلام حضرت فاطمه زهرا (سلام‌الله عليها)، ‌تعميق و گسترش معارف اهل بيت عليهم‌السلام و تحكيم پايه‌هاي ايمان ديني مردم را مهمترين وظيفه افراد اثرگذار در جامعه دانستند و خاطر نشان كردند: زورگويان جهاني و باندهاي بين‌المللي قدرت و ثروت كه قيام ملت ايران، پنجه استكباري آنان را تضعيف كرد، امروز با توسل به شيوه‌ها و ابزارهاي جديد و كارآمد قصد دارند دل‌ها را از ايمان روشن ديني و محتواي برانگيزاننده آن خالي كنند اما با مجاهدت و احساس مسئوليت، اين ترفند آنان بي‌اثر خواهد شد.
ايشان با اشاره به كارهاي بسيار بزرگ و اثرگذار ملت ايران در 30 سال پس از انقلاب اسلامي افزودند: اگر ملت ايران با در پيش گرفتن اين راه روشن، تسلط و سيطره و غارت منابع ملت‌ها را براي مستكبران سخت نمي‌كرد، اينچنين مورد بغض و دشمني قرار نمي‌گرفت.
رهبر انقلاب اسلامي، ترويج افكار و سرگرمي‌هاي باطل، شهواني و سياسي و ايجاد فتنه را از جمله سياست‌هاي دشمن براي مقابله با حركت ملت ايران و ايمان ديني آنان دانستند و تصريح كردند: يكي از عواملي كه مي‌تواند موجب تعميق معارف اسلامي، معنوي و انقلابي و شجاعت ملت ايران شود، گسترش محبت اهل بيت (ع)‌ در دل و روح انسانها است كه در اين زمينه همه از جمله مداحان و ذاكران مسئوليت سنگيني بر دوش دارند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به اينكه محبت و عشق جوشان به اهل بيت (ع) در كنار معارف مستحكم، مستدل و منطقي، عامل بقا و استمرار و گسترش گرايش به حق است، تصريح كردند: در طول تاريخ اسلام تاكنون، پيوند فكري و عقلاني همراه با پيوند عاطفي و قلبي با پيامبر (ص) و اهل بيت (ع) بوده است و خدشه‌دار كردن اين محبت و ارتباط با هر شكل و صورتي خيانت به جريان عظيم پيروي از اهل بيت (ع) است.
ايشان به نياز نسل جوان كشور، به اميد، نشاط، خوش‌بيني، توكل به خدا و اعتماد به وعده‌هاي الهي، پيوستگي با اهل بيت (ع) و افتخار به ايران اسلامي و امام خميني (ره)‌ اشاره و خاطر نشان كردند: جوانان بايد بدانند سرنوشت آنان، خانواده و جامعه وابسته به تلاش، كار، جديت و پيگيري است و اين معارف و اخلاقيات از طريق مفاهيم تربيتي و بصورت غير مستقيم، در قالب‌هاي مناسب و هنرمندانه، قابل انتقال به نسل امروز است.
حضرت‌ آيت‌الله خامنه‌اي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به مقام والاي عصمت حضرت زهرا سلام‌الله عليها، زندگي آن بزرگوار را سراسر مجاهدت برشمردند و خاطر نشان كردند: آن حضرت مانند سربازي فداكار در عرصه‌هاي مختلف اجتماعي و سياسي، فعال و اثرگذار بود و مانند حكيم و عارفي مجاهد، به تمام وظايف خود در همسرداري، تربيت فرزندان و بعنوان مادري مهربان عمل مي‌كرد.
ايشان حضرت زهرا سلام‌الله عليها را آيت عظما و اعلاي يك زن نمونه برشمردند و با اشاره به حكمت‌هاي خطبه فدكيه خاطر نشان كردند: معارف اين خطبه در حد عالي‌ترين سطح معارف و حكمت است و نشان دهنده مقام علمي حضرت زهرا سلام‌الله عليهاست.
رهبر انقلاب اسلامي، مجموعه ذي قيمت و با ارزش فضايل حضرت زهرا سلام‌الله عليها، را آن‌هم در مدت عمر كوتاه‌شان، افتخاري براي تاريخ و جامعه بشري دانستند و افزودند: با پيوند «عاطفي و محبت» و «آتش شور و شوق»، مناقب و سجاياي حضرات معصومين به مخاطب منتقل مي‌شود و اين عاطفه متكي بر منطق و حقيقت است كه در تاريخ تشيع، به عنوان يك عنصر اساسي نقش ايفا مي‌كند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي بهره‌گيري از ظرفيت عظيم ذكر اهل بيت (ع) را ضروري و با تأكيد بر اجتناب از جعل وقايع تاريخي خاطرنشان كردند: اشك گرفتن از مردم هدف نيست بلكه هدف در آميختن دل اشك آلود با معارف زلال است.
ايشان در تبيين مداحي حقيقي تصريح كردند: مداحي، نوعي معلمي است و شعر شاعر بايد حاوي معرفت، آگاهي‌بخشي، آموزنده و معطوف به حوادث جامعه باشد و اگر با هنرنمايي در "بيان و تصوير واقعه " و اخلاص همراه باشد اثرگذار و هدايت‌بخش خواهد بود.


نوشته شده در   جمعه 14 خرداد 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode