ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 29 ارديبهشت 1403
شنبه 29 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 3 خرداد 1389     |     کد : 7700

خرمشهر آزاد شد

خبر يك جمله بود: «خرمشهر آزاد شد»...

تازگي و طراوت اين سه كلمه آنچنان در بستر زمان جاري است كه نه تنها اكنون در بيست‌وهشتمين سالگرد فتح بلكه براي ساليان و نسل‌هايي كه مي‌آيند هم مي‌توان اين تيتر را با فعل ماضي هميشگي نوشت؛ فعلي كه در گذشته اتفاق افتاده و اثرش تا هر آن روز كه بتوان گفت «اكنون»، باقي است.
بازگرداندن هزاران كيلومترمربع سرزمين اشغال‌شده به صاحبان آن، «واقعه»اي نيست كه هركس هر نسبت دور و نزديكي از واقعيت امر «موضوع»‌هاي خودزده خود را به آن تحميل كند و همه يا بخشي از حقيقت فتح «دروازه‌آسمان» و تجلي اراده خداوند از مجراي اراده مرداني چون شهيدمحمدعلي جهان‌آرا را در پرده نامي و دستي و دهاني از خويشتن خود يا خويشتن ديگري بپوشاند. منطقي است كه هر تلاشي در من‌ومايي كردن داستان فتح سرزمين خرمشهر، در طول حيات تاريخي بشر ابتر بماند چون خرمشهر را خدا آزاد كرده است.
اكنون در آغاز بيست‌ونهمين سال آزادي خرمشهر، نهادها و مقامات كشوري و لشكري در اظهارنظرهاي جداگانه‌اي سالروز فتح خرمشهر را گرامي‌داشته‌اند.

معجزه بود
رئيس قوه قضاييه تاكيد كرد: پيروزي بزرگ مردم انقلابي ايران در جريان آزادسازي خرمشهر معجزه‌اي بود كه موجب عزت و سربلندي نظام نوپاي جمهوري اسلامي ايران شد.
آيت‌الله صادق لاريجاني در جلسه ديروز مسئولان عالي قضايي، آزادسازي خرمشهر را نشانه قدرت ايمان دانست و ادامه داد: برحسب ديدگاه‌هاي مادي، كشوري كه در آغازين روزهاي پس از انقلاب عظيم خود قرار دارد و هنوز ساختارهاي سياسي، اجتماعي و مهم‌تر از همه نظامي آن درابتداي راه است، نمي‌توانست در چنين نبردي به پيروزي برسد اما از نگاه معنوي و با توكل بر خداوند، چنين پيروزي‌هايي غيرممكن نيست و اين پيروزي كه وعده الهي بود، محقق شد.

حضور يكپارچه و قوي
وزير دفاع نيز در آستانه سالروز فتح خرمشهر گفت: سوم خرداد معلول حضور يكپارچه و قوي بسيجيان در عمليات بزرگ و سرنوشت‌ساز بيت‌المقدس است. احمد وحيدي كه در حاشيه گردهمايي بسيجيان ادارات و سازمان‌هاي دولتي براي خبرنگاران سخن مي‌گفت و ايسنا خبر آن را منتشر كرد،
تاكيد كرد: نقش بسيجي نقش بي‌بديلي است كه در همه عرصه‌ها حضور و نقش‌آفريني‌اش را به اثبات رسانده است. او ادامه داد: بسيجيان در همه حوزه‌ها از جمله حوزه توليدات نظامي و جنگ افزاري نقش مهمي داشته‌اند و اصولا اين تفكر بسيجي است كه چنين قدرتي را ايجاد مي‌كند تا بتوانند محصولات مهمي در حوزه صنايع دفاعي آن هم در زمان كم به بهره‌برداري برسانند.
آنان با اين كار خود در برابر تهديدهاي دشمن عرض ‌اندام مي‌كنند و اين دستاوردها شامل انواع موشك‌ها، زيردريايي‌ها و ساير تسليحات نظامي كشور است. وحيدي گفت: مقاومت لبنان با الهام از تفكر بسيجي است كه در جنگ 33‌روزه بر دشمن برتري يافت يا حماس مبتني بر همين تفكر بود كه توانست در جنگ 22‌روزه رژيم صهيونيستي را شكست دهد.

نقطه آغاز شكست دشمن
دستيار و مشاور عالي فرماندهي معظم كل قوا تاكيدكرد: فتح خرمشهر اوج شكست استراتژيك دشمن در منطقه است.
به گزارش ايسنا، سيديحيي صفوي در همايش تجليل از بانوان رزمنده و ايثارگر ادامه داد: فتح خرمشهر نقطه آغازي براي شكست‌هاي پي‌درپي دشمنان بود. صفوي در مقايسه شرايط فعلي با شرايط فتح خرمشهر تصريح كرد: همان ائتلافي كه در دوران دفاع مقدس در برابر ملت ايران ايستاده بود امروز به‌صورت جبهه‌اي مقابل باورها و عقايد ديني ملت ايستاده است.

خاطره‌انگيز و جاويد
سپاه محمدرسول‌الله(ص) تهران بزرگ به مناسبت سالروز آزادسازي خرمشهر، روز مقاومت و پيروزي بيانيه‌اي صادر كرد.در بيانيه اين سپاه كه پيش از اين با نام لشكر 27 محمدرسول‌الله(ص) شناخته مي‌شد، آمده است: در تاريخ پرفراز و نشيب ملت سرافراز ايران اسلامي، سوم خرداد ماه، يادآور حماسه‌اي ماندگار، فتحي بزرگ و افتخاري والاست كه بي‌شك در ذهن و دل هر ايراني همواره خاطره‌انگيز و جاويد است.
در اين بيانيه نوشته شده است:‌ فتح خرمشهر، نماد روشن مظلوميت، حقانيت، استواري و شكست ناپذيري اراده الهي ملتي بود كه با نثار جان و خون خود پرچم حماسه و ايثار و عشق و اقتدار خويش را با شجاعت در خرمشهر، كه شهر شهيدان و شهر مقاومت بود، به اهتزاز درآورد.
در ادامه بيانيه آمده است: سپاه تهران بزرگ با درك حساسيت و اهميت مقطع كنوني، كه مقطع نبرد و جهادي همه جانبه و هوشمندانه با استكبار جهاني و صهيونيسم بين‌المللي است، آحاد ملت بزرگ خصوصا خواص جامعه را به تقويت و حفظ بصيرت همه‌جانبه فرا‌مي‌خواند.
به‌يقين بزرگ‌ترين و مؤثرترين وسيله و سلاح در برابر تهاجم نرم دشمنان قسم‌خورده، بصيرتي است كه همواره مقام معظم رهبري مدظله‌العالي، هوشمندانه و دردمندانه آن را فرياد كرده‌اند و از همگان طلبيده‌اند.

تحقق وعده الهي
ستاد كل نيروهاي مسلح نيز به مناسبت سالروز 3 خرداد بيانيه‌اي صادر كرد.
در اين بيانيه كه فارس بخش‌هايي از آن را منتشر كرد، آمده است: فتح خرمشهر، نشان پيروزي مديريت ولايت فقيه و حاكميت اسلامي در يك عرصه سخت، با توكل و باور حضرت حق بود؛
نظامي برخاسته از اعتقاد به حاكميت‌الله و در سوي ديگر ميدان، نظام سلطه تمام قد ايستاده بود تا نداي حق‌طلبي و وجدان بيدار ملتي استقلال خواه را به ناجوانمردانه‌ترين روش‌هاي ممكن در نطفه خفه كند و اينجا بود كه شاهد تحقق وعده الهي بوديم.

دفتر قطور خاطرات ملت
شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي نيز در اطلاعيه‌‌اي با گراميداشت روز ملي مقاومت، ايثار و پيروزي آورده است: خلق حماسه سوم خرداد يادآور رشادت‌ها و ازجان‌گذشتگي‌هاي جوانان ميهن اسلامي است كه شهداي عزيز و گرانقدرمان با اهداي خون‌هاي پاك و بذل جان‌هاي مطهر خود اين حماسه عظيم را در تاريخ افتخارات ملي و دفتر قطور خاطرات ملت به ثبت رساندند.
در ادامه اين اطلاعيه نوشته شده است: دلاورمردان سپاه پاسداران، ارتشيان سلحشور و بسيجيان غيور و جان بر كف اين فرزندان برومند روح‌الله با اقتدا به حضرت امام خميني (ره) حول محور وحدت‌بخش ولايت فقيه در سوم خرداد‌1361 حماسه‌اي بي‌بديل خلق نمودند تا در امتحان الهي با بروز استعدادهاي نوظهور در عرصه‌هاي مديريت صحنه‌هاي حساس و حياتي نظام بار ديگر سربلند و سرافراز از اين امتحان سر برآورند.
اينك همان فرزندان انقلاب اسلامي با تأسي به روح ايمان، خودباوري و اتكا به خداوند قادر متعال كه نشأت گرفته از همان دوران است مي‌كوشند تا با تبعيت از فرامين مقام معظم رهبري مدظله‌العالي و حفظ وحدت حول محور ولايت در عرصه‌هاي پيش‌روي خود به‌ويژه عرصه‌هاي علمي و فناوري، قله‌هاي عزت و افتخار را يكي پس از ديگري فتح كنند.


نوشته شده در   دوشنبه 3 خرداد 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode