ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 28 ارديبهشت 1403
جمعه 28 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1389     |     کد : 7663

انقلاب اسلامي قرآن را از مهجوريت درآورد

يكي از مراجع عظام تقليد امروز در پيامي به مسابقات قرآني دانشجويان دانشگاه‌هاي كشور در تبريز گفت: انقلاب اسلامي قرآن را از مهجوريت درآورد و امروز شاهد حضور پررنگ اين كلام الهي در مدارس و دانشگاه‌ها هستيم...

يكي از مراجع عظام تقليد امروز در پيامي به مسابقات قرآني دانشجويان دانشگاه‌هاي كشور در تبريز گفت: انقلاب اسلامي قرآن را از مهجوريت درآورد و امروز شاهد حضور پررنگ اين كلام الهي در مدارس و دانشگاه‌ها هستيم.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، آيت‌الله جعفر سبحاني در پيام خود به بيست و پنجمين دوره مسابقات قرآني دانشجويان دانشگاه‌هاي كشور كه نسخه‌اي از آن به دفتر خبرگزاري فارس نمابر شده، بر ضروت توجه به قرآن به عنوان اقيانوس ناپيداي كمال و معنويت در محافل علمي تاكيد كرد.
وي در اين پيام كه امروز همزمان با مراسم افتتاحيه بيست و پنجمين دوره مسابقات قرآني دانشجويان دانشگاه‌هاي كشور در تبريز قرائت شد، با اشاره به جايگاه دانشگاه در بعد علمي تاكيد كرده است: دانشگاه همانگونه كه از نامش پيداست مركز توليد علم و دانش است و مسلما دانش‌ نوري است كه كه راه را براي انسان‌ها در زندگي روشن مي‌سازد.
اين مرجع تقليد در ادامه پيام خود به نگاه قرآني به مقوله علم پرداخته و آورده است: از نظر قرآن علمي مطلوب است كه داراي مسئوليت باشد يعني به انسان‌ها رشد و بينايي بخشد و او را به كمال نزديك سازد.
وي در بخش ديگري از پيام خود به پيام‌هاي قرآني در مورد علم اشاره و تصريح كرده است: يكي از پيام‌هاي قرآني اين است كه بشر در تلاش‌هاي علمي خود هدف مقدسي را دنبال كند كه به تعبير قرآن مايه رشد و بالندگي باشد.
آيت‌الله سبحاني در ادامه پيام خود با اشاره به عدم محدوديت‌پذيري قرآن تاكيد كرده است: قرآن به سان جهان طبيعت اقيانوس ناپيدايي است كه شناوران هرچه تلاش كنند به ساحل آن نمي‌رسند، همانطور كه در طبيعت هر چه تلاش علمي صورت گيرد باز پايان نمي‌پذيرد.
وي با اشاره به اينكه قرآن فعل خداست، آورده است: قرآن فعل خداست و اگر وجود او نامتناهي است فعل او نيز از نظر پيام، مفاهيم و حقايق بي‌پايان است.
ايت‌الله سبحاني افزود: بي‌‌دليل نيست كه بيش از 14 قرن هزاران محقق با تخصص‌هاي مختلف روي قرآن كار كرده‌اند و هنوز بخش عظيمي از اين حقايق باقي مانده است كه بايد با صبر و بردباري به آنها رسيد.
وي اظهار داشت: جاي خوشوقتي است كه انقلاب اسلامي قرآن را از مهجوريت خارج شده و به مدارس و دانشگاه‌ها راه يافته است و اكنون بيست و پنجمين دوره مسابقات قرآني دانشجويان دانشگاه‌هاي كشور برگزار مي‌شود.
آيت‌الله سبحاني در پايان اظهار اميدوراري كرده است: همگان از اين معجزه جاويد به نحو احسن استفاده كنند و عزم راسخ علاوه بر روخواني و حفظ قرآن كريم، متوجه مفاهيم و پيام‌هاي آن باشد و اين كار در پرتو همت مضاعف و تلاش‌هاي شما عزيزان جامه عمل مي‌پوشد.


نوشته شده در   پنجشنبه 30 ارديبهشت 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode