ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 29 ارديبهشت 1403
شنبه 29 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1389     |     کد : 7656

كريستف كلمب

504 سال پيش در روز 20 مه سال 1506 ميلادي كريستف كلمب ، كاشف و دريانورد مشهور در سن 55 سالگي در شهر والادوليد اسپانيا درگذشت...

504 سال پيش در روز 20 مه سال 1506 ميلادي كريستف كلمب ، كاشف و دريانورد مشهور در سن 55 سالگي در شهر والادوليد اسپانيا درگذشت.
او قبل از مرگ علي رغم ثروت زياد به دليل اين كه تقريبا نابينا شده بود زندگي مشقت باري داشت و تا دم مرگ تصور مي كرد به آسيا رسيده است بي آنكه از اهميت سفرهايش و كشف قاره آمريكا مطلع شده باشد.
در روز 7 نوامبر سال 1504 ميلادي كريستف كلمب 53 ساله ازچهارمين و آخرين سفرش به اسپانيا باز گشت.يك ماه پس از بازگشت كلمب به اسپانيا ملكه ايزابل كه از هنگام نخستين سفرش حامي او بود، فوت كرد.
فرديناند پادشاه اسپانيا كه در جنگ بود به كريستف كلمب توجهي نشان نداد.كريستف كلمب كه با مرگ ايزابل امتيازاتش را از دست داده بود به شهر سوييا رفت و در آنجا سكونت كرد.
او به تنهايي زندگي مي كرد و اغلب همراهانش كه در ماجراجويي هاي دريايي به لطف او ثروتمند شده بودند ، كلمب را فراموش كرده بودند.
اما كلمب بي نهايت ثروتمند بود و داراي درآمد فوق العاده اي بود كه پس از مرگش دستكم 2 نسل از بازماندگانش در رفاه كامل زندگي كردند.
در ماه مه سال 1505 ميلادي ، كريستف كلمب به اميد اين كه بتواند با فرديناند پادشاه اسپانيا ملاقات كند از سوييا به سگويا سفر مي كند ، اما علي رغم درخواست هايش براي تحقق وعده هايي كه به او داده شده بودند ، فرديناند اين وعده ها را اجرا نكرد.
در اواخر ماه آوريل سال 1506 ميلادي حال كلمب رو به وخامت گذاشت و او را از سگويا به والادوليد بردند.
به اين ترتيب ، در روز 20 مه سال 1506 ميلادي كريستف كلمب كاشف آمريكا و دريانورد بزرگ در سن 55 سالگي در شهر والادوليد درگذشت. در حالي كه از سوي دربار طرد شده بود و ديگر هيچ فردي به او توجه نداشت.
در مراسم خاكسپاري كريستف كلمب هيچ فردي از سوي دربار شركت نكرده و حتي مورخ رسمي دربار در نوشته هايش هيچ اشاره اي به مرگ نشد.


نوشته شده در   چهارشنبه 29 ارديبهشت 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode