ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 29 ارديبهشت 1403
شنبه 29 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 22 ارديبهشت 1389     |     کد : 7561

كشف معبدي اسرار‌آميز در چين

باستان‌شناسان چيني در محوطه‌ي تاريخي در استان ژيانگكسي در شرق چين موفق به كشف بقاياي معبدي اسرار آميز با قدمتي 800 ساله اثر تائوئيست‌ها شدند كه در ساخت آن از مصالح ويژه‌اي استفاده شده است...

باستان‌شناسان چيني در محوطه‌ي تاريخي در استان ژيانگكسي در شرق چين موفق به كشف بقاياي معبدي اسرار آميز با قدمتي 800 ساله اثر تائوئيست‌ها شدند كه در ساخت آن از مصالح ويژه‌اي استفاده شده است.
بقاياي معبدي اسرار‌آميز كه در صدها سال قبل بر قله يك كوه احداث شده، در چين پيدا شد.
به گزارش ايسنا باستان‌شناسان چيني در محوطه‌ي تاريخي در استان ژيانگكسي در شرق چين موفق به كشف بقاياي معبدي اسرار آميز با قدمتي 800 ساله اثر تائوئيست‌ها شدند كه در ساخت آن از مصالح ويژه‌اي استفاده شده است.
به گزارش شينهوا، اين معبد بر روي قله يك كوه و در ارتفاع 1200 متري از سطح دريا قرار داشته و باستان‌شناسان مساحت آنرا در حدود 5538 متر برآورد كرده‌اند.
طبق بررسي‌هاي باستان‌شناسان، معبد تائوئيست‌ها در سال‌هاي قبل از پيدايش سلسله يوآن در سال 1206 ميلادي، احداث شده است.
باستان‌شناسان اين معبد را يك بناي اسرار آميز مي‌دانند كه با قطعات بزرگ سنگ در اشكال مختلف و بدون استفاده از ماده‌اي براي چسباندن آنها به يكديگر، ساخته شده است.
هم‌چنين در حريم اين بناي تاريخي تعداد زيادي قطعات سنگ كه وزن برخي از آنها به نيم‌تن مي‌رسد، وجود دارند كه اين سوال را در ذهن به‌وجود مي‌آورد كه كارگران در صدها سال قبل چگونه آنها را به بالاي كوه آورده‌اند، كاري كه اكنون نيز با استفاده از دستگاه‌هاي مدرن، بسيار سخت است.
در حدود يك هفته قبل نيز، بقاياي جاده‌اي تاريخي معروف به «جاده چاي و نمك» در استان هونان در جنوب چين كشف شد كه قرن‌ها قبل با استفاده از نزديك به 100 ميليون قطعه سنگ ساخته شده است.
در ماه مارس نيز، با كشف دروازه جديد مقبره‌ي اولين امپراطور چين كه به مقبره‌ي «ارتش سربازان خاموش» شهرت دارد، شمار دروازه‌هاي اين اثر تاريخي شاخص جهان كه يكي از محوطه‌هاي تاريخي ثبت‌ شده كشور چين بر فهرست ميراث جهاني سازمان يونسكو است، به رقم چهار رسيد.
در سپتامبر 2009 نيز، تعدادي از باستان‌شناسان چيني از كشف بخش جديدي از يكي از مشهورترين سازه‌هاي ساخته‌ي دست بشر ، ديوار چين، خبر دادند كه بين 1800 تا 2200 سال پيش ساخته شده است.
كارشناسان طول اين بخش جديد از ديوار چين را حدود 11 كيلومتر تخمين زده‌اند.
در ماه ژوين نيز، باستان‌شناسان چيني پس از گذشت حدود يك‌ماه از آغاز كاوش در مقبره‌ي نخستين امپراطور چين، موفق به پيدا كردن مجسمه‌هاي سفالي 100 سرباز ديگر از جمله يك ژنرال ارتش شدند كه به‌دليل قرار‌ گرفتن زير يك ارابه از ديگر مجسمه‌هاي سفالي سالم‌تر مانده‌اند.
در ژانويه 2009 نيز، باستان‌شناسان چيني اعلام كردند كه موفق به كشف قديمي‌ترين خانه‌هاي ساخته‌شده در غارها در جهان همراه صدها اثر تاريخي شده‌اند كه كم‌ترين قدمت آن‌ها 6000 سال است و قديمي‌ترين خانه‌هاي غاري جهان مي‌توانند لقب گيرند.
اين خانه‌هاي غاري پس از سال‌ها كاوش در منطقه‌اي كوهستاني در شمال غربي چين توسط باستان‌شناسان يكي از مؤسسه‌هاي باستان‌شناسي چين كشف شده و احتمالا بين سال‌هاي 3500 تا 3000 پيش از ميلاد مسيح (ع) ساخته شده‌اند.
اين خانه‌ها در اواخر دوره‌ي نوسنگي توسط مردم تمدني ناشناخته به نام يانگشائو ساخته شده‌اند كه هزاران سال پيش در ساخت ظرف‌هاي سفالي، نقاشي روي آن‌ها و ساخت ابزار از سنگ و استخوان حيوانات استاد بوده‌اند.
در ژانويه 2008 نيز، پس از دو سال كاوش در يكي از مشهورترين محوطه‌هاي تاريخي كشور چين، سنگواره‌ي جمجمه‌اي يك‌صد هزار ساله همراه اشيايي تاريخي كشف شد.
اين جمجمه‌ي منحصربه‌فرد پس از دو سال كاوش در يكي از محوطه‌هاي تاريخي منطقه‌ي هنان كشف شد. اين محوطه حدود 260 متر مربع مساحت دارد. سنگواره‌ي يادشده شامل 16 تكه از جمجمه‌اي با ابروي بيرون‌زده و به سمت جلو است.
در دسامبر 2007 نيز، باستان‌شناسان چيني شمشيري برنزي را همراه اشيايي ديگري از جمله ابزار سنگي، تبر، بيل، شيشه و همچنين نيزه‌اي منقوش در منطقه‌ي چانگ كينگ در جنوب غربي اين كشور كشف كردند.
در آگوست 2007نيز، باستان‌شناسان توانستند پس از 35 سال كاوش، به قصر مخفي نخستين امپراطور چين كه در زير معبدي باستاني قرار داشت، راه يابند.


نوشته شده در   چهارشنبه 22 ارديبهشت 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode