ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 28 ارديبهشت 1403
جمعه 28 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 21 ارديبهشت 1389     |     کد : 7535

توليدات در حوزه فرهنگ بايد مورد توجه قرار گيرد

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي، در ديدار جمعي از مسئولان حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي و دست اندرکاران توليد و انتشار کتاب "دا "، مسئله کتاب را يکي از مسائل اصلي ، درجه يک و بدون جايگزين در مقوله فرهنگ دانستند...

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي، در ديدار جمعي از مسئولان حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي و دست اندرکاران توليد و انتشار کتاب "دا "، مسئله کتاب را يکي از مسائل اصلي ، درجه يک و بدون جايگزين در مقوله فرهنگ دانستند و تأکيد کردند: انقلاب اسلامي و دفاع مقدس گنجينه هاي تمام نشدني و ظرفيتهاي عظيمي هستند که بايد از آنها براي نشر و گسترش فرهنگ و ارزشهاي ديني و انقلاب اسلامي در جامعه و جهان، حداکثر استفاده را کرد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، ايشان با تأکيد بر اينکه دفاع مقدس، ظرفيت گرانبهايي براي بارور کردن ادبيات کشور و انتقال معرفت ناب ديني و انقلاب اسلامي به جامعه است، افزودند: کتاب" دا" که حقا و انصافا کتاب بسيار خوب و قابل طرح در سطح جهاني است، مربوط به بخش کوچکي از وقايع جنگ تحميلي است و اين نشان مي دهد که هشت سال دفاع مقدس داراي ظرفيت توليد هزاران کتاب بمنظور انتقال فرهنگ و ارزشهاي اسلامي و انقلابي به جامعه و جهان است.
رهبر انقلاب اسلامي خاطر نشان کردند: ارتقاي دانش ، تجربه ، فهم و قدرت تحليل مردم از قضايا، و رشد و تعالي فرهنگي از طريق توليد و نشر چنين کتابهايي امکانپذير است.
حضرت آيت الله خامنه اي ، انقلاب اسلامي ايران و نحوه شکل گيري، وقوع، حوادث پس از آن و ايستادگي سي ساله و سرافرازي ملت ايران در مقابل چالشهاي بزرگ بين المللي را موضوعي بسيار عظيم و فرهنگ ساز براي ملتها دانستندو افزودند: متأسفانه موضوعي با چنين عظمت دچار غفلت واقع شده و در زمينه نگارش تاريخ انقلاب اسلامي و توليد کتاب و ديگر محصولات فرهنگي، تقريبا کار خاصي انجام نشده است.
توليدات در حوزه فرهنگ کشور بايد مورد توجه قرار گيرند .
ايشان با اشاره به تاريخ سازي هاي دروغين و هدفمندي که درباره دوران قبل از انقلاب و حتي بعد از پيروزي انقلاب اسلامي انجام شده است، تأکيد کردند: بايد در خصوص نگارش تاريخ صحيح و واقعي انقلاب اسلامي کاري جدي انجام و غفلتهاي گذشته جبران شود.
رهبر انقلاب اسلامي خاطر نشان کردند: البته رويشهاي خوب و نويد بخشي در سالهاي اخير در حوزه فرهنگ و ادبيات کشور مشاهده مي شود که بايد اين رويشها و توليدات مورد توجه و حمايت قرار گيرند.
برخي بدنبال تاريخ سازي جعلي و ترويج ضد ارزشها از طريق کتاب هستند
حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: بايد از فضاي فرهنگي کشور بويژه در حوزه توليد و نشر کتاب مراقبت شود زيرا برخي بدنبال تاريخ سازي جعلي و ترويج ضد ارزشها از طريق کتاب هستند.
ايشان با تاکيد بر اينکه عرصه فرهنگي، عرصه جهاد است ، خاطرنشان کردند: کساني که در اين ميدان جهاد فرهنگي حضور دارند بايد حق جهاد را بجا آورند و آن گونه که شايسته است به ترويج ارزشهاي ديني و واقعيات انقلاب اسلامي و دفاع مقدس بپردازند.
رهبر انقلاب اسلامي افزودند: البته مسائل فرهنگي با دستور و حُکم پيش نمي روند بلکه لازمه موفقيت در اين عرصه، انگيزه، ايمان و حضور فعال انسانهاي معتقد به ارزشهاي ديني و انقلاب اسلامي است.
رهبر انقلاب اسلامي همچنين از خانم سيده زهرا حسيني راوي کتاب "دا" و خانم سيده اعظم حسيني نويسنده کتاب "دا" تقدير کردند.


نوشته شده در   سه شنبه 21 ارديبهشت 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode