ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 13 ارديبهشت 1389     |     کد : 7442

خنده ؛ درمانگر دردها

وقتي براي داشتن ماهيچه‌ها و عضلاتي قوي به باشگاه‌هاي ورزشي مي‌رويد و زمان و هزينه‌اي براي اين كار در نظر مي‌گيريد، خوب است بدانيد...

وقتي براي داشتن ماهيچه‌ها و عضلاتي قوي به باشگاه‌هاي ورزشي مي‌رويد و زمان و هزينه‌اي براي اين كار در نظر مي‌گيريد، خوب است بدانيد كه همه ما مي‌توانيم به روشي ديگر نيز از بسياري فوايد ورزش و تمرينات بدني مانند بهبود كلسترول و فشار خون، كاهش استرس، تقويت سيستم ايمني بدن و داشتن اشتهايي خوب و سالم بهره‌مند شويم؛ براحتي و بدون خيلي از دردسرهاي رفتن به باشگاه.
براساس جديدترين تحقيقات انجام شده، خنديدن، البته خنديدن از ته دل، آن هم به طور منظم و مكرر مي‌تواند بسياري از فوايد ورزش كردن را براي شما به ارمغان بياورد. آن‌گونه كه محققان دانشگاهي در كاليفرنيا در مورد نتايج اين تحقيق بيان مي‌كنند: خنديدن مكرر، نقشي مانند ورزش مرتب و منظم دارد.
در اين تحقيق، سطح هورمون‌هاي 14 نفر كه براي اين آزمايش داوطلب شده بودند، قبل و بعد از ديدن فيلم‌هايي ناراحت‌كننده و خنده‌دار اندازه‌گيري شد. جالب است بدانيد، پس از مشاهده فيلم خنده‌دار، هورمون اشتهاي افراد به گونه‌اي بود كه گويا در فعاليتي فيزيكي شركت كرده‌اند.
در ضمن بايد بدانيم كه خنده مسري است و شنيدن صداي خنده ديگران حالتي واگير دارد. همچنين وقتي كه همه شروع به خنده مي‌كنند، احساس شادي و همبستگي ميان افراد بيشتر مي‌شود. علاوه بر تمام اين موارد، خنده و شوخي بر سلامت افراد و فيزيك آنها نيز تاثيري جدي دارد.
خنده باعث تقويت سيستم ايمني بدن مي‌شود انرژي را افزايش داده و درد را كاهش مي‌دهد و مهم‌تر از همه، شما را در برابر اثرات بسيار مخرب استرس محافظت مي‌كند. نكته مهم ديگر در مورد خنده اين است كه راهكاري آسان، ارزان، ساده و در دسترس است.

خنده دواي درد ذهن و بدن
-‌ آرامش بدن. يك خنده عميق و از ته دل، استرس و تنش را دور كرده و ماهيچه‌هاي بدن را حداقل براي مدت 45 دقيقه آرام و رها مي‌كند.
-‌ افزايش قدرت سيستم ايمني. خنده با كاهش استرس، مقاومت بدن را در مقابل بيماري‌ها افزايش مي‌دهد.
-‌ ترشح اندروفين. اندروفين باعث ايجاد حس بهتر در انسان شده و حتي درد را نيز كاهش مي‌دهد.
-‌ محافظت از قلب شما. خنديدن باعث بهبود عملكرد رگ‌هاي خوني و افزايش جريان خون مي‌شود، بنابراين شما را در برابر حملات قلبي و بيماري‌هاي قلبي ـ عروقي محافظت مي‌كند.
-‌ دوست احساسات شما. افراد عادي زماني كه عصباني، ناراحت يا نگران هستند، نمي‌توانند بخندند. پس همه ما هنگام خنديدن از نظر روحي و احساسي نيز آرام خواهيم بود.
-‌ آرامش و تجديد قوا. خنديدن با كاهش استرس و افزايش انرژي به تمركز و كارايي بيشتر شما كمك مي‌كند.
-‌ خنده پوستي شاداب و جوان براي شما به ارمغان خواهد آورد.
خنده و خنديدن علاوه بر تمام اين فوايد ، زندگي اجتماعي شما را هم تحت تاثير قرار خواهد داد و به بهبود آن كمك خواهد كرد.
پس بهتر است به هر شيوه‌اي، خنده را بيشتر و بيشتر وارد زندگي كنيم. لبخند قدم اول اين راه است. خوب است از همين حالا سعي و تمرين كنيم كه هميشه لبخندي روي لب داشته باشيم.

نيلوفر اسعدي بيگي
گروه سلامت 


نوشته شده در   دوشنبه 13 ارديبهشت 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode