ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 28 ارديبهشت 1403
جمعه 28 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 9 ارديبهشت 1389     |     کد : 7374

رهبر انقلاب در جمع هزاران نفر از كارگران نمونه سراسر كشور: اجراي سياست‌هاي اصل 44 نبايد زمينه ساز نفوذ قانون‌دان‌هاي قانون‌شكن شود

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي اجراي كامل سياست‌هاي اصل 44 را در شكل گيري توليد دانش بنيان مهم ارزيابي و در عين حال خاطرنشان كردند: بايد بسيار مراقب بود كه اجراي سياست‌هاي اصل 44، زمينه ساز نفوذ قانون‌دان‌هاي قانون شكن، نشود...

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي اجراي كامل سياست‌هاي اصل 44 را در شكل گيري توليد دانش بنيان مهم ارزيابي و در عين حال خاطرنشان كردند: بايد بسيار مراقب بود كه اجراي سياست‌هاي اصل 44، زمينه ساز نفوذ قانون‌دان‌هاي قانون شكن، نشود.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي امروز در ديدار هزاران نفر از كارگران سراسر كشور، پيشرفت را منوط به دو عنصر علم و توليد دانش بنيان دانستند و با اشاره به پيشرفت‌هاي خيره كننده و ظرفيت‌هاي فوق العاده انساني، طبيعي و علمي كشور، تأكيد كردند: جبران عقب ماندگي‌هاي تاريخي، نيازمند همت مضاعف و چند برابر و حركت شتابان براي به فعليت درآوردن ظرفيت‌هاي بسيار بالاي كشور است و اين همت مضاعف هم با صحبت كردن و تمجيد و تعريف بوجود نمي‌آيد بلكه لازمه آن، ورود حقيقي به ميدان كار و ابتكار است.
در اين ديدار كه همزمان با هفته كارگر برگزار شد، رهبر انقلاب اسلامي در تبيين ديدگاه اسلام نسبت به قشر كارگر، خاطرنشان كردند: برخلاف ديدگاه مادي كه كارگر را فقط يك ابزار مي‌داند، اسلام، كارگر را يك مجاهد في سبيل الله مي‌داند و براي كار و تلاش او هم ارزش و پاداش الهي قائل است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي حفظ شأن و جايگاه كارگر در چارچوب ديدگاه اسلام را بسيار مهم خواندند و افزودند: قشر كارگر از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي تاكنون امتحان بسيار خوبي داده كه دوران دفاع مقدس فقط يك نمونه آن است.
ايشان با اشاره به تلاش دشمنان از اول انقلاب براي استفاده از قشر كارگر و مسائل كارگري به عنوان اهرم فشار سياسي بر ضد نظام اسلامي، خاطرنشان كردند: اين موضوع در سي سال گذشته در دستور كار دشمنان نظام اسلامي قرار داشته است اما قشر كارگر نيز سي سال است كه اين طراحي را ناكام گذاشته‌اند.
رهبر انقلاب اسلامي ارتباط صميمي ميان كارگر و نظام اسلامي را ناشي از پايه مستحكم ايماني نظام دانستند و افزودند: بر همين اساس حركت مجموعه كشور در جهت توليد و با محوريت كارگر و توليد كنندگان پيش خواهد رفت و بدخواهان نخواهند توانست اخلالي در آن بوجود آورند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تأكيد بر اينكه پيشرفت مادي كشور بر دو پايه علم و توليد استوار است، خاطرنشان كردند: در دوران حكومت طواغيت در ايران، نه به علم اهميت نداده مي‌شد و نه به توليد متكي بر علم، بنابراين ملت ايران براي سال‌هاي متمادي دچار عقب ماندگي شد و جبران اين فاصله نيازمند توجه بيش از پيش به علم و توليد است.
ايشان پيگيري موضوع علم در مراكز علمي و تحقيقاتي با استفاده از روش‌هاي نو و مدرن را بسيار با اهميت برشمردند و افزودند: به لطف خداوند پيشرفت علمي در كشور آغاز شده است اما سرعت اين حركت بايد دو چندان شود زيرا ما در اول راه هستيم.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به جايگاه بي‌بديل توليد دانش بنيان در عرصه‌هاي صنعت و كشاورزي تأكيد كردند: دست يابي به توليد دانش بنيان بوسيله كارگر و كارفرما محقق مي‌شود و مديريت اين موضوع نيز بر عهده دولت است كه بايد سازماندهي مناسب آن را انجام دهد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي اجراي كامل سياست‌هاي اصل 44 را در شكل گيري توليد دانش بنيان مهم ارزيابي و در عين حال خاطرنشان كردند: بايد بسيار مراقب بود كه اجراي سياست‌هاي اصل 44، زمينه ساز نفوذ قانون‌دان‌هاي قانون شكن، نشود.
ايشان در همين خصوص افزودند: افرادي با دور زدن قانون، برخي كارخانه‌ها را مي‌خرند و بعد هم با فروش تجهيزات و زمين آن به ميلياردها آلاف و الوف مي‌رسند و در نهايت كارگران كارخانه را بيكار مي‌شوند، لذا همه مسئولان بايد مراقب باشند.
رهبر انقلاب اسلامي به رابطه كارگر و كارفرما هم اشاره و خاطرنشان كردند: در نظام اسلامي مبناي رابطه كارگر و كارفرما، التيام، همكاري و همسويي است و همه طراحان و سياست پردازان بايد در اين جهت حركت كنند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: ما نه همچون ديدگاه سوسياليستي كارفرما را مطرود و نه همچون ديدگاه سرمايه‌داري كارفرما را صاحب اختيار مي‌دانيم بلكه معتقديم با رابطه تعريف شده انساني و اسلامي و همكاري اين دو عنصر شريف، پيشرفت كشور محقق خواهد شد.
ايشان پيشرفت‌هاي كنوني كشور را در مقايسه با دوران قبل از انقلاب، بسيار شگرف خواندند و با اشاره به صدور خدمات فني و مهندسي، جايگاه برجسته كشور در سدسازي و ساخت نيروگاه و راه اندازي خطوط توليد در كشورهاي مختلف، تأكيد كردند: با وجود همه اين پيشرفت‌ها، اما هنوز با جايگاهي كه در شأن ايران و ميراث تاريخي ايران است، فاصله زياد داريم و بايد با همت مضاعف عقب ماندگي‌ها را جبران كنيم.
رهبر انقلاب اسلامي افزودند: همت مضاعف يعني همت براي رسيدن به قله و اين هدف نيز با حرف زدن و تمجيد كردن بدست نمي‌آيد بلكه نيازمند ورود حقيقي به ميدان كار و ابتكار است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تأكيد بر اينكه ظرفيت كار و تلاش، و پيشرفت كشور بسيار بيشتر از ظرفيت كنوني است و بايد همت همه چند برابر شود، خاطرنشان كردند: ملت ايران همانند جوان با استعدادي است كه ظرفيت‌هاي فراواني دارد و اگر تلاش لازم را انجام دهد، قطعاً به قله خواهد رسيد و به يك ستاره تبديل خواهد شد.
ايشان با تأكيد بر اينكه ملت ايران در سال‌هاي گذشته و در عمل، بخشي از توانايي‌ها و ظرفيت‌هاي خود را نشان داده است، افزودند: دانشمندان ملت ايران در شرايط تحريم و بدون كمك هيچ كشوري، توانستند نسل دوم و سوم سانتريفيوژها را توليد و همه دارندگان صنعت هسته‌اي را مبهوت كنند. جوانان با استعداد ايراني در حوزه علوم زيستي توانستند از سلول‌هاي بنيادي، حيوان توليدي بوجود آورند و در رديف چند كشور معدود دارنده اين توانايي و فناوري قرار گيرند و فرزندان اين كشور با وجود سي سال تحريم، اكنون موشك‌هاي پيشرفته و ماهواره بر مي‌سازند.
رهبر انقلاب اسلامي تأكيد كردند: اين موارد بخشي از توانايي‌هاي ملت ايران است، بنابراين بايد از همه ظرفيت‌هاي انساني، علمي، و طبيعي كشور استفاده كرد كه لازمه به فعليت رساندن اين ظرفيت‌ها، همت مضاعف است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به غيرقابل تحمل بودن پيشرفت ملت ايران براي استكبار افزودند: اين پيشرفت‌ها خارج از قاعده قدرت‌هاي استكباري است و به همين دليل در مقابل ملت ايران صف آرايي و دشمني مي‌كنند اما همانگونه كه در سي سال گذشته نتوانسته‌اند كاري انجام دهند، قطعاً بعد از اين هم هيچ كاري نمي‌توانند بكنند.
ايشان پشت گرمي ملت ايران را الطاف الهي و ايمان، و عمل صالح ناشي از اين ايمان دانستند و خاطرنشان كردند: همانگونه كه خداوند متعال وعده فرموده نتيجه ايمان و عمل صالح، پيروزي و عزت در دنيا و فلاح و نجاح در آخرت است.
رهبر انقلاب اسلامي با تأكيد بر اينكه پيشرفت حقيقي كشور در گرو ادامه راه ايمان و عمل صالح است، افزودند: رحمت و سلام خدا بر امام بزرگوار (ره) كه اين راه را به ما نشان داد و با آن ايمان الهي خود، ملت ايران را بيدار و به اين راه هدايت كرد.
در اين ديدار شيخ الاسلامي وزير كار و امور اجتماعي در سخناني، با اشاره به سياست‌هاي كلان اين وزارتخانه گفت: بومي سازي، بهبود و گسترش فرهنگ كار، تدوين الگوي ايراني - اسلامي كار، منشور سه جانبه گرايي اسلامي درخصوص رابطه كارگر و كارفرما، و تدوين پيوست‌هاي فرهنگي براي برنامه‌هاي اجرايي از جمله جهت گيري‌ها و برنامه‌هاي در دست اجرا است.
وي، پيگيري و تصويب قوانين، آيين‌نامه و مقررات حمايتي از كارگران، اصلاح قانون بيكاري، تدوين آيين‌نامه مشاغل سخت و زيان آور، افزايش پوشش يارانه‌اي بيمه‌هاي اجتماعي كارگران، تأمين مسكن مهر و حذف شركت‌هاي خدمات نيروي انساني را از ديگر برنامه‌هاي وزارت كار و امور اجتماعي برشمرد.
در ابتداي اين ديدار به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله عليها مراسم مرثيه سرايي برگزار شد. 


نوشته شده در   پنجشنبه 9 ارديبهشت 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode