ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 28 ارديبهشت 1403
جمعه 28 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 6 ارديبهشت 1389     |     کد : 7317

رهبر معظم انقلاب در ديدار جمعي از پرسنل و فرماندهان نيروي انتظامي: بايد با عمل مفسدانه فردي، اجتماعي و سياسي بطور قاطع برخورد شود

حضرت آيت الله خامنه اي تاكيد كردند: در برخورد با برخي افراد كه تعمداً يا از روي بي توجهي چهره جامعه را از لحاظ ديني، نجابت و عفاف خارج مي كنند نيز بايد برخوردي قوي و صحيح انجام شود...

حضرت آيت الله خامنه اي تاكيد كردند: در برخورد با برخي افراد كه تعمداً يا از روي بي توجهي چهره جامعه را از لحاظ ديني، نجابت و عفاف خارج مي كنند نيز بايد برخوردي قوي و صحيح انجام شود.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني ذفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي بعد از ظهر امروز در ديدار وزير كشور و جانشين فرمانده كل قوا در نيروي انتظامي، فرمانده نيروي انتظامي و جمعي از فرماندهان و كاركنان اين نيرو، وظيفه نيروي انتظامي را در ميان نيروهاي مسلح، وظيفه اي استثنايي، بسيار حساس و سنگين و در عين حال بسيار ظريف دانستند و تأكيد كردند: نيروي انتظامي بايد در كنار حفظ اقتدار خود، محبت و صميميت با مردم را نيز داشته باشد و اين دو ويژگي مهم نبايد از هم جدا شوند.
فرمانده كل قوا با تأكيد بر اينكه حفظ همزمان اين دو ويژگي نيازمند فكر و برنامه ريزي است، افزودند: نيروي انتظامي بايد با برنامه ريزي دقيق، اين ويژگيها را تبديل به نشانه هاي كَمّي و قابل اندازه گيري كند، تا بتوان براساس آنها عملكرد بخشهاي مختلف را بررسي كرد.
حضرت آيت الله خامنه اي يكي ديگر از ضروريات نتيجه بخش بودن فعاليتهاي نيروي انتظامي را هماهنگي با دستگاههاي مسئول برشمردند و خاطرنشان كردند: از جمله هماهنگي هاي لازم، هماهنگي ميان نيروي انتظامي و وزارت كشور و زير مجموعه هاي مرتبط آن بويژه شوراي امنيت كشور است.
ايشان با اشاره به قضاياي تلخ سال 88 افزودند: در اين قضايا كه دستهاي فتنه گر موجب تلخ شدن كام مردم شدند و در نهايت هم با لطف خداوند، ملت بر آنها فائق آمد، در هر عرصه اي كه دستگاههاي مسئول با هماهنگي و هوشيارانه عمل كردند، نتايج خوبي هم بدست آمد.
رهبر انقلاب اسلامي با تأكيد بر اينكه وظيفه اصلي نيروي انتظامي مقابله با فساد اعم از بي نظمي، اغتشاش گري، قاچاق، دزدي، ناامني و مواد مخدر است، خاطرنشان كردند: لازمه اصلي مقابله با فساد، نبود فساد حتي در كمترين ميزان، در دستگاه مقابله كننده با فساد است.
ايشان آگاهي كامل از مسائل را يكي از نيازهاي حياتي، نيروي انتظامي دانستند و افزودند: اگر اين اِشراف و آگاهي وجود داشته باشد، در برخورد با مجرمان به مردم آسيبي نخواهد رسيد.
رهبر انقلاب اسلامي با تأكيد بر حساسيت و ظرافت كار نيروي انتظامي در مقابله با مجرمان خاطرنشان كردند: نيروي انتظامي برخلاف ساير نيروهاي مسلح، با يك دشمن آشكار مواجه نيست بلكه مجرمان در ميان مردم قرار دارند و نيروهاي انتظامي بايد همچون يك جراح حاذق و ماهر، غده سرطاني را بدون آنكه به اعضاء و جوارح بدن آسيبي وارد شود، خارج نمايند.
حضرت آيت الله خامنه اي نيروي انتظامي را به رفتار مناسب، صحيح و صميمي در برخورد با مردم توصيه مؤكد كردند و افزودند: حفظ اقتدار نيروي انتظامي در مقابل ديدگان مردم يكي از واجبات است كه در كنار آن، احترام به مردم نيز از واجبات است و اين دو بايد همزاد يكديگر باشند.
ايشان همچنين نيروي انتظامي را به برخورد كاملاً جدي با مفاسد اجتماعي توصيه و تأكيد كردند: بايد در مقابل كج روي و عمل مفسدانه فردي، اجتماعي و سياسي بطور قاطع برخورد شود.
حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: در برخورد با برخي افراد كه تعمداً يا از روي بي توجهي چهره جامعه را از لحاظ ديني، نجابت و عفاف خارج مي كنند نيز بايد برخوردي قوي و صحيح انجام شود.
در اين ديدار سردار احمدي مقدم فرمانده نيروي انتظامي گزارشي از عملكرد اين نيرو در طول برنامه چهارم بويژه در بخشهاي كنترل مرزها، راهنمايي و رانندگي و كاهش تلفات تصادفات، مبارزه با مواد مخدر، مقابله با جرائم خشن، بكارگيري فن آوري اطلاعات، اصلاح و استاندارد سازي رفتار مأموران، و مركز مطالعات و تحقيقات ارائه كرد.


نوشته شده در   دوشنبه 6 ارديبهشت 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode