ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 28 ارديبهشت 1403
جمعه 28 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 17 فروردين 1389     |     کد : 7063

مقام معظم رهبري در ديدار مسئولان نظام: منظور از يكپارچگي مسئولان چشم‌پوشي از اختلاف سليقه‌ها نيست

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي تاكيد كردند: منظور از يكپارچگي مسئولان، چشم پوشي از اختلاف سليقه ها و نظرها نيست زيرا اختلاف سليقه ها و بحث هاي علمي و كارشناسي موجب پيشرفت كارها خواهد شد...

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي تاكيد كردند: منظور از يكپارچگي مسئولان، چشم پوشي از اختلاف سليقه ها و نظرها نيست زيرا اختلاف سليقه ها و بحث هاي علمي و كارشناسي موجب پيشرفت كارها خواهد شد.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي بعد از ظهر امروز در ديدار اعضاي هيأت دولت، هيأت رئيسه مجلس شوراي اسلامي و رؤساي كميسيون‌هاي مجلس، مسئولان عالي قضايي، دبير شوراي نگهبان و اعضاي حقوقدان آن شورا با تأكيد بر لزوم حفظ وحدت و يكپارچگي مسئولان در حركت رو به جلوي كشور، خاطرنشان كردند: مسئولان بايد با شناخت و بكارگيري صحيح ظرفيت‌هاي مادي و معنوي بسيار فراوان و بي‌نظير كشور در بخشهاي مختلف، و همت و كار مضاعف، براي رسيدن به اهداف سند چشم انداز بيست ساله و حتي فراتر از آن، تمام توان خود را به كار گيرند.
ايشان با تبريك مجدد سال نو و اظهار اميدواري براي در پيش بودن سالي مبارك تأكيد كردند: مبارك بودن سال جديد منوط به اين است كه مسئولان با تلاش هدفمند و پرانگيزه و قانع نشدن به هيچ حدي از كار و تلاش، زمينه ساز نزول بركات الهي بر مردم خوب و مؤمن ايران باشند.
رهبر انقلاب اسلامي ظرفيت ها و استعدادهاي موجود در كشور را همچون معادن استخراج نشده و يا نيمه استخراج شده دانستند و افزودند: ظرفيت هاي كشور در زمينه هاي اقتصادي بسيار بالا و در زمينه هاي علمي نيز ظرفيت ها، حيرت آور است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به ظرفيت‌هاي بخشهاي فرهنگي و استعدادهاي جوشان و فراوان در كشور خاطرنشان كردند: در عرصه هاي فن‌آوري هم ظرفيت هاي كشور بسيار عظيم و غيرقابل تصور و زمينه كارهاي بزرگ فراهم است.
ايشان با تأكيد بر اينكه در شناخت ظرفيت ها و بكارگيري آنها بايد به سمت قله حركت كرد و به هيچ حد متوسطي قانع نبود، افزودند: اگر همت خود را براي استفاده از اين ظرفيت ها به كار نگيريم، كوتاهي كرده ايم و اين كوتاهي، ظلم به همه است.
رهبر انقلاب اسلامي با تأكيد بر اينكه خدمت به مردم، و حضور در زمان نياز به حضور، كارهاي خدايي هستند، افزودند: ممدوح شدن برخي افراد و ياران پيامبر (ص) در صدر اسلام فقط به دليل نماز و دعا و عبادت زياد نيست بلكه به دليل موضع گيريهاي صحيح سياسي و تلاش و جهاد آنها است، همانگونه كه مذمت مذمومان صدر اسلام هم فقط بدليل انجام گناه و محرمات نيست بلكه به دليل عدم حضور در زمان نياز به حضور است.
حضرت آيت الله خامنه‌اي حفظ يكپارچگي مسئولان در حركت رو به جلو كشور را بسيار مهم ارزيابي و خاطرنشان كردند: منظور از يكپارچگي مسئولان، چشم پوشي از اختلاف سليقه ها و نظرها نيست زيرا اختلاف سليقه ها و بحث هاي علمي و كارشناسي موجب پيشرفت كارها خواهد شد ولي اين اختلاف ديدگاهها نبايد باعث توقف حركت كشور و يا جدا شدن مسير حركت افراد شود.
ايشان همه مسئولان به ويژه مسئولان سه قوه را به حفظ يكپارچگي و هماهنگي در اتخاذ تصميم هاي بزرگ توصيه كردند و افزودند: در شرايط كنوني برنامه پنجم توسعه پيش روي كشور است و اين برنامه الزامات زيادي را بر دوش مسئولان گذاشته است كه اجراي آنها نيازمند هماهنگي و يكپارچگي است.
رهبر انقلاب اسلامي تأكيد كردند: البته دولت به عنوان دستگاه اجرايي در وسط ميدان كارهاي اجرايي است و همه بايد ضمن اينكه مصالح را در نظر مي گيرند، با كمك به دولت، تسهيلات اجرا را فراهم كنند تا كارها پيش برود.
حضرت آيت الله خامنه اي تأمين اهداف سند چشم انداز بيست ساله كشور را يكي از وظايف مهم و خطير قواي سه گانه برشمردند و خاطرنشان كردند: اكنون در برخي بخشها از زمان بندي انجام شده در سند چشم انداز جلوتر هستيم و در برخي بخشها هم حركت، شتاب لازم را ندارد، بنابراين بايد با همت مضاعف تلاش كرد تا از اهداف چشم انداز نيز جلوتر برويم.
ايشان با تأكيد بر لزوم گسترش فرهنگ كار و تلاش در جامعه، به موضوع هدفمند كردن يارانه ها نيز اشاره كردند و افزودند: اميدوارم ميان دولت و مجلس، توافق مطلوب انجام شود تا با اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها، مردم بتوانند طعم تدابير و تلاشهاي مسئولان را بچشند.
رهبر انقلاب اسلامي مسائل فرهنگي را نيز بسيار مهم خواندند و تأكيد كردند: فرهنگ عمومي و بروز چهره ديني در زندگي مردم از مسائل بسيار مهمي است كه بايد به آن توجه ويژه شود.
حضرت آيت الله خامنه اي، مسئوليت در نظام اسلامي را وظيفه اي خطير و سنگين دانستند و تأكيد كردند: مسئولان در نظام اسلامي بايد بدانند كه از لحظه لحظه دوران مسئوليت آنها، در آن دنيا سؤال خواهد شد بنابراين بايد به گونه اي عمل كنيم كه بتوانيم در پيشگاه خداوند پاسخ قانع كننده اي داشته باشيم.
ايشان هدف واقعي از زندگي دنيايي و كار و تلاش دنيا را، فلاح و نجات در زندگي حقيقي بعد از مرگ دانستند و مسئولان را به همت مضاعف در ارتباط و انس با خدا و تدبر در قرآن توصيه كردند.
رهبر انقلاب اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به آسايش، امنيت، شادي و راحتي مردم در ايام عيد و سفرهاي نوروز، از همه دستگاهها و سازمانهاي مسئول تشكر و قدرداني كردند.
در اين ديدار كه در فضايي صميمي و معنوي برگزار شد، رهبر انقلاب اسلامي حاضران در ديدار را كه در ميان آنان دبيران مجمع تشخيص مصلحت، شوراي عالي امنيت ملي و شوراي عالي انقلاب فرهنگي حضور داشتند مورد تفقد قرار دادند. 



نوشته شده در   سه شنبه 17 فروردين 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode