ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 22 ارديبهشت 1403
شنبه 22 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 3 فروردين 1389     |     کد : 6900

تخلف از مقررات رانندگي حرام شرعي است

آيت‌الله ناصر مكارم شيرازي چهارشنبه شب در ديدار رئيس پليس راهنمايي و رانندگي كشور در سخناني نسبت به بالا بودن آمار تصادفات جاده‌اي و مرگ و مير ناشي از اين تصادفات ابراز نگراني كرد و اظهار داشت: كسي كه در عالم هستي بي‌نظمي كند، به فنا و نابودي محكوم مي‌شود...

آيت‌الله ناصر مكارم شيرازي چهارشنبه شب در ديدار رئيس پليس راهنمايي و رانندگي كشور در سخناني نسبت به بالا بودن آمار تصادفات جاده‌اي و مرگ و مير ناشي از اين تصادفات ابراز نگراني كرد و اظهار داشت: كسي كه در عالم هستي بي‌نظمي كند، به فنا و نابودي محكوم مي‌شود.
وي با اشاره به اينكه توجه كردن به قوانين و آموزه‌هاي ديني ضروري است، افزود: يكي از مشكلاتي كه امروز جامعه ما با آن مواجه شده عمل نكردن به قوانين راهنمايي و رانندگي است.
اين مرجع تقليد ضمن ابراز نگراني از بالا بودن تعداد تلفات حوادث رانندگي در دنيا و در كشور يادآور شد: بايد براي جلوگيري از تصادفات فرهنگ‌سازي مناسبي صورت گيرد.
مكارم شيرازي خاطرنشان كرد: متاسفانه شاهد هستيم كه عمل به قوانين راهنمايي و رانندگي فقط در هنگام حضور پليس و ماموران راهنمايي و رانندگي صورت مي‌گيرد و تا زماني كه چنين فرهنگي بر جامعه حاكم باشد، مشكلي در اين زمينه حل نمي‌شود.
وي ضرورت فرهنگ‌سازي براي ارتقاي ميزان توجه و عمل كردن به قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي را مورد تاكيد قرار داد و تصريح كرد: مي‌توان در زمينه فرهنگ‌سازي از آموزه‌هاي ديني نيز بهره گرفت.
استاد حوزه علميه قم اضافه كرد: در جامعه اسلامي هرگونه تخلف از قوانين راهنمايي و رانندگي حرام شرعي است و اين مسئله بايد به اطلاع عموم برسد.
مكارم شيرازي با بيان اينكه انسان با تقوا در هر شرايطي مرتكب تخلف از قوانين راهنمايي و رانندگي نمي‌شود، اضافه كرد: مردم ما نسبت به رعايت مسائل شرعي حساسيت ويژه‌اي دارند و در اين زمينه مي‌توان به آگاهي‌رساني لازم و فرهنگ‌سازي ميزان وقوع تخلفات را در كشور كاهش داد.
وي با اشاره به خطرات و عواقب ناشي از بي‌توجهي به رعايت مقررات و قوانين راهنمايي و رانندگي يادآور شد: كسي كه دست به چنين كاري مي‌زند به نوعي جان خود و ديگران را به خطر مي‌اندازد و به همين دليل در روز قيامت بايد پاسخگوي خود باشد.
استاد حوزه علميه قم ضرورت توجه به مسائل فرهنگي را در حل مشكلات مختلف مورد تاكيد قرار داد و گفت: برخي افراد به دنبال فرار كردن از دوربين‌هاي پليس هستند و حتي با پرداخت جريمه‌ نيز از كار خود پشيمان نشده و مرتكب خلاف مي‌شوند.
اين مرجع تقليد ضرورت در نظر گرفتن جرائم سنگين براي رانندگان متخلف را مورد تاكيد قرار داد و بيان داشت: پليس راهنمايي و رانندگي و پليس راه بايد از روانشناسان در فعاليت‌هاي خود بهره بگيرد و نسبت به آسيب‌شناسي و فرهنگ‌سازي در اين زمينه اقدامات لازم را انجام دهد.
منبع: خبرگزاری فارس


نوشته شده در   سه شنبه 3 فروردين 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode