ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 17 ارديبهشت 1403
دوشنبه 17 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 19 اسفند 1388     |     کد : 6777

گواهينامه تخصصي «ازدواج» براي خواستگاري اجباري مي‌شود

رئيس سازمان جوانان استان تهران از صدور گواهينامه تخصصي «ازدواج» براي خواستگاري خبر داد...


 رئيس سازمان جوانان استان تهران از صدور گواهينامه تخصصي «ازدواج» براي خواستگاري خبر داد.
محسن زنگنه در گفت‌وگو با فارس با اشاره به افتتاح سامانه الكترونيك ازدواج با عنوان «ساج» در هفته آينده گفت: با راه‌اندازي سامانه الكترونيك ازدواج، به جواناني كه اين دوره‌ها را با موفقيت طي كنند، گواهينامه تخصصي «ازدواج» اعطا‌ مي‌شود.
وي عنوان كرد: به‌دنبال اين هستيم كه تا 2 سال آينده اگر پسري به خواستگاري دختري رفت، دخترخانم «به شرطي» جواب بدهد كه خواستگار اين دوره‌ها را گذرانده باشد.
وي با بيان اينكه اين گواهينامه به اين‌ معناست كه جوانان الفباي زندگي را مي‌دانند و درك متقابل از يكديگر دارند، اظهار داشت: با توجه به برگزاري جشنواره مطلع عشق و فعالان ازدواج در آذر سال گذشته، براساس پيشنهاد تعدادي از استادان به رئيس‌جمهوري مبني بر اينكه در حوزه ازدواج جوانان نياز به آموزش وجود دارد‌ و با توجه به اينكه طلاق‌هايي كه صورت مي‌گيرد و سازماني نيز متولي امر ازدواج نيست، اين نياز ديده شد.
وي با اشاره به اينكه 40 نفر از استادان برجسته كشور در حوزه مشاوره به‌عنوان اعضاي هيأت علمي اين سامانه انتخاب شده‌اند، گفت: 24/5‌ميليون جوان در كشور وجود دارد كه حدود 13‌ميليون در سن ازدواج هستند و با اين حجم جمعيتي ناگزير شديم تا از طريق آموزش‌هاي از راه دور برنامه‌هايي را آغاز كنيم.
زنگنه تصريح كرد: از اين تعداد همه مي‌توانند در اين سامانه كه شبيه دانشگاه مجازي اقدام مي‌كند، ثبت‌نام كنند. وي همچنين اظهار داشت: در پايان هر هفته آزموني از متقاضيان گرفته مي‌شود و سپس پس از پايان دوره كه حدود 3 ماه است، كساني كه موفق شوند گواهينامه معتبر دريافت مي‌كنند.
رئيس سازمان جوانان استان تهران تأكيد كرد: به‌دنبال مدرك‌گرايي نيستيم. با توجه به اينكه در حال حاضر رشته‌هايي در زمينه خانواده در قالب دوره‌هاي پودماني ارائه مي‌شود و افراد بعضاً ‌به‌دنبال كسب مدرك هستند.


نوشته شده در   چهارشنبه 19 اسفند 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode