ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 11 ارديبهشت 1403
سه شنبه 11 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 15 اسفند 1388     |     کد : 6736

عسل از تاول زدن جلوگيري مي‌کند

عسل از تاول زدن جلوگيري مي‌کند ...

عسل از تاول زدن جلوگيري مي‌کند
عسل به علت داشتن گلوکز، تاثير مهمي روي عضلات قلب دارد که باعث تحريک قلب، افزايش جريان خون در شريان‌هاي انشعابي و تنظيم فشار خون مي‌شود.
دکتر معرفي عضو هيات علمي واحد کرج در «سمينار عسل و معجزات آن: رويکرد سلامتي، درمان و زيبايي» كه توسط باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد کرج برگزار شد، با اشاره به رويکرد درمان با انواع عسل خاطرنشان کرد: عسل به عنوان دارو براي درمان امراض معده مانند زخم معده، ورم معده و روده موثر است و به علت داشتن آهن و منگنز به هضم غذا کمک کرده و ترشح شيره معده را به حالت طبيعي برمي‌گرداند. عسل داراي کنش دو جانبه بهم آمدن زخمهاي خارجي و داخلي مانند زخم معده و کنش تقويت کننده دستگاه عصبي بدن است. همچنين از اين ماده به عنوان تقويت کننده حافظه نيز ياد مي‌شود.
وي همچنين به خواص ديگر عسل از جمله افزايش ميزان آهن خون و شرکت در فرآيند تکثير گلبولهاي قرمز اشاره كرد و افزود: عسل داراي اثرات باکتري کش و باکتريوليتيک است و تاکنون رشد هيچ ميکروبي در آن مشاهده نشده است. با ماليدن عسل به محل سوختگي، مانع رسيدن هوا به پوست شده و از شدت درد کاسته، از تاول زدن جلوگيري مي‌کند.
عضو هيات علمي واحد کرج به افزايش رويکرد کشورهاي جهان به فوائد عسل و تنوع محصول براساس کيفيت و خصوصيات مختلف از جمله رويکرد سلامتي و زيبايي با عسل و فرآورده هاي زنبور عسل و ژل رويال اشاره کردند. از ديگر معجزات عسل اثرات شفابخشي آن روي پوست، نرم شدن و جلوگيري از افتادگي پوست مي‌باشد. عسل به علت خواص جذب آني که دارد ترشحات پوستي را جذب و به بافت‌هاي پوششي غذا مي‌رساند و ناهمواريهاي آنرا صاف مي‌نمايد.

ژل رويال موثر در کاهش فشارهاي استرس زا و طول دوره بهبود بيماران
دکتر فرشينه عدل عضو هيات علمي موسسه تحقيقات علوم دامي کشور نيز گفت: زنبورعسل با توليد فرآورده‌هاي متنوعي چون عسل، موم، بره موم، ژله شاهانه (ژل رويال)، زهر، ملکه، بچه کندو و نيز گرده افشاني محصولات باغي و زراعي، سهم بسزايي در افزايش کمي و کيفي محصولات کشاورزي و نيز توليد مواد اوليه صنايع گوناگون از جمله غذايي، آرايشي و بهداشتي، داروسازي و...دارد.
وي افزود: مصرف ژل رويال با توجه به ترکيبات غني براي مصرف انسانها در بسياري از موارد بالاخص ترميم بافتها و سلولهاي بدن، رفع انسداد عروقي، تامين انرژي بدن، تنظيمات هورموني بدن، رشد فعاليت سيستم عصبي، کاهش فشارهاي استرس زا و کاهش طول دوره بهبود بيماران و نيز به دليل ويژگي آنتي اکسيداني آن در کاهش ميزان چربي خون، تثبيت فشار خون و کاهش خطر سکته‌هاي قلبي بدليل تنظيم سيستم گردش خون کمک مي‌كند.
نيما بختياردانشجوي دکتراي دامپزشکي واحد کرج نيز در سخناني به مبحث نيش درماني با زنبورعسل اشاره و اظهار كرد: زهر زنبورعسل بعنوان يکي از مهمترين توليدات زنبورعسل با توجه به ترکيبات شيميايي خاص خود در علوم پزشکي و داروسازي از کاربرد وسيعي برخوردار است.
بختيار در خاتمه به خواص بره موم زنبور عسل نيز اشاره کرد كه براساس آن اين ماده ضد باکتري، قارچ و انگل است که باعث افزايش ايمني، کاهش پوسيدگي دندان، تسکين دردهاي التهابي و بي‌حس کننده موضعي است.


نوشته شده در   شنبه 15 اسفند 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode