ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 11 بهمن 1392     |     کد : 66512

امام جمعه تبریز:پرتاب ماهواره مخابراتی قائم ایران و کشورهای منطقه را از غرب بی‌نیاز می‌کند

امام جمعه تبریز گفت: ماهواره عملیاتی و کاربردی مخابراتی قائم توسط دانشمندان ایرانی در دست ساخت و اجرا بوده که با پرتاب این ماهواره نه تنها ایران بلکه کشورهای منطقه را می‌تواند در این زمینه از وابستگی به کشورهای غربی بی‌نیاز کند.



امام جمعه تبریز گفت: ماهواره عملیاتی و کاربردی مخابراتی قائم توسط دانشمندان ایرانی در دست ساخت و اجرا بوده که با پرتاب این ماهواره نه تنها ایران بلکه کشورهای منطقه را می‌تواند در این زمینه از وابستگی به کشورهای غربی بی‌نیاز کند.
 

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی ضمن تبریک به مناسبت آغاز دهه مبارک فجر و سی و پنجمین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی، اظهار کرد: این ایام فرصتی را فراهم می‌کند که مردم به مسائلی که به برکت انقلاب روی داده بیشتر از قبل آشنا شوند.

وی با بیان اینکه ملت‌های  تحت ستم زورگویان با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، این انقلاب را به‌عنوان نقطه امید و پشتوانه خود در نظر گرفتند، اظهار افزود: انقلاب اسلامی ایران الگوی ملت‌های آزاده جهان است که تحولات اخیر در کشورهای منطقه نمونه بارز آن محسوب می‌شود.

خطیب جمعه تیریز مهم‌ترین برنامه و هدف انقلاب اسلامی را توسعه علمی، استقلال و دفاع از آزادی دانست و گفت: امروز مهم‌ترین برنامه ‌برای خنثی کردن توطئه‌های دشمنان انقلاب پافشاری بر دانش‌افزایی در کشور است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تصریح کرد: دهه فجر،‌ سرآغاز طلوع اسلام،‌ خاستگاه ارزش‌های اسلامی، مقطع رهایی ملت ایران و بخشی از تاریخ ما است که گذشته را از آینده جدا کرد.

آیت‌الله مجتهدشبستری دهه فجر را فرصت بسیار مناسبی برای تبیین دستاوردها و خدمات بزرگ علمی، هسته‌ای، فضایی عنوان و بیان کرد: این دستاوردها باید به بهترین شکل ممکن برای جوانان و نسل‌های آینده تبیین شود.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در طول سی و پنج سال مورد هجوم دشمنان و در معرض طوفان‌های جنگ، تحریم‌، محاصره اقتصادی، سیاسی و نظامی بوده امام هیچکدام از این توطئه‌ها نتوانسته است نظام مردمی ایران را دچار فروپاشی کند.

وی افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران هر روز استوارتر از قبل و با دستاوردها و پیشرفت‌های جدید با رهبری بنیانگذار انقلاب و بعد از آن با رهبری خلف صالح ایشان و با پشتیبانی مردم به پیش می‌رود.

این مقام مسئول با بیان اینکه 14 بهمن روز ملی فناوری فضایی بوده ،خاطر نشان کرد: یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی پرتاب ماهواره، فضا و علوم صلح آمیز هسته‌ای است.

امام جمعه تبریز یادآور شد: ایران بعد از پرتاپ موشک بالستیک به نام شهاب دو با برد 1300 کیلومتر که بعدها با تلاش مهندسان و دانشمندان ایرانی برد آن به بیش از 2 هزار کیلومتر رسید تا اینکه ماهواره امید را به فضا پرتاب کرد.

وی افزود: ایران با ساخت 10 ماهواره با ماموریت‌های مختلف در ردیف پنج تا شش کشور فناوری ماهواره در دنیا است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: ماهواره قائم با کاربرد مخابراتی و تصویربرداری توسط دانشمندان ایران در دست ساخت و اجرا بوده که این ماهواره بعد از پرتاب نه تنها ایران بلکه کشورهای منطقه و اسلامی را می‌تواند در این زمینه از وابستگی به کشورهای غربی بی‌نیاز کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در ادامه به نشست ژنو 2 در سوئیس اشاره کرد و گفت: این نشست همانطوری که پیش‌بینی‌ می‌شد بدون نتیجه و موفقیت به پایان رسید.

وی اشاره کرد: حضور برخی دولت‌های شرکت‌کننده به همراه مخالفان دولت سوریه در این نشست از روی استیصال و حضور سوریه از روی اقتدار تمام بوده است.

آیت‌الله شبستری بیان کرد: در این نشست سردرگمی غرب در هضم مسائل سوریه بیشتر آشکار شده چون غرب با گروه‌های تروریستی تکفیری فرسوده که درونشان با تفرقه مواجه هستند مواجه شده که هیچ‌گونه حرف شنوی از اربابان غربی‌شان، عربستان و قطر که میلیاردها دلار هزینه‌ کرده‌اند را ندارند.

امام جمعه تبریز عنوان کرد: سرنوشت این کشور را هیچ بیگانه‌ای نمی‌تواند تعیین کند‌بلکه این ملت سوریه هستند که باید برای این کشور و دولت آن تصمیم بگیرند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: صهیونیست‌ها و دولت آمریکا آرزوی سقوط دولت سوریه را با وجود حزب‌الله لبنان، ایران و مردمی که پشتیبان دولت سوریه هستند را به گور خواهند برد.


نوشته شده در   جمعه 11 بهمن 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode