ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 7 بهمن 1392     |     کد : 66278

وسعت محدوده ترافیک تبریز مشخص شد/ 2.1 درصد وسعت تبریز زیر بار ترافیک می‌رود

دبیر شورای ترافیک شهرستان تبریز گفت: محدوده مرکزی شهر تبریز که طرح ترافیک را شامل می‌شود حدود 320 هکتار است که به نوعی 2.1درصد از مساحت تبریز را دربر می‌گیرد.

دبیر شورای ترافیک شهرستان تبریز گفت: محدوده مرکزی شهر تبریز که طرح ترافیک را شامل می‌شود حدود 320 هکتار است که به نوعی 2.1درصد از مساحت تبریز را دربر می‌گیرد.


به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد اسدی بعد از ظهر امروز در نشست شورای ترافیک شهرستان تبریز اظهار کرد: جهات حرکتی ترافیکی تبریز رو به مرکز است، تکلیفی بر عهده ما گذاشته شده تا در چند فاز با بازاریان، صنوف و دیگر نهادهای درگیر با این مسئله به بررسی این طرح بپردازیم.

3 میلیون سفر درون شهری در تبریز

وی افزود: روزانه 3 میلیون سفر درون شهری به استثنای سفرهای بازگشت به خانه در تبریز انجام می‌گیرد که سهم ناوگان عمومی در سفرهای درون شهری 60 درصد است.

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری تبریز گفت:  محدوده مرکزی شهر تبریز که طرح ترافیک را شامل می‌شود حدود 320 هکتار است که به نوعی  2.1درصد از مساحت تبریز را در بر می‌گیرد.

وی اضافه کرد: طبق آمار سال 85 نزدیک به  نزدیک به 3 هزار خانوار در این محدوده ساکن هستند و بقیه کاربری‌ها غیرمسکونی است.

تردد 400 هزار خودرو در شهر تبریز

اسدی با اشاره به اینکه در شهر تبریز 400 هزار دستگاه خودرو در شهر تبریز تردد می‌کنند، اظهار کرد: با توجه به اینکه در همه کلانشهرهای تبریز محدودیت‌هایی در مراکز اصلی برقرار شده و به منظور کاهش بارترافیکی  شهر بوده است.

وی گفت: با وجود ابلاغ اجرای این طرح از سال 85 ابلاغ  تا به امروز به دلایل مختلف عملیاتی نشده است.

اسدی افزود: با توجه آلودگی شدید هوا و مطالعات انجام شده اجرای طرح ترافیکی در محدوده مرکزی این شهر، ترافیک این محدوده به طور چشمگیری کاهش می یابد.

دبیر شورای ترافیک شهرستان تبریز گفت: با اجرای این طرح، آلودگی هوا و تردد خودرو حدود 15 درصد و زمان مسافرت حدود 25 درصد کاهش می‌یابد و زمان پیشنهادی برای اجرای روزانه این طرح، از ساعت 7.30 صبح تا 18 عصر پیشنهاد شده است.

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری تبریز، تصریح کرد: برای آینده برنامه‌ریزی شده و سعی می‌شود انجام امور به سوی دولت الکترونیک پیش برود تا مسافرت‌ها کم شود .

وی ادامه داد:  همچنین در این زمینه سعی می‌شود بافت تجاری به نحوی باشد که در اکثر مناطق پخش شود و برای تهیه مایحتاج به مناطق خود مراجعه کنند.

اسدی گفت: ملزومات آماده شده و سعی می‌شود ناوگان حمل و نقل عمومی به روز رسانی شود و خودرو های فرسوده کنار گذاشته شود تا مشکلات جانبی صورت نگیرد.


نوشته شده در   دوشنبه 7 بهمن 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode