ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 15 ارديبهشت 1403
شنبه 15 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 5 بهمن 1392     |     کد : 66211

معرفی اعضای جدید هیئت منصفه مطبوعات آذربایجان‌شرقی

اعضای جدید هیئت منصفه مطبوعات استان آذربایجان‌شرقی امروز در مراسمی انتخاب و معرفی و مراسم تحلیف هیئت منصفه جدید مطبوعات برگزار شد.

اعضای جدید هیئت منصفه مطبوعات استان آذربایجان‌شرقی امروز در مراسمی انتخاب و معرفی و مراسم تحلیف هیئت منصفه جدید مطبوعات برگزار شد.


به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، ظهر امروز 14 نفر از اعضای هیئت منصفه مطبوعات آذربایجان‌شرقی در مراسمی با حضور رئیس کل دادگستری و اعضای هیئت منصفه مطبوعات استان انتخاب شدند.

مسعودی‌فر، خسروشاهی، نقیب، اکبرنژاد، لواسانی، کلینی، اکرمی، علوی، نوبری، مقدسی، فرهودی‌نیا، تقی‌زاده، عابدزاده و انزابی 14 عضو جدید اعضای هیئت منصفه مطبوعات استان هستند که در مراسمی سوگند یاد کردند.

این اعضا بدون در نظر گرفتن گرایش های شخصی و گروهی، دستگاه قضایی را در رسیدگی به تخلفات مطبوعاتی یاری خواهند داد.

حجت‌الاسلام مالک اژدر شریفی رئیس دادگستری آذربایجان شرقی در این جلسه با اشاره به اهمیت فعالیت رسانه‌ای و مطبوعات تاکید کرد: اهمیت کار رسانه و مطبوعات ضرورت توجه به مسائل و مشکلات این قشر را ضروری می‌کند.

همچنین در ادامه این مراسم، تحلیف هیئت منصفه جدید مطبوعات برگزار شد و هیئت منصفه جدید به کلام الهی قسم یاد کرده و نسبت به رعایت انصاف و امانتداری در راه احقاق حق و ابطال باطل سوگند یاد کردند.

اعضای هیئت منصفه مطبوعات برای دو سال انتخاب می‌شوند.

انتخاب دبیر / انتخاب بار دیگر منادی به عنوان دبیر

اعضای هیئت منصفه مطبوعات استان آذربایجان‌شرقی پس از مراسم تحلیف، عبدالله منادی را بار دیگر به‌عنوان دبیر به مدت دو سال انتخاب کردند.

بر اساس قانون مطبوعات اعضای هئیت منصفه دادگاه مطبوعات باید از اقشار مختلف جامعه از قبیل روحانیون، اساتید دانشگاه پزشکان، مهندسان، نویسندگان، روزنامه‌نگاران، بسیجیان، وکلای دادگستری، دبیران و آموزگاران، بازاریان و اصناف، کارمندان، کارگران، کشاورزان و هنرمندان انتخاب شوند.

بر پایه این گزارش، اعضای هئیت منصفه دادگاه مطبوعات در تهران 21 نفر و در مراکز استان‌ها 14 نفر است که برای رسمیت پیدا کردن جلسات دادگاه مطبوعات باید حداقل هفت نفر از آنان در جلسات دادگاه حضور یابند.

این گزارش می‌افزاید، اعضای هیئت منصفه مطبوعات هر دو سال یک بار در مهرماه برای تعیین اعضا هیئت منصفه در تهران به دعوت رئیس قوه قضائیه یا نماینده ایشان و با حضور خود یا نماینده وی همچنین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس شورای اسلامی شهر، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و نماینده شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه سراسر کشور و در مراکز استان به دعوت نماینده ریاست قوه قضائیه و با حضور وی و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس شورای اسلامی شهر مرکز استان، رئیس سازمان تبلیغات و امام جمعه مرکز استان یا نماینده وی تشکیل می‌شود.

چنانچه به هر دلیلی اعضای هیئت منصفه به 10 نفر یا کمتر برسد، هیئت مذکور در این ماده موظف است ظرف یک ماه تشکیل جلسه داده و نسبت به تکمیل اعضای هیئت منصفه اقدام کند.

گزارش فارس حاکی است، طبق قانون مطبوعات و آیین‌نامه اجرایی آن اعضای هیئت منصفه باید شرایط داشتن حداقل 30 سال سن، تاهل، نداشتن سابقه محکومیت موثر کیفری، اشتهار به امانت، صداقت، حسن شهرت و صلاحیت علمی و آشنایی با مسائل فرهنگی و مطبوعاتی را داشته باشند.

بر اساس این قانون، پس از انتخاب اعضا، هیئت منصفه موضوع ماده 36 این قانون مراتب توسط رئیس کل دادگستری استان به اعضا ابلاغ می‌شود، دادگاه رسیدگی‌‌کننده به جرائم مطبوعاتی حداقل یک هفته قبل از زمان رسیدگی از تمام اعضا هیئت منصفه دعوت می‌کند تا در جلسه محاکمه حضور یابند.

دادگاه با حضور حداقل هفت نفر از اعضا هیئت منصفه رسمیت خواهد یافت، اکثریت آرا حاضران ملاک تصمیم‌گیری هیئت منصفه خواهد بود و اعضا هیئت منصفه موظف هستند تا پایان جلسات دادگاه حضور داشته باشند.


نوشته شده در   شنبه 5 بهمن 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode