ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 15 ارديبهشت 1403
شنبه 15 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 4 بهمن 1392     |     کد : 66157

امام جمعه موقت تبریز: استقلال جامعه از فرهنگ نشات می گیرد

حجت الاسلام علی حاجی زاده در خطبه های نماز جمعه این شهر افزود: استقلال فرهنگی برای حیات جامعه ضروری است.

امام جمعه موقت تبریز گفت: استقلال هر جامعه از استقلال فرهنگی نشات می گیرد.


حجت الاسلام علی حاجی زاده در خطبه های نماز جمعه این شهر افزود: استقلال فرهنگی برای حیات جامعه ضروری است.

وی گفت: فرهنگ هویت و موجودیت جامعه است و اگر در بعدهای سیاسی، اجتماعی و نظامی قدرتمند باشیم، بدون استقلال فرهنگی حرفی برای گفتن نخواهیم داشت.

حجت الاسلام حاجی زاده خاطرنشان کرد: شبکه های رسانه ای غرب روح فرهنگ انسانی را هدف گیری کرده اند و با به راه انداختن شبیخون فرهنگی درصدد لطمه زدن به آرمان های انقلاب هستند.

امام جمعه موقت تبریز همچنین با تاکید به فرهنگ صرفه جویی و جلوگیری از ترویج فرهنگ مصرف گرایی در جامعه اظهار کرد: استقلال اقتصادی هم نیازمند تولید و توزیع عادلانه است.

حجت الاسلام حاجی زاده با اشاره به وقایع اخیر جریان وهابیت و تکفیری در کشورهای مختلف اسلامی و جهان گفت: در کشورهایی مثل سوریه، افغانستان، پاکستان، یمن و دیگر کشورهای منطقه که جریان های وهابیت و تکفیری ها فعالیت می کنند هر چند که خود در اقلیت هستند، ولی مسلمانان را کافر می دانند.

خطیب جمعه موقت تبریز اظهارکرد: زندگی با یهودی ها و مسیحی ها بهتر از زندگی با تکفیری ها و وهابی هاست، همانطور که در کشور پیروان ادیان مختلف با یکدیگر و مسلمانان با آرامش و برادری خاصی کنار هم زندگی می کنند.

وی اضافه کرد: جریان های تکفیری پس از وقوع انقلاب اسلامی این انقلاب را تحمل نکردند و با پشتوانه آمریکا و دیگر کشورهای استکباری درصدد جلوگیری از اشاعه انقلاب اسلامی برآمدند.

حجت الاسلام حاجی زاده بیان کرد: به برکت انقلاب اسلامی، بیداری اسلامی در منطقه اوج گرفت و توطئه دشمنان اسلام را خنثی کرد.

وی افزود: با وجودی که انقلاب های نرم می خواهند کشورهای منطقه را وابسته به غرب کنند، انقلاب اسلامی ایران در کوتاه کردن دست های بیگانگان موفق بود و این با استقلال فرهنگی به دست آمده که موجب استقلال سیاسی و اقتصادی کشور شده است.


نوشته شده در   جمعه 4 بهمن 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode