ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 17 ارديبهشت 1403
دوشنبه 17 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 30 آذر 1392     |     کد : 64351

قرآن کریم پاسخگوی تمام سئوالات بشری و التیام بخش دردهای جامعه است

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: قرآن کتاب هدایت بشر در تمام حوزه‌ها و نوش داروی تمام دردهای اجتماعی و فرهنگی است.

حجت‌الاسلام حمید عظیمی:

قرآن کریم پاسخگوی تمام سئوالات بشری و التیام بخش دردهای جامعه است

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: قرآن کتاب هدایت بشر در تمام حوزه‌ها و نوش داروی تمام دردهای اجتماعی و فرهنگی است.


به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام  حمید عظیمی ظهرروز پنج شنبه در مراسم اختتامیه دومین دوره مسابقات قرآنی تسنیم و اولین دوره مسابقات تلاوت و دوره تربیت مدرس قرآنی آذربایجان شرقی اظهار داشت: در حالیکه تمام کتاب های نوشته شده با قلم انسانی دارای نقص مطلق و درخوشبینانه ترین حالت، نقش نسبی هستند، تنها کتاب های آسمانی به‌عنوان کلام خالق متعال، از هر نقصی مبرا و مایه هدایت بشر به سمت تعالی هستند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بنا به آموزه های انبیا، قرآن کریم به‌عنوان کاملترین کتاب آسمانی می تواند بهترین مونس و همدم انسان در تنهایی و غربت بوده و خواندن و قرائت صرف، شایسته جایگاه و محتوای آن نیست چرا که قرآن کریم کتاب زندگانی و معلم سبک زندگی است و باید مفاهیم و آموزه های آنرا استخراج و در حوزه های مختلف بکار گیریم.



مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به مفاهیم غنی قرآنی اظهار داشت: تمام آیات و سوره های قرآنی مملو از مفاهیم اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، اخلاقی، فلسفی، نظامی و تمام حوزه هایی است که انسان امروز با سوالات جدی دراین حوزه ها روبرو است و به همین جهت باید گفت که قرآن کریم کتاب هدایت بشر و پاسخگوی سوالات وی در تمام حوزه هاست و می تواند التیام بخش دردهای فرهنگی و اجتماعی باشدکه امروزه به یکی از دغدغه های جدی جامعه تبدیل شده است.

حجت‌الاسلام حمید عظیمی در پایان به لزوم انس با قرآن و مفاهیم آن تاکید و تصریح کرد: بایستی از هر فرصتی برای انس با این کتاب آسمانی و بکارگیری مفاهیم آن در ابعاد و حوزه های مختلف استفاده کنیم و با رویکردی تخصصی و موشکافانه نسبت به این مفاهیم اجازه ندهیم که غیرمسلمانان و دشمنان اسلام از این منبع سرشاراسلامی بیش از مسلمانان و علیه آنان بهره گیرند.



گفتنی است که در مراسم اختتامیه دومین دوره مسابقات قرآنی تسنیم و اولین دوره مسابقات تلاوت و دوره تربیت مدرس قرآنی، با حضور مسولان اداره کل تبلیغات اسلامی استان ومحمد اسماعیل سعیدی رییس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی از نفرات برتر این مسابقات و دوره ها با اهدای لوح تجلیل و قدردانی شد.


نوشته شده در   شنبه 30 آذر 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode