ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 17 ارديبهشت 1403
دوشنبه 17 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 29 آذر 1392     |     کد : 64295

امام جمعه تبریز: تصویب قطعنامه حقوق بشر علیه ایران حاکی از ناآگاهی غرب از فلسفه احکام اسلامی است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: تصویب قطعنامه سازمان ملل تحت عنوان رعایت نشدن حقوق بشر در ایران حاکی از نا آگاهی کشورهای غربی از فلسفه وجودی احکام اسلام است.



 نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: تصویب قطعنامه سازمان ملل تحت عنوان رعایت نشدن حقوق بشر در ایران حاکی از نا آگاهی کشورهای غربی از فلسفه وجودی احکام اسلام است.

 
به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله محسن مجتهدشبستری در خطبه های نماز جمعه تبریز با اشاره به اجرای احکامی همچون اعدام برای قاچاقچیان مواد مخدر، تاکید کرد: بر اساس آیات قرآنی اینگونه احکام اسلامی برای حیات دوباره اجتماع وضع شده است.

وی برخی دلایل تصویب این قطعنامه را نیز مغرضانه عنوان و تصریح کرد: عده ای فقط با بهانه هایی از این دست به دنبال دستیابی به اهداف استکباری خود هستند.

آیت الله مجتهدشبستری با اشاره به جنایات آمریکا در ناکازاکی و هیروشیما ژاپن، عملیات تروریستی در سوریه و کشتار بیگناهان در افغانستان، یادآوری کرد: آیا اینگونه اقدامات تروریستی محسوب نمی شود و گهگاهی اعدام عده ای قاچاقچی در ایران اقدام تروریستی و نقض حقوق بشر تلقی می شود؟

وی اضافه کرد: این اقدامات غرب ضد ارزشی، ضد اخلاقی و ضد فطرت انسانی بوده و از مسیر حقیقت به دور است.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افزایش نام شرکت ها و افراد ایرانی در فهرست تحریم های آمریکا اظهارکرد: اقدام آمریکا در اضافه کردن نام 19 شرکت و فرد دیگر به لیست تحریم ها جای هیچ شبهه ای را باقی نمی گذارد که آمریکا غیر قابل اطمینان است.

آیت الله مجتهد شبستری این اقدام را بر خلاف موافقتنامه ژنو عنوان کرد و گفت: آمریکا پیش از آنکه مرکب این توافقنامه خشک شود، تحریم ها را اضافه کرد.

وی این استدلال آمریکا که پیش از توافقنامه ژنو این تحریم ها تصویب و فقط در این زمان اجرایی شده است را غیر قابل قبول دانست و افزود: بر اساس مفاد توافق نامه ژنو باید از اعمال هرگونه تحریم های جدید علیه ایران خودداری کرد.

آیت الله مجتهد شبستری یادآوری کرد: این اقدام آمریکا همچنین نقض آشکار ماده 180 معاهده بین المللی است که تمام کشورها از انجام اقداماتی که به مفاد یک توافقنامه لطمه می زند، منع شده اند.

امام جمعه تبریز این اقدام آمریکا را باعث برهم خوردن توافقنامه ژنو دانست و گفت: عملکرد آمریکا باعث افزایش بی اعتمادی ملت ایران نسبت به این کشور می شود.

وی تاکید کرد: باید دولت و مجلس شورای اسلامی به دقت و موشکافانه مراحل تدوین و اجرای این توافقنامه را بررسی و در صورت بروز تخلف به صورت شفاف و صریح نسبت به آن موضع گیری کنند.

آیت الله مجتهدشبستری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تصویب قطعنامه سازمان ملل که به پیشنهاد رییس جمهوری دولت تدبیر و امید در سفر به نیویورک مطرح شده بود، گفت: پیشنهاد جهانی عاری از افراطی گری که دکتر روحانی در سازمان ملل مطرح کرد، به اتفاق آرا به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه تنها رژیم صهیونیستی به این پیشنهاد رای نداده است، افزود: تصویب این قطعنامه و اجرای آن اقدام موثری در مقابل طرح دشمنان اسلام مبنی بر ایران هراسی است.

آیت الله مجتهد شبستری تصریح کرد: به طور قطع تصویب این قطعنامه تاثیر مثبتی در جهان خواهد گذاشت.

وی با اشاره به تصویب قطعنامه ای مبنی بر محکوم کردن آمریکا در اقدام به جاسوسی از دیگر کشورهای جهان به ویژه کاخ های مسوولان بلند پایه جهان، اظهار کرد: این قطعنامه به پیشنهاد برزیل مطرح و به تصویب اکثر اعضای سازمان ملل رسید.

آیت الله مجتهد شبستری تصویب این قطعنامه را حاصل تاثیرات زیانبار جاسوسی آمریکا به صورت گسترده از کشورهای مختلف جهان دانست.

امام جمعه تبریز با اشاره به چهار دی که همزمان با تولد حضرت مسیح (ع) است، گفت: آن حضرت منادی صلح و صفا در جهان است و محتوای دعوت آن پیامبر بیشتر مسایل اخلاقی بود.

وی اضافه کرد: حضرت مسیح(ع) پیروانش را به عطوفت دعوت کرد و مسیحیان نیز نباید نقطه مقابل هدف پیغمبرشان حرکت کنند.

آیت الله مجتهدشبستری با بیان اینکه آن حضرت با ظلم ستیزی و ستمگری مبارزه کرد، افزود: عده ای با ادعای رعایت دین و مسلک مسیحی به دنبال ستمگری، ظلم و جنایت در جهان هستند.

وی یادآوری کرد: روحیه استکبار و استثمار منطق بی خدایان و کسانی است که به مسلک پیامبران الهی عقیده ندارند.

آیت الله مجتهد شبستری با اشاره به اربعین حسینی اظهار کرد: بزرگترین کاربرد این روز ایجاد وحدت بزرگ بین مسلمانان جهان است.

وی با بیان اینکه اهمیت تجمع اربعین ابا عبدالله(ع) بیش از حج است، گفت: در این روز چندین میلیون مسلمان از سراسر جهان دور یکدیگر جمع می شوند که عامل مهمی در ایجاد وحدت به شمار می رود.

آیت الله مجتهد شبستری عظمت این روز را ناشی از جاذبه آن حضرت و خاندانش دانست که فاتحانه به کربلا رفته و رمز و مرام حسینی را بی پرده به جهانیان اعلام کردند.


نوشته شده در   جمعه 29 آذر 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode