ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 17 ارديبهشت 1403
دوشنبه 17 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 7 بهمن 1388     |     کد : 6356

رهبر معظم انقلاب اسلامي در جمع مردم مازندران: همه بدانند ما از طرف ملت ايران و از طرف خود به هيچكس باج نخواهيم داد

رهبر معظم انقلاب اسلامي در جمع مردم مازندران: همه بدانند ما از طرف ملت ايران و از طرف خود به هيچكس باج نخواهيم داد ..

رهبر معظم انقلاب اسلامي در جمع مردم مازندران: همه بدانند ما از طرف ملت ايران و از طرف خود به هيچكس باج نخواهيم داد .
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر انقلاب اسلامي در ديدار هزاران نفر از مردم استان مازندران، از جمله مردم آمل و همچنين علما و مسئولان استان، حوادث تاريخي را درس آموز و عبرت انگيز براي ادامه مسير آينده ، دانستند و با اشاره به بي اثر بودن طراحي هاي مختلف سي سال گذشته به دليل ايمان و حضور هوشمندانه مردم در صحنه تأكيد كردند: امروز نيز مهمترين وظيفه آحاد مردم به ويژه جوانان و افراد تأثيرگذار، حضور در صحنه دفاع از انقلاب و نظام اسلامي و اعتماد به مسئولان است، و اصلي ترين وظيفه مسئولان هم تلاش و كار بي وقفه و همه جانبه و تدبير براي حل مشكلات و سرعت بخشيدن به حركت رو به جلوي كشور است.
رهبر انقلاب اسلامي در اين ديدار كه به مناسبت حماسه ششم بهمن مردم آمل در سال 1360 برگزار شد، با اشاره به نقش آفريني مردم مؤمن و انقلابي آمل در حادثه ششم بهمن افزودند: اين موضوع آنقدر اهميت داشت كه امام (ره) آن را در وصيت نامه تاريخي خود ذكر كردند تا فراموش نشود و براي آيندگان بماند.
حضرت آيت الله خامنه اي با تأكيد بر لزوم درس و عبرت گرفتن از حوادث مختلف انقلاب اسلامي بويژه حماسه ششم بهمن مردم آمل، خاطرنشان كردند: تعبير ظاهري هزار سنگر از شهر آمل به دليل سنگربندي خيابانها در حادثه ششم بهمن سال 60 است اما تعبير واقعي آن به معناي سنگر دلها است كه با اين تعبير، به عدد هر انسان مؤمن و با انگيزه اي، سنگري در مقابل تهاجم دشمن وجود دارد.
ايشان ضمن آسيب شناسي از شكست حركت برخي ملتها در جهت اهداف و آرمانهاي بزرگ تأكيد كردند: علت اصلي توقف و شكست حركت اين ملتها، آماده نبودن براي مواجهه با خطرات بود و يكي از درس هاي حوادث تاريخي، آماده شدن براي خطرات پيش رو و شناخت دقيق آنها است.
رهبر انقلاب اسلامي در تحليل حوادث سي ساله انقلاب اسلامي و چگونگي انحراف برخي جريانها و گروهها و در نهايت ايستادگي آنها در مقابل مردم، افزودند: در اوائل انقلاب برخي افراد و جريانها كه مدعي روشنفكري و طرفداري از رأي مردم و خلق بودند و شعار دموكراسي مي دادند در مقابل خلقي كه نظام اسلامي را با بهاي سنگيني برسر كار آورده و به آن رأي داده بودند، ايستادند و با مردم مقابله مسلحانه كردند.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به تركيب اين جريانها و گروهها كه شامل منافقين، افراد كافر، طرفداران غرب، و حتي متظاهرين به دين بودند، خاطرنشان كردند: اين جريانها ابتدا با سخنان روشنفكرانه به مباني امام (ره) و جمهوري اسلامي اعتراض كردند و سپس به تدريج ميدان مبارزه فكري و سياسي را به ميدان مبارزه مسلحانه و اغتشاش گري تبديل و براي مردم و مسئولان در زمان جنگ مزاحمت ايجاد كردند.
ايشان با تأكيد بر اينكه هويت جمهوري اسلامي ايران همان هويت مردم و عزم و ايمان آنها است، افزودند: در آن زمان با لطف و هدايت الهي، مردم در صحنه حاضر شدند و همه توطئه ها را خنثي كردند. البته اين به معناي تمام شدن توطئه ها نبود ولي مهم آن بود كه مردم بيدار و در صحنه حاضر بودند و به حركت خود تا به امروز ادامه دادند.
رهبر انقلاب اسلامي همچنين در تحليل عملكرد جبهه معارضان نظام اسلامي در طول سي سال گذشته خاطرنشان كردند: در اين جبهه همواره دو خطاي فاحش وجود داشته است، نخست آنكه خود را بالاتر از مردم مي دانستند و دوم آنكه به دشمنان ملت دل بسته بودند.
حضرت آيت الله خامنه اي در تبيين خطاي اول معارضان نظام اسلامي افزودند: نتيجه بالاتر دانستن خود، از مردم، اين مي شود كه اگر مردم در يك حركت قانوني، اقدام و يا انتخابي كردند، معارضان در مخالفت با اقدام مردم آن را عوام گرايي و مردم را عوام مي خوانند.
ايشان با اشاره به دل بستن معارضان نظام اسلامي به دشمنان مردم خاطرنشان كردند: در طول سي سال گذشته دولت امريكا و رژيم صهيونيستي و صهيونيستهاي دنيا، دشمن ترين دشمنان ملت ايران بوده اند و امروز هم حقاً و انصافاً دشمن ترين دشمنان هستند و دل بستن به اين دشمنان خطاي بزرگي است.
رهبر انقلاب اسلامي افزودند: وقتي دشمن وارد ميدان شده است، بايد متوجه شويم و اگر خطا و اشتباهي هم انجام داديم، آن را تصحيح كنيم.
حضرت آيت الله خامنه اي بي اثر بودن توطئه هاي امريكا در سي سال گذشته را بسيار واضح و آشكار دانستند و تأكيد كردند: دليل بي اثر بودن توطئه ها، اين است كه امروز جمهوري اسلامي ايران دهها برابر قويتر از روزها و سالهاي اوليه شده است و به حركت خود با شتاب و قدرت بيشتر ادامه مي دهد.
ايشان با اظهار تعجب از عبرت نگرفتن دشمنان ملت ايران، از بي اثر بودن توطئه هاي قبلي و تلاش براي برنامه هاي جديد و در عين حال تكراري افزودند: آمريكاييها مي گويند 45 ميليون دلار بودجه تصويب كرده اند تا از طريق اينترنت جمهوري اسلامي ايران را شكست دهند كه اين نشان دهنده اوج درماندگي دشمن است زيرا آنها تاكنون دهها 45 ميليون دلار صرف مقابله با نظام اسلامي از طريق كار ديپلماسي، تحريم، اعزام جاسوس، استخدام مزدور و روشهاي ديگر كرده اند ولي به هيچ نتيجه اي نرسيده اند.
رهبر انقلاب اسلامي ناتواني دشمن در فهم واقعيت انقلاب اسلامي و قدرت مردمي آن را از سنت هاي الهي دانستند و خاطرنشان كردند: دشمنان ملت ايران مدتها طراحي كردند تا بتوانند به بهانه اي در تهران آشوب ايجاد كنند اما نتيجه اين طراحي، آيا غير از بيداري و هوشياري بيشتر مردم در دفاع از جمهوري اسلامي شد.
حضرت آيت الله خامنه اي تأكيد كردند: حوادث اخير باعث شد تا همه مردم براي حضور بيش از پيش در صحنه دفاع از جمهوري اسلامي، احساس وظيفه كنند.
ايشان خاطرنشان كردند: البته در مقاطعي برخي طراحي هاي دشمن براي وادار كردن نظام اسلامي به باج دادن بوده است اما امام بزرگوار (ره) هيچگاه باج نداد و همه بدانند ما نيز از طرف ملت ايران و از طرف خود به هيچكس باج نخواهيم داد.
رهبرانقلاب اسلامي با تأكيد بر اينكه ملت ايران بر حرف حق خود ايستاده است و از آن كوتاه نخواهد آمد، افزودند: ملت ايران مي خواهد ملتي مستقل، پويا، حركت كننده به جلو، عامل به احكام اسلامي، و قدرتمند براي دفاع از حقوق و عقايد خود باشد. آيا اين خواسته هاي بحق، جرم است؟
حضرت آيت الله خامنه اي خاطرنشان كردند: ما براساس دستورات اسلام معتقديم هرگاه حق و باطل در مقابل يكديگر قرار گيرند، اگر اصحاب حق، صادقانه در مسير خواسته حق خود ايستادگي كنند، قطعاً باطل شكست خواهد خورد و تجربه سي سال گذشته نيز همين موضوع را اثبات كرده است.
ايشان در تشريح وظايف مردم و مسئولان در شرايط فعلي خاطرنشان كردند: مهمترين وظيفه آحاد مردم و مسئولان به ويژه جوانان و افرادي كه سخن آنان در ميان مردم تأثيرگذار است، حفظ احساس مسئوليتِ حضور در صحنه است.
رهبر انقلاب اسلامي تأكيد كردند: امروز هيچكس نبايد بگويد من تكليف و مسئوليتي ندارم بلكه همه بايد در دفاع از نظام جمهوري اسلامي كه دفاع از اسلام، حقوق مردم و عزت كشور است، احساس مسئوليت كنند.
حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: مردم همواره اين احساس مسئوليت را به اثبات رسانده اند كه نمونه واضح آن راهپيمايي نهم دي بود و در 22 بهمن نيز مردم حضور، آمادگي و سرزندگي خود را همچون گذشته نشان خواهند داد.
ايشان وظيفه مسئولان كشور را نيز كار و تلاشِ همراه با تدبير براي حل مشكلات دانستند و خاطرنشان كردند: مسئولان قواي سه گانه و همه مسئولان بايد كار براي مردم و تدبير در امور را وظيفه خود بدانند و لحظه اي از آن غفلت نكنند.
رهبر انقلاب اسلامي تأكيد كردند: نبايد حركت رو به جلوي كشور لحظه اي كُند شود بلكه بايد با سرعت بيشتر و همه جانبه تر ادامه يابد.
حضرت آيت الله خامنه اي همچنين وظيفه آحاد مردم در قبال مسئولين را، اعتماد به آنها و پشتيباني از مسئولان برشمردند و خاطرنشان كردند: يكي از هدفهاي دشمن، بي اعتماد كردن مردم به مسئولان است و همه بايد در اين خصوص هوشيار باشند.
ايشان افزودند: البته پشتيباني از مسئولان به معناي تذكر ندادن و يا پرهيز از انتقاد بجا و صحيح، نيست اما اين تذكر و يا انتقادِ لازم بايد همانند تذكر دو همسنگر به يكديگر باشد و نه بصورت مقابله و رودرويي.
رهبر انقلاب اسلامي تأكيد كردند: قرائن فراوان نشان مي دهد كه دست قدرت الهي پشتيبان اين ملت است و خداوند متعال با فضل و عنايت خود، و دعاي مستجاب حضرت ولي عصر(عج) اين ملت را به هدفهاي بلند خواهد رسانيد و دشمن را در مقابل اين ملت بزرگ ذليل و خاكسار خواهد كرد.
حضرت آيت الله خامنه اي در بخش ديگري از سخنان خود در تجليل از افتخارات و رشادتهاي مردم مؤمن مازندران بويژه مردم آمل خاطرنشان كردند: چهره آمل در عرصه هاي مختلف از جمله عرصه مجاهدت في سبيل الله و وادي علم، فقاهت، معرفت و عرفان چهره درخشاني است و امروز نيز بزرگان روحاني آملي از افتخارات حوزه هاي علميه و از ذخائر با ارزش روحاني كشور هستند. 


نوشته شده در   چهارشنبه 7 بهمن 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode