ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 18 ارديبهشت 1403
سه شنبه 18 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 19 دي 1388     |     کد : 6153

چاي سبز براي مقابله با افسردگي مفيد است

پژوهشگران ژاپني در تحقيقات جديد خود نشان داده‌اند که مردان و زنان مسني که در روز يک يا چند فنجان چاي سبز مي‌نوشند، کمتر دچار احساس پيري و افسردگي مي‌شوند...

پژوهشگران ژاپني در تحقيقات جديد خود نشان داده‌اند که مردان و زنان مسني که در روز يک يا چند فنجان چاي سبز مي‌نوشند، کمتر دچار احساس پيري و افسردگي مي‌شوند.
اين محققان با مطالعه روي گروهي از زنان و مردان 70 سال يا مسن‌تر دريافته‌اند؛ سالمنداني که روزانه دست كم چهار فنجان چاي سبز مي‌نوشند، 44 درصد کمتر از همسالان خود علائم افسردگي را نشان مي‌دهند. اين در حالي است كه در مطالعات اوليه روي يک هزار و 58 سالمند نسبتا سالم نيز معلوم شد كه مصرف چاي سبز، باعث کاهش اضطراب‌ها و تنش‌هاي رواني مي‌شود.
به گزارش ايسنا، از كل افرادي كه در اين تحقيق شركت كرده بودند حدود 34 درصد از مردان و 39 درصد از زنان علائمي از افسردگي داشتند که اين علائم در 20 درصد مردان و 24 درصد زنان شديد بود.
با توجه به نتايج حاصل از اين پژوهش، محققان تاكيد كردند كه تاثيرات مشخص پيشگرانه و محافظتي حاصل از مصرف چاي سبز براي مقابله با افسردگي تحت تاثير شرايط فردي همچون وضعيت اقتصادي، جنسيت، رژيم غذايي يا سابقه مشکلات پزشکي، مصرف داروهاي ضد افسردگي، مصرف دخانيات و فعاليت‌هاي ورزشي قرار نمي‌گيرد.
از سوي ديگر، در اين تحقيق هيچ رابطه‌اي از تاثير مصرف چاي سياه يا قهوه در کاهش علائم و نشانه‌هاي افسردگي مشاهده نشده است.
به گفته پژوهشگران؛ در چاي سبز اسيد آمينه‌هاي تيانين وجود دارد که نقش يك آرام بخش را براي مغز ايفا مي‌كند.
از آنجا كه انجام مطالعات و بررسي‌هاي بيشتر براي تاييد و اثبات خاصيت ضد افسردگي چاي سبز الزامي و حائز اهميت است، محققان توصيه مي‌كنند كه بايد از مصرف بي‌رويه و بيش از حد اين نوشيدني براي به حداقل رساندن افسردگي خودداري كرد.


نوشته شده در   شنبه 19 دي 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode