ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 14 خرداد 1403
دوشنبه 14 خرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 29 شهريور 1392     |     کد : 59776

گشایش موزه شعرا و عرفا در تبریز

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از گشایش موزه شعرا و عرفا در آینده‌ای نزدیک در تبریز خبر داد.

مدیرکل ارشاد آذربایجان‌شرقی خبر داد
گشایش موزه شعرا و عرفا در تبریز
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از گشایش موزه شعرا و عرفا در آینده‌ای نزدیک در تبریز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، علی داننده در آیین گرامیداشت روز ملی شعر و ادب و مقام ادبی استاد "سیدمحمدحسین شهریار" در تبریز اظهار داشت: آذربایجان مفاخر و فرهیختگانی را در دامن خود پرورانده است که استاد شهریار نمونه‌ی بارز و درخشانی از گوهرهای دریای ادب و معرفت این مرز و بوم است و شناساندن هویت ملی و فرهنگی ما به جهانیان نیازمند شناخت و معرفی بزرگانی همچون وی است.

داننده گفت: همراه شدن روز ملی شعر و ادب فارسی با نام استاد شهریار فرصتی برای پاسداشت و ارج‌گذاری بر این گنجینه‌ی ارزشمند است.

داننده با اشاره به مراحل اجرای طرح "مفاخر آذربایجان نمادهای عزت و سربلندی ایران اسلامی" گفت: این طرح جامع با هدف بازشناسی و آشنایی عموم مردم به ویژه جوانان‌، با راه و روش بزرگان علم و عرفان و ‌نشر آموزه‌های متعالی قرآن کریم و ائمه اطهار (ع) در سه بخش "عالمان دینی و عارفان اسلامی"، "شاعران و نویسندگان" و "شهیدان و هنرمندان" در حال اجراست.

داننده، پژوهش علمی و نگارش دانشنامه‌ی مفاخر آذربایجان، تهیه‌ی تابلوهای تصاویر و کتیبه‌های خوشنویسی از شرح حال مختصر مفاخر و مشاهیر، چاپ مجموعه‌ی تصاویر و شرح حال‌ها در قالب آلبومی نفیس، تولید فیلم مستند، نمایشنامه و رمان از سیر زندگانی مفاخر، ایجاد سایت موزه‌ی مجازی از آثار تولید شده، برگزاری کنگره‌های بزرگداشت بزرگان علم، عرفان و ادب را ازجمله کارهای انجام گرفته در این راستا عنوان کرد.

وی از گشایش موزه شعرا و عرفا در آینده‌ای نزدیک در تبریز خبر داد.

براساس این گزارش آیین بزرگداشت روز ملی شعر و ادب فارسی و استاد شهریار بیست و هشتم شهریورماه جاری و با حضور اساتید برجسته شعر و ادب کشور در مجتمع سینمایی تبریز برگزار شد.


نوشته شده در   جمعه 29 شهريور 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode